Strona 1 z 3

Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 29 maja 2016, 23:41
autor: dawidson
Walcząc z nierówną praca silnika postanowiłem sprawdzić cewki.

Zakupiłem jedną nową cewkę NGK. Podmienianie jej z kolejnymi nic nie dało. Za rada kolegi postanowiłem sprawdzić wszystkie uniwersalnym miernikiem.

Na świecach stoi jak byk 1kOhm. Rozumiem więc, ze taka mają pokazywać oporność.

teraz moje pytania:
1. Mierzyć na zimnych czy na ciepłych?
2. Jak rozumiem miernik ustawiam na 200?
3. Mierzę miedzy 1 i 3 pinem cewki?

Na razie pomiary wykazały, że nowa cewka NGK pokazuje 0,8. Pozostałe cewki pokazują 0,8 które po kilku sekundach spada na 0,7.
Oporność mierzona między stykiem świecy na środkowym pinem dla nowej świecy wynosi 89kohm a dla starych między 72 a 75.

Wszystkie pomiary wykonane na cewkach rozgrzanych.

czy to prawda, ze taki wygląd korpusu izolatora świadczy o wypadających zapłonach?
Obrazek

: 31 maja 2016, 21:25
autor: fugazi55
Witam, A jaka kompresja na cylindrach?
Pozdrowienia

Wysłane z mojego QUANTUM 4 przy użyciu Tapatalka

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 21:43
autor: dawidson
Nie mam pojęcia. Chciałem pomierzyć w weekend ale nikt ze znajomych nie miał czasu pomóc.
W każdym razie auto nie dymi, nie zjada jakoś dużo oleju.

Poza tym to naprawdę wygląda jak problemy z zapłonem, więc chciałbym najpierw sprawdzić układ zapłonowy.

Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 21:58
autor: tasman3310
Ja to widzę że te świece mają różne kolory, tylko Ci szarpie czy też nie pali czasami na jeden gar? Normalnie odpala?

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 22:02
autor: dawidson
Odpala normalnie. Szarpie przy powolnej jeździe w korku. Przerywa gdy trzymać gaz lekko wciśnięty i obroty poniżej 2000rpm

Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 22:06
autor: tasman3310
Ta jedna świeca jest czarna, możliwe że pada jedna cewka, albo coś wtrysk się zawiesza. A na tej nowej cewce nie spada ta oporność?

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 22:12
autor: dawidson
Nie. Ale po włożeniu nowych świec i nowej cewki na ten cylinder nie ma różnicy.

Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 22:15
autor: tasman3310
A podłączyłeś pod kompa żeby zobaczyć parametry/błędy? Spróbuj pozamieniać wtryski. Nie wiem na ile one są zależne od siebie, ale kiedyś znajomemu coś się działo z cewkami podmianki pojedyncze nic nie dały, ale jak wymieniłem komplet na dobre używane to wszystko było ok..

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 31 maja 2016, 23:38
autor: dawidson
Komputer nie pokazuje błędów. Inna kwestia że w moja moim aucie ecu nie rejestruje wypadających zapłonów.

Na wtryski czekam.

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 01 cze 2016, 23:22
autor: Wilkin
U mnie w VT buntował się komp - w zależności od humoru nie puszczał sterowania na 3-ci cylinder.

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 02 cze 2016, 8:54
autor: tasman3310
O takim przypadku słyszałem też w lybrze 2.0, z tym że wtrysk paliwa "wypadał", wystarczyło akurat wgrać od nowa program, bo się mapy rozjeżdżały

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 02 cze 2016, 8:56
autor: dawidson
Leży mi drugi chip. Podmieniać?

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 02 cze 2016, 9:32
autor: dawidson
Włożony z powrotem oryginalny chip - bez zmian.

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 02 cze 2016, 12:12
autor: Energetyk
Zdarzały się przypadki że uszkadzała się wiązka elektryczna, dokładnie w miejscu w grodzi gdzie przechodzi z komory silnika do środka auta. Kable się przełamują, pękają... Można iść też tym tropem. U mnie się to chyba dzieje bo potrafią co jakiś czas wyskakiwać dziwne błędy. Przez tydzień jest ok, a potem nagle wyskakuje błąd poduszki powietrznej, ABS i jakiegoś czujnika temp płynu chłodzącego. Chwilę później samo się naprawia albo przy kolejnym odpaleniu.

Re: Kappa 2.0 20vT - cewki zapłonowe

: 03 cze 2016, 21:23
autor: dawidson
Pomierzy ktoś cewkę z działającego auta? Jutro będę na warsztacie żeby wymienić czujnik położenia wału.