Strona 1 z 1

Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 11:11
autor: flyshark
Witam
Mój kolejny problem :-(
Muszę wymienić tylne tarcze i klocki i w związku z tym mam pytanie.
Na co należy zwrócić szczególną uwagę przy tej wymianie ???
Co z akumulatorem hamującym i co z zaciskami, czy jest coś szczególnego na co trzeba zwrócić uwagę ???

Dziękuję za info i pomoc.

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 11:30
autor: AUFER
Zajrzyj kolego w tematy "zrób to sam" przy Thesis, tam jest sporo ciekawych informacji na ten temat.

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 12:09
autor: flyshark
Dzięki za podpowiedź
Poczytałem i sądzę że te informacje są ok, tylko tak sobie pomyślałem że może coś więcej na temat samego aku od hamowania.
Informacja typu czy odłączać jeżeli tak to jak itp.

: 04 cze 2016, 12:49
autor: jjash
Nie ma co odlaczac. To co opisano wystarczyło z nawiązką. Będziesz się wkurzał, denerwował ale zrobisz.

Wysłane z mojego HUAWEI GRA-L09 przy użyciu Tapatalka

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 13:20
autor: flyshark
"jjash" "dzięki Bogu" że to nie ja się będę wkurzał a mój przyjaciel mechanik, ale chciałbym mu jakoś max pomóc aby jak najmniej się wkurzał ;-)
Tylko właśnie jak mu coś nie pójdzie to wtedy i ja się będę wkurzał ;-)
Bo jak czytałem co niektóre wpisy na temat wymiany tylnych klocków i tarcz to aż mi się wierzyć nie chciało że można wymontować jakieś czujniki skrętu albo bezpiecznik dachu solarnego. Stąd te moje obawy.

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:31
autor: s0krates
Jeżeli masz mocno zużyte klocki to samo spuszczenie ręcznego nie wystarczy, trzeba będzie wybrać jeden z trzech wariantów:

a: odpiąć wtyczkę silniczka albo wtyczkę przy centralce i podać +12v tak, żeby silniczek cofnął ręczny do skrajnej pozycji
b: odkręcić zacisk i śrubę cofnąć ręcznie - nie polecam bo można łatwo połamać obudowę
c: cofnąć kompem np. przez AlfaOBD jest to chyba możliwe

Po wymianie pare razy zaciągnąć i spuścić, żeby EPB wyczuł nowe klocki.

B ważne: niech nie ściska na siłę tłoczków jak nie jest pewien że śruba rzymska wewnątrz nie jest cofnięta!

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:36
autor: flyshark
One nie są tak mocno zużyte. Zużycie około 40%
A te punkty postępowania to do każdej wymiany czy tylko do zużytych klocków ???

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:44
autor: s0krates
To się okaże przy wymianie.. ważne żeby nie ściskał na siłę.. jak nie idzie dalej, to znaczy że opiera się na śrubie od ręcznego

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:45
autor: AUFER
Zobaczysz w jakim stopniu cofnie się zacisk, gdy wyciągniesz stare klocki.
Ale może być mało miejsca na nowe klocki plus nowa tarcza co za tym idzie grubsza.

Wtedy pozostają Ci 3 możliwości do wyboru tak jak kolega s0krates napisał.

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:46
autor: flyshark
To w takim razie co można zrobić z tą śrubą ??
Czy można cofnąć i jak ??

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:48
autor: AUFER
flyshark pisze:To w takim razie co można zrobić z tą śrubą ??
Czy można cofnąć i jak ??
Te trzy warianty do wyboru masz.

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 04 cze 2016, 14:49
autor: flyshark
Aha, rozumiem że jeżeli podam 12 V i odpuszczę ręczny to śruba się cofnie i klocki wejdą ???

Re: Thesis - wymiana tylnych tarcz hamulcowych i klocków

: 06 cze 2016, 20:49
autor: flyshark
flyshark pisze:Aha, rozumiem że jeżeli podam 12 V i odpuszczę ręczny to śruba się cofnie i klocki wejdą ???

Wymiana zrobiona. Mój mechanik jest : ok2 :
Tarcze i klocki z przodu bez problemów.
Z tyłu spoko tylko trzeba przy demontażu i montażu samych klocków z zaciskami podać prąd 12 V a w moim przypadku samochód był na chodzie przez 30 min ;-)
Przy okazji wszystko przesmarowane i przejrzane w tylnych hamulcach.
Dzięki wszystkim za pomoc.
Pozdrawiam