Strona 1 z 1

Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 14:07
autor: herakles
Witajcie,

Mam taki trochę nietypowy problem. Ostatnio regenerowałem głowicę i turbosprężarkę (wymienione wszystko w środku, wałek i wirnik + dostałem wykres z wyważenia). Po wymianie silnik zaczął chodzić równo, dobrze i mocnie. Na początku po przejechaniu 200 km na spokojnie jak wcisnąłem gaz do dechy to tak ze 4 razy zaczęło dymić mi z rury że nie było widać samochodów z tyłu ale pomyślałem, że to jeszcze jakieś resztki oleju z przed naprawy turbo. Teraz mam większy problem - przestało dymić ale mam zarzygany olejem cały intercooler (jest prawdopodobnie nieszczelny na łączeniu na górnej części) i okolice pod maską oraz ubywa mi oleju bardzo dużo i szybko (przy bardzo wysokich obrotach w ogóle nie dymi). Wlany miałem Castrol 10W60. Kiedy wymuszam spadek obrotów do około 500 rpm i niżej kontrolka z oleju nie mruga (rok temu wymieniałem dół silnika i przed wiadomo czym jeszcze mrugała). Stąd moje pytanie - czy może zasysać olej z odmy przy wysokich przepływach powietrza? Czy da się to jakoś zmodyfikować żeby sprawdzić czy tak się dzieje? Turbosprężarkę póki co odsuwam na dalszy plan jeżeli chodzi o przyczynę.

Pozdrawiam

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 14:50
autor: wladek-15
Ubytek oleju jest spowodowany 4 przyczynami
Nieszczelnośc silnika
Uszkodzona turbina
Uszkodzone uszczelniacze zawodowe
Uszkodzone pierścienie tłokowe

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 14:53
autor: Bichoń
Czyli na początek sprawdzić kompresję?

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 15:05
autor: wladek-15
Kompresja nie zawsze może być miarodajny źródłem informacji. Dlatego JA zawsze, jeżeli auto pobierało olej, podczas remontu głowicy wymieniłem odrazu pierścienie tłokowe. Oczywiscie jeżeli gładź cylindryczna była ok i były widoczne ślady po honownicy. Wystarczy że ostatni pierścień olejowy jest zamulony wytarte lub przegrany a reszta jest ok to i tak olej będzie palony

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 15:10
autor: herakles
Gdyby ubywało oleju przez uszczelniacze i inne bajery to by kopcił. Szkopuł w tym, że nie kopci a intercooler się poci jak świnia na ruszcie, przez niego wyciska olej, który wcześniej dostaje się do dolotu.

Re: Kappa 2.0 16VT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 15:21
autor: wladek-15
Jeżeli olej jest w układzie doborowym to:
Uszkodzona jest turbosprężarka, lub
Ucieka sprężanie przez cylindry do komory korbowej a następnie razem z olejem przez odme do układu dowodowego
Czyli nie ma huuu.. musi lekko kopcic jeżeli jest olej w IC
Z drugiej strony jeśli IC jest mokry ewidentnie jest do wymiany bo ucieka ci doładowanie przez nieszczelność

Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

: 15 cze 2016, 19:04
autor: tasman3310
Od pokrywy zaworów idzie odma, następnie rozdziela się i jeden przewód jest podłączony pod kolektor ssący z zaworem zwrotnym, prawdopodobnie masz uszkodzony ten zawór i ciśnienie doładowania pcha Ci na odmę powietrze. Ściągnij zawór i zobacz czy jest sprawny, jest on zamontowany na przewodzie gdzieś pod kolektorem ssącym.

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

: 16 cze 2016, 13:31
autor: herakles
Dzięki! Sprawdzę.

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

: 24 cze 2016, 9:22
autor: herakles
Sprawdziłem. Faktycznie ten zawór był uszkodzony, wymieniłem go na nowy i jest bez zmian. Odseparowałem całkowicie układ odmy od dolotu, wyczyściłem cały dolot, odpaliłem silnik i znowu pojawił się olej w dolocie. Wszystko wskazuje na to, że naprawa turbo się nie udała ze 100% sukcesem. Jak się dowiem czegoś więcej to napiszę.
Pozdrawiam!

Re: Kappa 2.0 16vT - olej/turbo/odma

: 02 sie 2016, 12:17
autor: herakles
Jak się okazało, problemem była turbina, która rzekomo wciągnęła jakiś syf z olejem i się przytarła ale naprawa została mi wykonana za darmo (w prawdzie po znajomości ale i tak gdyby to była moja wina to za części bym zapłacił).
Przejechałem już trochę kilometrów i nie dymi ani nie ubywa w widoczny sposób oleju.