Strona 1 z 1

Kappa 5.20 20vT - turbina sprawna nie ładuje

: 12 sie 2016, 23:37
autor: kris1406
Auto na wolnych obrotach pracuje normalnie , nie kopci pracuje równo i zachowuje się normalnie do 3 tyś obrotów, w momencie kiedy powinno zadziałać turbo zaczyna mulić, turbina nie ładuje ale nie kopci nie ma luzów , ktoś ma jakiś pomysł ?

Re: Kappa 5.20 20V T turbina sprawna nie ładuje

: 13 sie 2016, 6:55
autor: kond243
Wg sprawny nie puszcza? Wężyk do regulatora ciśnienia paliwa nie pęknięty czasem? Zapnij wskaźnik doładowania i upewnij się czy aby ma pewno wina turbiny.turbo może pompować a może brakuje paliwa lub jest go za dużo. Nawet jak ominiesz pierburga łącząc wężyki od sterowania wg powinna pompować 0,8Bara.Do sprawdzenia Wg przy turbosprężarce szczelność dolotu. Może któraś cewka zapłonowa nie domaga pod obciążeniem.Świece sprawne? Seryjne turbo wstaje od 2,200 obr a pełen ciąg już przy około 2,600_2700 obr/min.przy 3tyś obr jest peek doładowania czyli 1,2Bara potem schodzi i trzyma 1,1 do 5,5tyś obr potem do odciecięcia doładowanie opada do 0,5Bara. Jeżeli turbo nie pompuje to prawdopodobnie źle uregulowany zawór upustów spalin WG. Sprawdź czy nie jest otwarty cały czas. Oraz zawór upustowy dv. Seryjny Bosch lubi wycinać takie numery i doładowanie ucieka zpowrotem przed turbo Ale w takiej sytuacji doładowanie by mocno falowało. Czujniki odpowiedzialne za doładowanie to czujnik ciśnienia bezwzględnego jest na grodzi za przepustnicą zielona wtyczka czarną puszka prostokątna orazprzepływomierz. Na koniec nieszczęsny pierburg który steruje doładowanie jest pod grubym górnym wężem chłodnicy. W przypadku jego awarii doładowanie będzie za niskie lub za wysokie lub będzie falowało. Wskaźnik boostu pokaże czy winna turbina czy coś innego.

Re: Kappa 5.20 20V T turbina sprawna nie ładuje

: 13 sie 2016, 16:53
autor: kris1406
Dzięki , będę sprawdzał po kolei :)

Re: Kappa 5.20 20vT - turbina sprawna nie ładuje

: 15 sie 2016, 14:38
autor: Borek
Jeszcze warto dokładnie obejrzeć wąż idący z turbiny do intercoolera i dalej do przepustnicy, zwłaszcza jeśli w momencie pracy turbiny słychać wyraźny syk. Już pomijam dziury czy nieszczelności przy mocowaniach, ale nawet załamania na tych przewodach mogą drastycznie obniżyć osiągi przez utrudnianie przepływu. I nie, takie załamania same się nie "napompują". ;)