Strona 1 z 1

Delta III 1.6 Multijet - różne wersje silników ?

: 05 lip 2017, 9:44
autor: yaro29
Cześć,

dziś po dłuższych sprawdzaniach i czytaniu książki serwisowej oraz poszukiwaniach informacji w necie, wiem że w przypadku Lanci Delta III z silnikiem 1.6 Multijet występują na pewno 2 odmiany silnikowe oraz różne z tym związane wersje nadwozia:
1.6 Multijet 115 KM kod silnika 955A4000
1.6 Multijet 120 KM kod silnika 198A2000

W obu przypadkach podawane są poza różnicami w mocy, takie same wartości momentu obrotowego.

Stety niestety nie znalazłem w necie żadnych innych danych poza tym co w książce serwisowej.

Czy szanowne koleżeństwo wiec coś więcej w tym temacie, w szczególności jakiś różnic, które mogą występować w przypadku tych silników?
Czy części do obu będą identyczne, a różnica w ich mocy wynika jedynie z programowego/komputerowego jej zmniejszenia/zwiększenia?
Czy patrząc przez pryzmat silnika, części związane z przeniesieniem napędu, klocki, etc (dla obu silników są też różne odmiany nadwozia) będą takie same?
Czy mając, tę bardzo mało popularną 115 konną wersję muszę się na coś specjalnie przygotować, bo niekiedy diabeł tkwi w szczegółach?

Z góry dzięki za wszelki info.
poniżej zdjęcia z książki serwisowej ...

Re: Delta III 1.6 Multijet - różne wersje silników ?

: 05 lip 2017, 10:05
autor: piotriix
Raczej nie .Ta różnica jest raczej że względów podatkowych.Nie jest wykluczone ,że mniej mocy max tylko na papierze

Re: Delta III 1.6 Multijet - różne wersje silników ?

: 05 lip 2017, 21:03
autor: aRb
Nawet przy takim samym silniku występują różnice części np. 1.6 Multijet 120 KM kod silnika 198A2000 -----średnia tarcz hamulcowych przód jest różna .Ja posiadam średnice: 281,0mm i grubość 26,0mm ,ale występuje też średnica 284,0 mm o grubości 22,0mm. I to chyba zależy od wersji nadwozia ????.

Re: Delta III 1.6 Multijet - różne wersje silników ?

: 05 lip 2017, 21:13
autor: piotriix
Raczej wyposażenia

Re: Delta III 1.6 Multijet - różne wersje silników ?

: 05 lip 2017, 21:17
autor: Michal1906
Po kodach silników wychodzi, że wersja 115 robiona była pod Alfę Romeo Mito (955) a 120-pod Bravo (198). Mam taki opis Bravo z tym silnikiem :)