Strona 1 z 2

Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 paź 2017, 21:14
autor: foggry
Witam, planuję kupić lancię lybrę w wersji sedan z 2000 roku z silnikiem 1.9 JTD 105KM w wersji sedan. I mam kilka pytań na które nie mogłem znaleźć tutaj odpowiedzi.

1. Czy części są trudno dostępne i czy są tanie/drogie?
2. Czy to prawda (według opini w internecie) że silnik jest nie do zdarcia, a zawieszenie i elektronika będzie się często sypać?
3. Ile muszę wydać na "normalny" egzemplarz?
4. Od jakiego przebiegu ten silnik zaczyna mieć problemy?
5. Gdzie sprawdze podstawowe informacje o lancii po numerze vin? (np. wyposażenie oraz czy poduszki zostały wystrzelone)
6. Jaka jest fabryczna grubość lakieru?

z góry dziękuję ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 paź 2017, 21:59
autor: Wilkin
1. Części są relatywnie tanie i łatwe w dostępności.
2.Każdy silnik jest do zdarcia.Ten jest z tych bardziej trwałych.I niewysilonych.
3.Tyle ile sobie zażyczy kupujący - twoje umiejętności negocjacji. Lybry można kupić już za 1500 zł , jak i 10000 - nie ma reguły.
4.Nie ma takiego przebiegu problemowego , jak się dba to się dojedzie do miliona.Po za tym nie sprecyzowałeś co znaczy problem , remont silnika - czy spadające kółko od napędu ,ew termostat.
5.Podstawowe w eperze - wypadkowość w płatnych portalach.A i tak to będzie naciągane.Najlepiej ,za pomocą organoleptycznych oględzin w chwili kupna.
6. Nie wiem - dla mnie jest to informacja istotna w momencie kupna auta do 3-lat, gdzie sprzedający zarzeka się że autko jest bezwypadkowe.
Co przy Lybrze niewiele ci da(bo już nie ma 3-letnich)

7.Chcesz kupić auto - cirka za 5-7 tysięcy ( sedan 1.9 starszy to max 7-tysi) nie bierz z sobą miernika lakieru, bo się tylko ośmieszysz.
Sprawdź stan techniczny , wycieki etc i czy ma progi - jak ma to kupuj ;)
-znaczy progi ma - wycieki,luzy - nie ma ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 paź 2017, 22:39
autor: Snail
Ja mam Lybrę SW 1.9 115 KM.
1. Z częściami nie ma problemu. Cenowo przystępnie.
2. Jak Grzesiek mówi. Każdy silnik zajedziesz jeśli tylko zechcesz. Z elektroniką nie mam problemów. Co do zawieszenia to fakt, trzeba czasem
wymienić a to to, a to tamto. Czasem potrafi to znerwić, ale ceny części są w porządku.
3. Cena...hmmm rozrzut jest spory.
4. Jak wcześniej. U mnie ostatnio pyknęło 100.000 km. Ile ma ogólnie to nie mam pojęcia. Wymieniam olej co 10-12 tysięcy i nie ma problemu.
5. j.w. (znaczy u Grześka)
6. hmmm najmłodsze mają jakieś 12-13 lat...mogło w każdej coś się trafić. Ja zrobiłem duże buum, ale zrobiona i lata dalej.
Zwróć uwagę na progi. Najwrażliwsze miejsce co do rdzy.
Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 paź 2017, 23:26
autor: FXX
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 paź 2017, 11:00
autor: bassooner
podstawową wadą Lancii Lybry jest to że jest mały ich wybór - w Oplach, Peugeotach i VW można przebierać, tutaj będzie tego z 10 razy mniej, więc i trafienie na dobry egzemplarz będzie trudne...

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 31 maja 2018, 16:10
autor: fioletowy
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 31 maja 2018, 23:17
autor: vanisch
A to jest jakaś różnica między 105 a 115? Gdzie to wyczytałeś? Sprzęgła i koła dwumasowe są takie same.

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 cze 2018, 9:37
autor: fioletowy
O ile dobrze pamiętam, to na podobnym alfowskim forum w wątku o Alfie 156 ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 cze 2018, 10:42
autor: vanisch
156 też ma takie same sprzęgła i dwumasy w 1.9 8v niezależnie od mocy :roll:

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 01 cze 2018, 21:40
autor: michalkrk
dwumasa nie jest żadnym problemem...wydatek jednorazowy na 150-200tyś.
gorzej z progami i silniczkami klimatronika i kilkoma innymi rzeczami

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 11:38
autor: meqqex
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 17:05
autor: vanisch
meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 18:13
autor: meqqex
vanisch pisze: 02 cze 2018, 17:05
meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26
Snail pisze: 01 paź 2017, 22:39Wersja 105 KM ma turbinę ze stałą geometrią i zdaje się sprzęgło bez dwumasu = mniejsze koszty obsługi.
Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)
Jeżeli chodzi o sprzęgło to tak, musi być ze "sprezynkami" odpowiednie do koła jednomasowego. Skrzynia może być ta sama fabryczna c530.5 nie trzeba jej wymieniać ;) ale jak już zmieniać to można oczywiście na c530.6 ;)

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 18:14
autor: vanisch
meqqex pisze: 02 cze 2018, 18:13
vanisch pisze: 02 cze 2018, 17:05
meqqex pisze: 02 cze 2018, 11:38
fioletowy pisze: 31 maja 2018, 16:10
FXX pisze: 01 paź 2017, 23:26

Wersja 105KM ma turbinę ze stałą geometrią - tu się zgodzę.
Jednakże każda Lybra w Dieslu posiada dwumasowe koło zamachowe, także wersja 105KM. Tu nie ma wyjątku, Diesel = dwumas. Ale w wersjach 105KM był on bardzo trwały.
Z tego, co czytałem, to w 1.9 JTD 105 KM można zmienić dwumasę na jednomasowe koło zamachowe. W wersji 115 KM już nie.
Kolego ja mam silnik cf3 1.9 i 116KM ze sztywnym kołem zamachowym także masz złe źródło informacji. ;)
Dodaj, że wiązało się to ze zmianą skrzyni i sprzęgła ;)
Jeżeli chodzi o sprzęgło to tak, musi być ze "sprezynkami" odpowiednie do koła jednomasowego. Skrzynia może być ta sama fabryczna c530.5 nie trzeba jej wymieniać ;) ale jak już zmieniać to można oczywiście na c530.6 ;)
Aaaa, w Lybrze jest c530?

Re: Lybra 1.9JTD 105KM wady i zalety

: 02 cze 2018, 20:18
autor: FXX
Tak, w Lybrze siedzi c530.

Z resztą w przypadku fabrycznej mocy na prawdę bym się zestawieniem dwumasa+sprzęgło nie przejmował, bo wymiana tego zestawu będzie kosztowo podobna do założenia sztywnego koła, a fabryczny zestaw jest na prawdę bardzo trwały.