Strona 1 z 3

Nuova Delta - diesel

: 23 paź 2006, 9:29
autor: bolger
Może ktoś ma przemyślenia dotyczące optymalnej techniki jazdy Deltą z 1.9 TD, chodzi o stosunek jakość/cena paliwa oczywiście. Wiem, że na zimno nie kręcić i turbinę też uspokoić trzeba, ale jak zmieniać biegi według państwa szanownych ?

Nuova Delta - diesel

: 09 lis 2006, 11:25
autor: PYCIU
ja na zimnym silniku jeżdzę bardzo ostrożnie biegi zmieniam w granicy 2000-2200 obrotów zanim właśnie turbinka osiągnie swoję wydajne obroty. jazda jest zamulaszcza ale nie katuję turbiny, dopiero jak silnik osiągnie temp ok 70stopni zaczynam normalną jazdę a tą temperaturę osiąga silnik po przejechaniu ok 2km więc długo się nie męczę a turbo jeszcze żyje pozdro

Nuova Delta - diesel

: 03 gru 2006, 16:12
autor: Swiety
zeby nie robic bałaganu...

jakie macie doswiadczenia z 1.9 TD w Nuova Delta?? awaryjnosci?? usterki typowe??

czy lepiej wybrac np 1.6 16v?? chodz mi głownie jako auto do miasta bo do szalenstwa mam HF-ke

Nuova Delta - diesel

: 03 gru 2006, 17:53
autor: bolger
Bierz diesla i się nie zastanawiaj nawet. Typowa usterka to termostat, a poza tym w żadnym tego typu dieslu który znam nie działa "ssanie", ale to właściwie pryszcz. Spalanie w mieście u mnie przy normalnej dynamicznej warszawskiej jeździe wynosi 7.5

Nuova Delta - diesel

: 03 gru 2006, 19:32
autor: strang
"Swiety" pisze:zeby nie robic bałaganu...

jakie macie doswiadczenia z 1.9 TD w Nuova Delta?? awaryjnosci?? usterki typowe??

czy lepiej wybrac np 1.6 16v?? chodz mi głownie jako auto do miasta bo do szalenstwa mam HF-ke
Jedyne co mi "poszło" do tej pory to czujnik temperatury rozruchu. Dynamika lepiej niż wystarczająca, zwłaszcza w jeździe miejskiej. Nie katując silnika spokojnie odstawiam większość benzyniaków na światłach.
Spalanie w moim przypadku w granicach 6tki, obecnie większe-jeżdżę na krótkich odcinkach i silnik nie ma okazji się rozgrzać. Przebieg od momentu zakupu-12tys.. : yesyes :

delta

: 03 gru 2006, 20:51
autor: Lukasz291
Ja mam 1.6 16V i nie narzekam mam tez do sprzedania TD i powiem tak ze dynamika w benzyniaku lepsza spalanie nie wiem bo dieslem nie jezdze (nie zarejstrowany) tyle co nieopodal domu(mieszkam na Wsi) ale z benzyniakiem nie mam tragedi jezdze juz 3 rok i nie mysle by przerobic na gaz.... co do awaryjnosci jeszcze mnie nie zawiodła;] wiec jak narazie tylko to co trzeba przy eksploatacji

Nuova Delta - diesel

: 05 gru 2006, 10:11
autor: bolger
Wczoraj zatankowałem i spalanie zeszło do 7.1, z powodu wymiany termostatu jak sądzę.

Nuova Delta - diesel

: 05 gru 2006, 12:07
autor: adasik12
Zanim zgasisz silnik w dieselku odczekaj troche, turbinka się schłdzi. Tak samo jak uruchamiasz zimny silnik poczekaj troche.
[/list]

Nuova Delta - diesel

: 06 gru 2006, 11:49
autor: PYCIU
no właśnie co do usterek TD to brak tzw. ssania na zimnym silniku ale poza tym ok tyle że u mnie spalanie po mieście waha się w granicach 7,5-8l a pro-po czy wie ktoś może jak zrobić to tzw.ssanie?? chodzi mi o tą wersję pompy gdzie od czujnika z termostatu nie wychodzi linka tylko dwa przewody

Nuova Delta - diesel

: 07 gru 2006, 8:15
autor: adasik12
no właśnie co do usterek TD to brak tzw. ssania na zimnym silniku ale poza tym ok tyle że u mnie spalanie po mieście waha się w granicach 7,5-8l a pro-po czy wie ktoś może jak zrobić to tzw.ssanie?? chodzi mi o tą wersję pompy gdzie od czujnika z termostatu nie wychodzi linka tylko dwa przewody
ja też prosił bym o rady bo też zdechło mi ssanie w dederce 1.9 tds 94 i mam tylko przewody a nie linkę,, który to jest czujnik na termostacie, fotki mile widziane.

Nuova Delta - diesel

: 09 gru 2006, 16:26
autor: bolger
Strang weź ty się zmiłuj i powiedz, czy wymiana "czujnika temperatury rozruchu" rozwiązała problem ssania i jaki to numer części, ewentulanie który to czujnik przy termostacie

Nuova Delta - diesel

: 09 gru 2006, 18:07
autor: Tofik
"adasik12" pisze:
no właśnie co do usterek TD to brak tzw. ssania na zimnym silniku ale poza tym ok tyle że u mnie spalanie po mieście waha się w granicach 7,5-8l a pro-po czy wie ktoś może jak zrobić to tzw.ssanie?? chodzi mi o tą wersję pompy gdzie od czujnika z termostatu nie wychodzi linka tylko dwa przewody
ja też prosił bym o rady bo też zdechło mi ssanie w dederce 1.9 tds 94 i mam tylko przewody a nie linkę,, który to jest czujnik na termostacie, fotki mile widziane.
A u mnie chyba to działa, bo jak jest zimny silnik to ma wyżesze obroty na biegu jałowym, a jak się rozgrzeje to one spadają i już jest normalnie.
A tak wogóle to jak do tej pory nie mam żadnego problemu ani z rozruchem ani z żadnymi częściami mechanicznym, wszystko chodzi, przed zimą jeszcze sprawdzę świece żarowe bo to podstawa.
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe to ok 6,5 jak przyciskam to 7 w trasie 5,5
A co do zmiany biegów a obrotów silnika to po nagrzaniu silnika zazwyczaj zmieniam przy 3000, na zimnym przy 2000-2200.
A.. i powyżej 4000 nieopłaca się już kręcić bo efekt w przyspieszaniu jest już kiepski, moja najlepiej idzie od 2500 -4000 potem efekt przyspieszenia zauważalnie się zmniejsza.
Te silniki są dość żywotne i mało awaryjne pozatym nieboją się wyższych obrotów także i braku temperamentu niemożna im wytykać.
P.S. ostatnio odkurzyłem w swojej cylindry używając prawej nogi - przegoniłem ją tak z 3 min 190km/h i teraz jest jakaś żwawsza - chyba musiała się zamulić wcześniej :wink: Parę lat do tyłu miałem taki przypadek właśnie z motocyklem po zimie, no niemiał takiej werwy w sobie jak jesienią, dopiero jak dostał 12000 i 240km/h to doszedł do siebie :wink: Także od czasu do czasu pojazd musi dostać po "garczkach"

Nuova Delta - diesel

: 12 gru 2006, 19:38
autor: Anonymous
no ja tez mam niedgrzany silnik przez zepsuty termostat(moze ktos wie czy da sie jakos podmienic takie cos od innego pojazdu lub tez jakos zregenerowc), i oczywiscie tez mam problem ze ssaniem(czujnik z 2 kabelkami przy termostacie).jak zauwazylem to czujnik przy termostacie dziala poprawnie, tak samo jak wlacznik elektromagnetyczny w pompie, wiec nie wiem co moze byc ze to ssanie nie dziala.moze uda mi sie zdobyc katalog boscha i tam cos znajde.pozdro!

Nuova Delta - diesel

: 12 gru 2006, 20:53
autor: Anonymous
grzechu pisze:no ja tez mam niedgrzany silnik przez zepsuty termostat(moze ktos wie czy da sie jakos podmienic takie cos od innego pojazdu lub tez jakos zregenerowc), i oczywiscie tez mam problem ze ssaniem(czujnik z 2 kabelkami przy termostacie).jak zauwazylem to czujnik przy termostacie dziala poprawnie, tak samo jak wlacznik elektromagnetyczny w pompie, wiec nie wiem co moze byc ze to ssanie nie dziala.moze uda mi sie zdobyc katalog boscha i tam cos znajde.pozdro!
Ja miałem tez niedogrzany silnik i wymieniłem wkład do termostatu dałem za niego 20zł założyłem i odrazu lepiej. Ja mam silnik 1.6 v8 ale niewiem czy do twojego bedzie pasował masz link
http://www.allegro.pl/item147503381_ter ... punto.html

Nuova Delta - diesel

: 13 gru 2006, 13:00
autor: PYCIU
"Tofik" pisze:
"adasik12" pisze:
no właśnie co do usterek TD to brak tzw. ssania na zimnym silniku ale poza tym ok tyle że u mnie spalanie po mieście waha się w granicach 7,5-8l a pro-po czy wie ktoś może jak zrobić to tzw.ssanie?? chodzi mi o tą wersję pompy gdzie od czujnika z termostatu nie wychodzi linka tylko dwa przewody
ja też prosił bym o rady bo też zdechło mi ssanie w dederce 1.9 tds 94 i mam tylko przewody a nie linkę,, który to jest czujnik na termostacie, fotki mile widziane.
A u mnie chyba to działa, bo jak jest zimny silnik to ma wyżesze obroty na biegu jałowym, a jak się rozgrzeje to one spadają i już jest normalnie.
A tak wogóle to jak do tej pory nie mam żadnego problemu ani z rozruchem ani z żadnymi częściami mechanicznym, wszystko chodzi, przed zimą jeszcze sprawdzę świece żarowe bo to podstawa.
Spalanie w mieście przy normalnej jeździe to ok 6,5 jak przyciskam to 7 w trasie 5,5
A co do zmiany biegów a obrotów silnika to po nagrzaniu silnika zazwyczaj zmieniam przy 3000, na zimnym przy 2000-2200.
A.. i powyżej 4000 nieopłaca się już kręcić bo efekt w przyspieszaniu jest już kiepski, moja najlepiej idzie od 2500 -4000 potem efekt przyspieszenia zauważalnie się zmniejsza.
Te silniki są dość żywotne i mało awaryjne pozatym nieboją się wyższych obrotów także i braku temperamentu niemożna im wytykać.
P.S. ostatnio odkurzyłem w swojej cylindry używając prawej nogi - przegoniłem ją tak z 3 min 190km/h i teraz jest jakaś żwawsza - chyba musiała się zamulić wcześniej :wink: Parę lat do tyłu miałem taki przypadek właśnie z motocyklem po zimie, no niemiał takiej werwy w sobie jak jesienią, dopiero jak dostał 12000 i 240km/h to doszedł do siebie :wink: Także od czasu do czasu pojazd musi dostać po "garczkach"
jakbyś mógł sprawdzić który czujnik odpowiada za owe ssanie i wrzucić to na forum bylibyśmy bardzo wdzięczni