Lancia Lybra 1.9 JTD - silnik "przerywa" od 2200 obr/min
: 28 paź 2018, 0:54
Właśnie kupiłem sobie Lybrę 1,9 JTD - w zastępstwie za Kappę która jest w renowacji nie wiadomo kiedy z niej wróci 
Lybra ma problem, po przekroczeniu 2000 obr (obojętnie czy na luzie czy na biegu) jest delikatne szarpnięcie
dalej przy przekroczeniu obrotomierza następnej nieopisanej kreski (zgaduję że jest to oko 2200 obr /min)
silnik tak jakby tracił zapłon (gdyby do była benzyna oczywiście
) , naciskanie gazu - obojętnie czy gwałtowne czy lekkie -
powoduje tylko tyle że obroty wzrastają do około 2600/2800 a następnie wracają do 2200 i znów wzrastają - spadają i tak w kółko
Co ciekawe - raz na jakiś czas udaje się przekroczyć magiczną dziurę w obrotach , ale to trzeba nacisnąć na gaz i wyrzucić w odpowiednim
momencie bieg, wtedy tak jakby z rozpędu silnik wkracza na wyższe obroty niż 3000 i można go tak trzymać na 4000/5000 obr bez problemu
Wtedy się nie dławi i nie robi żadnych numerów
Po puszczeniu gazu znów jest to samo , naciskam i znów 2200 - 2600
Poprzedni właściciel (przy okazji pozdrawiam sympatycznego Pana Romka który prawdopodobnie jest a przynajmniej był użytkownikiem naszego forum
i podziwiam za samozaparcie w poszukiwaniu przyczyny usterki) - wymienił
- Egr
- Czujnik GMP
- Czujnik wałka rozrządu
- Regulator ciśnienia paliwa na pompie
- Czujnik ciśnienia paliwa na listwie
- Przepływomierz
bez rezultatu ......
Ktoś miał takie objawy ?
jakieś sugestie ?
proszę o pomoc
Podłączaliśmy dziś komputer z oprogramowaniem Delphi
Jest błąd zaworu EGR
oraz błąd czujnika prędkości (silnika zapewne
)
Robiliśmy też adaptację przepływomierza

Lybra ma problem, po przekroczeniu 2000 obr (obojętnie czy na luzie czy na biegu) jest delikatne szarpnięcie
dalej przy przekroczeniu obrotomierza następnej nieopisanej kreski (zgaduję że jest to oko 2200 obr /min)
silnik tak jakby tracił zapłon (gdyby do była benzyna oczywiście

powoduje tylko tyle że obroty wzrastają do około 2600/2800 a następnie wracają do 2200 i znów wzrastają - spadają i tak w kółko
Co ciekawe - raz na jakiś czas udaje się przekroczyć magiczną dziurę w obrotach , ale to trzeba nacisnąć na gaz i wyrzucić w odpowiednim
momencie bieg, wtedy tak jakby z rozpędu silnik wkracza na wyższe obroty niż 3000 i można go tak trzymać na 4000/5000 obr bez problemu
Wtedy się nie dławi i nie robi żadnych numerów

Po puszczeniu gazu znów jest to samo , naciskam i znów 2200 - 2600
Poprzedni właściciel (przy okazji pozdrawiam sympatycznego Pana Romka który prawdopodobnie jest a przynajmniej był użytkownikiem naszego forum
i podziwiam za samozaparcie w poszukiwaniu przyczyny usterki) - wymienił
- Egr
- Czujnik GMP
- Czujnik wałka rozrządu
- Regulator ciśnienia paliwa na pompie
- Czujnik ciśnienia paliwa na listwie
- Przepływomierz
bez rezultatu ......
Ktoś miał takie objawy ?
jakieś sugestie ?
proszę o pomoc
Podłączaliśmy dziś komputer z oprogramowaniem Delphi
Jest błąd zaworu EGR
oraz błąd czujnika prędkości (silnika zapewne

Robiliśmy też adaptację przepływomierza