Strona 1 z 1

Delta III filtr paliwa -wymiana

: 13 cze 2019, 22:54
autor: hanns7
Jak często wymieniacie filtr paliwa w swoich Lanciach? Instrukcja mówi tu o 70 tys. km w przypadku mojego silnika.

Re: Delta III filtr paliwa -wymiana

: 14 cze 2019, 1:30
autor: NIKT.
Osobiście co 3-4 lata/ 50 tys.

Filtr UFI bo na innych po ok 5-10 tys wiecznie świeciła się kontrolka wody w filtrze..

Boso, ale w ostrogach.


Re: Delta III filtr paliwa -wymiana

: 18 sty 2021, 20:13
autor: piterstilo
Przy temperaturze - 17* C zamarzł mi filtr paliwa UFI, czyli taki, jak daje fabryka na pierwszy montaż.
Z dumnym napisem: separator wody. Zmieniony w listopadzie ub. roku, przejechane ok. 3 tkm. Zatankowane do pełna i wlany depresator.
Kiedyś, przy -13 * C zamarzł w Bravo II filtr Boscha, też miał kilka miesięcy i kilkanaście tkm.
Za każdym razem był normalny rozruch silnika i po kilku minutach pracy silnik gaśnie.
W obu przypadkach, wyciągałem filtr z auta, zanosiłem do ciepłego pomieszczenia. Po ogrzaniu: montaż i już bezproblemowa praca silnika.

Re: Delta III filtr paliwa -wymiana

: 18 sty 2021, 20:58
autor: volf
To chyba wina paliwa a nie samego filtra?
Ogólnie on sprzedawany w okresie zimowym (czyli od 16 listopada do końca lutego) ma temperaturę blokady zimnego filtra paliwa -20°C.
Druga sprawa to w takiej np. Kappie jest jeszcze podgrzewacz elektryczny przy filtrze więc jeśli to działa to takie mrozy niestraszne są...

Re: Delta III filtr paliwa -wymiana

: 18 sty 2021, 21:18
autor: piterstilo
Czy wina paliwa? No nie wiem co o tym myśleć.
Na wieść o tzw. bestii ze Wschodu, dotankowałem paliwa do pełna i dolałem depresatora f-my K2. Pojemnik wg instrukcji miał starczyć na 60 litrów paliwa. Do zbiornika Delty wchodzi ok 58 l.
Dzisiaj rano przy -17* C silnik zapalił i pracował kilka minut. Potem nagle zgasł i nie dało się go ponownie uruchomić.
Wymontowałem filtr i przyniosłem go do ciepłego pomieszczenia. Opróżniłem z zawartości, cokolwiek tam było. Ogrzewałem kilka godzin.
Jak go montowałem z powrotem, to była temperatura -7* C. Za drugim razem zaskoczył i bez problemu silnik pracował.
Kiedyś w Fiacie Tempra 1.9 TD miałem filtr paliwa podgrzewany. Mrozy też wtedy były większe i przy -26* C .Wystarczyło tylko dolewać depresator i nie było takiego problemu jak teraz.

Re: Delta III filtr paliwa -wymiana

: 18 sty 2021, 23:31
autor: volf
Zawsze możesz lać arktyczny ON. Jest droższy o jakieś 20/30 groszy od zwykłego ale raczej nie ma bio, temperatura mętnienia jest poniżej -20°C a blokady filtra poniżej -30°C i depresatora dolewać już nie trzeba :)