Strona 1 z 1
Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 22 cze 2019, 18:18
autor: Jam_Belfegor
Witam,
Mam problem z moją skrzynią b. do Delty II 2.0 16V nie moge odkręcić osłony przy skrzyni biegów pod flansza lewej (krótkiej) pół osi. Nie ma opcji by wsadzić tam jakiegokolwiek klucz, samą flnszę nie da się wyjąc. Jak w takim razie wymienić uszczelnienie lewej pół osi w skrzyni biegów?
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
: 22 cze 2019, 19:24
autor: MaciekTTT
Przemku flansze od polosi się wybija. Tam jest pierścień jak do zewnętrznego przegubu

i odkrecisz gniazdo uszczelniacza
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
: 22 cze 2019, 21:48
autor: Jam_Belfegor
Ok. Dzięki
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
: 23 cze 2019, 20:26
autor: Jam_Belfegor
Macku pierścień jest wewnątrz skrzyni? Flasze można ciągnąc ścigaczem? Nie chce walić na chama po flanszy. A może podważanie jej z dwóch stron?
Re: Delta II 2.0 16V - Wymymiana uszczelniacza lewej półosi
: 23 cze 2019, 21:02
autor: MaciekTTT
Najlepsza byłaby łyżka monterowka. Ale tak możesz podważyć z dwóch stron i lekko go uderzyć, bo pierścień jest wewnątrz skrzyni, ale montowany na flanszy
Wysłane z mojego EML-L29 przy użyciu Tapatalka
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 23 cze 2019, 21:30
autor: wladek-15
Potwierdzam
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 24 cze 2019, 11:10
autor: Jam_Belfegor
Czyli jak rozumiem wyjdzie cały zespół nr 13 a trzyma go pierścień nr 2?
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 24 cze 2019, 11:12
autor: Jam_Belfegor
P.S. 5 i 11 domyślam że to są właśnie uszczelniacze na półosie a 11? jakiś oring / uszczelka?
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 26 cze 2019, 9:42
autor: Jam_Belfegor
Macku wybicie flanszy od strony drugiej półosi jest niemożliwe (a szkoda) gdyż mamy centralnie na środku wałek z mechanizmu różnicowego - pozycja 14 na schemacie. Fotka w załączeniu

tak więc pozostaje mi wybijanie od strony flanszy. Ponieważ boje się walenia młotem po flaszy wymyśliłem sobie ze znajdę jakieś dostatecznie długie śruby 8semeczki i wpuszczę 2 - 3 przez otwory do mocowania przegubu półosi i będę wyciągał flaszę poprzez rozkręcanie nakrętek na tych śrubach od spodu pod falnszą, tak by opierały się o nią, szpilki zaś oprą się o skrzynie b. i zrobi się nam partyzancki 3 punktowy ściągacz :>
Tak z innej beczki mam problem z wyciągnięciem po kolej uszczelniaczy. Są tak zabite w skrzynię oraz prowadnicę łożyska oporowego że nie idzie ich wyciągnąć. Wiozłem już największy śrubokręt, zapieram się z całej siły i nic, a nie chce pokaleczyć czegokolwiek dookoła bo będzie się lało. Jakieś patenty? Uszczelniacz z tulei prowadzącej, praktycznie jest już w strzępach, bo pokancerowałem go kombinerkami i ani drgnie.
A i jeszcze ciekawostka tuleja prowadząca łożysko oporowe była osadzona na "sylikonie". Eper nie pokazuje żadnej części pomiędzy tuleją a skrzynią więc wygląda to na patent fabryczny. Tak więc zapewne będę musiał się uzbroić w masę uszczelniającą np. jakiegoś Reintz'a albo Elringa do silników i dawaj

+ muszę odszukać momenty dociągania śrub żeby nam się zrobiło dobre uszczelnienie.
Re: Delta II 2.0 16V - Wymiana uszczelniacza lewej półosi
: 11 lip 2019, 9:25
autor: Jam_Belfegor
Jak by ktoś był zainteresowany w tym temacie jest jak wyciągnąć flaszę z użyciem prostych śrub
http://forum.tempra.org/topics9/lancia- ... htm#299592