Strona 1 z 1

Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 07 lis 2019, 14:04
autor: p01i
Hej,

Po wymianie turbiny na nową auto nie ma mocy tj przy obciążeniu przeładowuje turbo/za duże ciśnienie i odprowadza spaliny/ co powoduje lekkie szarpanie i brak mocy, Vmax 120km/h. Zdarzyło się też że załączył się tryb awaryjny.
Czy w tym prostym benzyniaku 1.4 T-jet jest zawór EGR? Rozumiem że nie.
Wymieniłem czujnik doładowania ale to nie pomogło, pozostaje chyba tylko wyciągnięcie i sprawdzenie turbo.
Macie jakieś pomysły?
Auto było u 2 mechaników z czego co najmniej jeden zna się na rzeczy.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 07 lis 2019, 14:54
autor: kond243
We włoskich benzynach nie zawory EGR. Tutaj jest problem ze sterowaniem..Albo zawór overbost jest źle podłączony. Lub poprostu źle ustawiona sztanga zaworu west Gate. Obstawiam źle podpięty over boost czyli zmienione wężyki sterowania turbo.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 08 lis 2019, 8:37
autor: jenks
Masz zapieczone łopatki zmiennej geometrii.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 08 lis 2019, 8:44
autor: kond243
Tak a świstak siedzi. Od kiedy Tjet ma zmienną geometrię? Kolego to nie jest diesel. Tu siedzi najzwyklejsza turbina ihi z zaworem wg.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 08 lis 2019, 8:50
autor: jenks
A to sorry.:)

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 30 gru 2019, 16:40
autor: p01i
Hej,

Wyminiłem:
1.czujnik doładowania - brak poprawy.
2.zawór upustowy - poprawa ale nadal skacze doładowanie/moc z tym że przy wciśnięciu gazu w podłogę jest ok z mocą, nic nie świszczy, idzie jak dzik. Wykresik pokazuje stale chyba z 4 kreseczki. Wystarczy nieco popuścić gazu i z powrotem wykres szaleje, moc skacze i dochodzi sycząco-denerwujący hałas turbiny.
3.zawór bocznikowy - brak poprawy

Turbina IHI była wymieniana na nową bo stara miała pękniętą obudowę, była też spawana głowica, mechanik sprawdzał wężologię.
Jakieś pomysły? Jechać do innego mechaniora? Ew. turbina do sprawdzenia bo może ktoś coś ściemnił...

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 31 gru 2019, 12:58
autor: p01i
Dziś zbyt zimno na dworze żeby to analizować na miejscu przy aucie:/ więc wrzucam foteczkę:)
Na pierwszy rzut mojego laickiego oka to chyba nie teges:?

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 02 sty 2020, 8:25
autor: piterstilo
Nieprawidłowo połączone przewody

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 02 sty 2020, 8:52
autor: kond243
Jak by nie było schemat jest u góry i jest prawidłowy. Więc wystarczyło iść po wężykach i sprawdzić według schematu. Tutaj nie będzie działać. Ponieważ turbo nie jest wysterowane na wymagane doładowanie przez soft. To Ca iść do actuatora idzie w dolot.

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 07 sty 2020, 10:31
autor: p01i
Naprawione! :zjezdzam:
Wielkie dzięki dla @piterstilo & @kond243
Po zamianie wężyków auto wreszcie działa normalnie, nie muli, nie syczy, przyspiesza elegancko. Sama zamiana to 3 minuty zabawy z suszarką:)
W sumie też mega diss dla mechaników, mówiłem im o sprawdzeniu podpięcia węży mapsensora. Trzeba wszystkiego samemu pilnować.
Strach pomyśleć co odwalają lekarze...

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 07 sty 2020, 11:10
autor: Michal1906
Pod tym adresem :link: za darmo do pobrania z pewnego źródła instrukcja do 1.4 T-jet po angielsku ale z masą rysunków, opisów i zdjęć. Może się komuś przyda w przyszłości :)

Re: Problem z przeładowaniem turbiny IHI w Lancia Delta 3 2008r 1,4 T-Jet 150km

: 08 sty 2020, 12:48
autor: toreider
:pifko: Super link