Strona 1 z 2
Thesis - pęknięta głowica
: 15 lis 2019, 21:12
autor: Radi24
Witam zacznę od tego że zaczęła moja Lancia thesis się gotować i wywalać płyn przez zbiorniczek .próbowałem szystkiego co to może być za przyczyna .wkoncu rozebrałem głowice dałem ją do sprawdzenie na ciśnienie i na planowanie okazało się że jest minimalne pęknięcie ... I teraz pytanie do was na forum czy można tę pęknięcie dać do spawania .... Czy to zda egzamin ... Powiem odrazy że nie wiem w którym miejscu jest to pęknięcie .. bo dzisiaj zadzwonili donnie z warsztatu tam gdzie dałem głowice i koleś powiedział że jest pęknięta .. dopiero będę wiedział w poniedziałek gdzie jest pęknięta ... Powiecie mi czy warto spawać czy kupić używkę
Re: Glowica
: 15 lis 2019, 22:31
autor: kamilkoza88
Pęknięta głowica raczej dyskwalifikuje ją z naprawy, tym bardziej, że nie wiadomo jak duże i głębokie jest pęknięcie. Możesz próbować to spawać jeżeli wiesz jak dokładnie idzie to uszkodzenie. Aluminium po spawaniu nie zmienia układu krystalicznego i napręża się tak jak stal po spawaniu. Myślę że dużo nerwów, a na pewno czasu zaoszczędzisz kupując drugą "głowę". Podchodzi od Alfy, tylko pamiętaj, że alfa ma inne wałki.
Re: Glowica
: 15 lis 2019, 22:47
autor: 1608cc
Jaki silnik ? Na allegro są nowe głowice do 2.4jtd
Re: Glowica
: 15 lis 2019, 23:13
autor: topcio
Radi24 pisze: ↑15 lis 2019, 21:12
Witam zacznę od tego że zaczęła moja Lancia thesis się gotować i wywalać płyn przez zbiorniczek .próbowałem szystkiego co to może być za przyczyna .wkoncu rozebrałem głowice dałem ją do sprawdzenie na ciśnienie i na planowanie okazało się że jest minimalne pęknięcie ... I teraz pytanie do was na forum czy można tę pęknięcie dać do spawania .... Czy to zda egzamin ... Powiem odrazy że nie wiem w którym miejscu jest to pęknięcie .. bo dzisiaj zadzwonili donnie z warsztatu tam gdzie dałem głowice i koleś powiedział że jest pęknięta .. dopiero będę wiedział w poniedziałek gdzie jest pęknięta ... Powiecie mi czy warto spawać czy kupić używkę

co za pisownia! Aż chce się

czytać
Głowice spawa się z powodzeniem, nie nastręcza to dalszych komplikacji i problemów. Problem polega na tym, że na sprawdzeniu widać tylko największe pęknięcie, czyli po spawaniu ponowne sprawdzanie, jeśli wyjdzie kolejne pęknięcie spawamy i znów sprawdzamy i tak do wszystkich pęknięć. Nikt nie określi na wstępie ile jest pęknięć i w jakim koszcie się zamknie naprawa.
kamilkoza88 pisze:
Myślę że dużo nerwów, a na pewno czasu zaoszczędzisz kupując drugą "głowę".
Używaną? Też trzeba sprawdzić pęknięcia.
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 16 lis 2019, 7:59
autor: Radi24
Ok. Dziękuję za wiadomość, będę szukał nową.
Re: Glowica
: 16 lis 2019, 8:06
autor: pietrek125
kamilkoza88 pisze: ↑15 lis 2019, 22:31
Podchodzi od Alfy, tylko pamiętaj, że alfa ma inne wałki.
3.0V6 ma te same wałki...Lanciowskie 3.2 ma wałki od 3.0, 3.2 od Alfy różni się tylko ssącymi...
Re: Glowica
: 16 lis 2019, 10:52
autor: kamilkoza88
topcio pisze:
Używaną? Też trzeba sprawdzić pęknięcia.
Masz absolutną rację, używaną głowicę również należy sprawdzić.
pietrek125 pisze:
3.0V6 ma te same wałki...Lanciowskie 3.2 ma wałki od 3.0, 3.2 od Alfy różni się tylko ssącymi...
Również masz racje, jednak wydaje mi się, że w 3.0 również są różnice na ssącym (Lancia ma 215 KM a Alfa chyba 226KM), dlatego sugerowałem żeby włożyć wałki, które są aktualnie w silniku, żeby na obu głowicach były takie same (mowa rzecz jasna o 3.0).
1608cc pisze:
... Jaki silnik ? ...
Również bardzo dobre pytanie, ja błędnie założyłem że kolega ma motor 3.0 a nie jakiś inny. Moja wina, jednak nadal nie wiem z jakim silnikiem mamy do czynienia.
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 16 lis 2019, 10:57
autor: volf
Za chwilę okaże się, ze mowa o dieslu i Wasze wywody na nic

Z tego co się słyszy to taki problem trapi własnie silniki wysokoprężne.
Ewentualnie kolega napisał pierwszy post i zarazem ostatni

Re: Thesis - pęknięta głowica
: 16 lis 2019, 11:04
autor: topcio
volf pisze: ↑16 lis 2019, 10:57
Za chwilę okaże się, ze mowa o dieslu i Wasze wywody na nic

Z tego co się słyszy to taki problem trapi własnie silniki wysokoprężne.
Ewentualnie kolega napisał pierwszy post i zarazem ostatni
Dokładnie, to w jtd pękają głowice a kupienie NIEpękniętej graniczy z cudem.
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 16 lis 2019, 11:38
autor: kond243
Problem dotyczył bardziej 2.4 mjet od wersji 185km. Późniejsze mjet 2.4 np w AR 159/Croma ten problem już trapi dość poważnie. JTD 20v 175km jest dość odporny na to zjawisko. Użytkownicy mjet 2.4 od wersji 185km a zwlaszcza tych 200 i 210km wkładają głowice właśnie z JTD 175km. Po tym zabiegu już jest ok.
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 16 lis 2019, 12:03
autor: Radi24
Sorki że nie odpisywałem ... Tak to jest diesel
Re: Glowica
: 16 lis 2019, 17:24
autor: pietrek125
kamilkoza88 pisze: ↑16 lis 2019, 10:52
Również masz racje, jednak wydaje mi się, że w 3.0 również są różnice na ssącym (Lancia ma 215 Kteż Alfa chyba 226KM), dlatego sugerowałem żeby włożyć wałki, które są aktualnie w silniku, żeby na obu głowicach były takie same (mowa rzecz jasna o 3.0).
Źle Ci się wydaje ... wystarczy zaglądnąć do Eper... nowsze 2.5 i wszystkie 3.0 mają te same wałki... blokady też są te same a jakby były inne wałki to by blokady też były inne... różnica mocy jest efektem obcietej mapy w sterowiku... można sobie porównać parametry momentu... jest taki sam przy tych samych obrotach...
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 17 lis 2019, 16:35
autor: brygadzista1
Radi24 pisze: ↑16 lis 2019, 12:03
Sorki że nie odpisywałem ... Tak to jest diesel
A która dokładnie wersja wysokoprężna? 150/175/185KM?
Re: Glowica
: 18 lis 2019, 14:25
autor: kamilkoza88
pietrek125 pisze: ↑16 lis 2019, 17:24
Źle Ci się wydaje ... wystarczy zaglądnąć do Eper... nowsze 2.5 i wszystkie 3.0 mają te same wałki... blokady też są te same a jakby były inne wałki to by blokady też były inne... różnica mocy jest efektem obcietej mapy w sterowiku... można sobie porównać parametry momentu... jest taki sam przy tych samych obrotach...
Masz absolutną racje, wszystko się zgadza, wałki są takie same. Najwyraźniej pomyliło mi się z Lybrą 1.8 16V, tam się wałki crossowały z Punto HGT, reszta 1.8 z rodziny nie podchodziła.
Re: Thesis - pęknięta głowica
: 18 lis 2019, 15:39
autor: pietrek125
Tak bo 1.8 wychodziło bez wariatora 115KM i z 130KM.