Strona 1 z 2
Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 11 gru 2019, 14:35
autor: Kawa93
Witajcie czy ktoś z was trafił na amortyzatory adaptacyjne do delty 3. Wiem ze temat dosyć śliski. Aso ma wysoką cenę za nie 2600 za 2 sztuki wiec jeśli nie znajdę to będzie musowy wydatek
szukam wszędzie, ale wszystkie bez tego elektrycznego

. Firma która to wyprodukowała to Magnet Marelli made in Poland OEM 50709927. Znajduje wszystkie poza adaptacyjnymi.
Było Lybra 1.8 czarna Lybra 2.0 automat czerwona Lybra 1.8 szara.
Jest Thesis 3.0 automat bordowa
Oraz Delta 1.8T złota 200 KM automat
Tato co to za samochód.
To synku jest auto papieża.
A czemu tak szybko jedzie?
Bo papież lubi z*********ć.
trafiłem na to
https://nagengast.pl/
Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 29 maja 2020, 10:42
autor: aesmaestro3
2600zł za dwie sztuki to nie jest drogo i taniej napewno nie znajdziesz ,zostaje Ci opcja nowych bądź regeneracja ,ja tez wymieniałem aktywne przod i zapłaciłem podobnie jak Ty ,na tył są o 300 zł tańsze za komplet .
Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 30 maja 2020, 9:24
autor: Bartnadia
Ja amortyzatory adaptacyjne regenerowałem .Koszt to 1500 (tańsza opcja) w NAGENGAST gwarancja na 12 miesięcy.Nie dostaniesz zamienników inne sa mocowania,na upartego byś musiał zmieniać zwrotnice.
Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 22 lis 2020, 21:17
autor: piterstilo
Reasumując powyższe informacje, plus to co udało mi się ustalić:
1. ok 2500 zł za jeden nowy amortyzator przedni.
2. ok. 1600 zł+ przesyłka ze sklepu na Ukrainie.
3. ok. 1000 zł za regenerację, ale jej efekt jest mierny.
Opcja wymiany kompletu na zwykłe:
1. Wiadomo, że będzie na desce rozdzielczej, ciągle komunikat i kontrolka? o niesprawności zawieszenia.
2. Wydaje mi się, że mocowanie amortyzatorów powinno być takie samo. Tylko w przypadku przednich, trzeba dobrać typowo do mocnych wersji silnikowych. Z większym rozstawem śrub mocujących do zwrotnicy.
W wersji 1.8 Tbi mogło być coś pokombinowane ze zwrotnicą, bo tam w przed liftem były większe hamulce Brembo?
3. Nie ustaliłem jeszcze czy można wyłączyć całkowicie system regulacji, tak jak np. EGR, klapki wirowe itp.
W Oplach z podobnym systemem IDS+ istnieje taka możliwość.
Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 22 lis 2020, 22:34
autor: 1608cc
Można wykodować i nie będzie błędu.
Re: Delta 1.8 turbo 200 km amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 23 lis 2020, 17:27
autor: piterstilo
1608cc pisze: ↑22 lis 2020, 22:34
Można wykodować i nie będzie błędu.
Gdzie to można zrobić i dlaczego tak tanio?
Pytam, bo mam takie zawieszenie, a w razie kłopotów chciałbym mieć alternatywę.
Mam porównanie charakterystyki pracy zwykłego zawieszenia w dwóch Deltach, do obecnej trzeciej z kolei.
Komfort tego zawieszenia jest niepodważalny. Szkoda tylko, że te amortyzatory produkowane w Polsce są aż tak drogie.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 23 lis 2020, 18:20
autor: Marcin_D
A co za znacznie ma że w Polsce. Właśnie dlatego takie drogie - bo nasi robią zaje..ste części, tylko mało kto o tym wie.
Amorki adaptacyjne są po prostu drogie - kup sobie do RS6 - to wtedy można płakać.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 23 lis 2020, 18:26
autor: 1608cc
Trzeba porównać konfigurację w body pomiędzy samochodami z / bez adaptacyjnego zawieszenia i znaleźć bajt który włącza tą funkcję. Jak centralka od zawieszenia wisi na CAN'e (nie wiem bo nie mam eLearn do delty) to może nawet samo osiowanie proxi wystarczy...
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 24 lis 2020, 20:06
autor: piterstilo
W firmowym sklepie na forum, faktycznie cena aktywnego amortyzatora za sztukę wynosi:
przedni: 1319 zł
tylny: 1149 zł
https://www.forum.alfaholicy.org/mito_g ... enie_.html
Następna opcja.
Szczegółowy opis działania i kolejny wariant rozwiązania problemu.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 22 cze 2021, 10:17
autor: Dorian
Zamiast aktywnych można zastosować amory o nr 50710406 a w przewody, które idą do cewki zastosować opornik 5,6o 20w nie wiem jak wy ale ja nie odczułem różnicy miedzy aktywnym a zwykłym. Moze dlatego, że mam sprężyny eibacha.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 22 cze 2021, 19:03
autor: piterstilo
viewtopic.php?f=187&t=82840
Jak to wygląda teoretycznie, to już pisałem.
Ale jak jest w praktyce?
Rezystor należy wlutować w przewód z wtyczką, która powinna być wpięta w amortyzator?
Czyli do każdego z osobna, w sumie do czterech?
Nie udało mi się znaleźć centralki zawieszenia. Wg ePERA powinna znajdować się w okolicy przegrody, naprzeciw kierowcy.
Na przegrodzie, patrząc od komory silnika, naprzeciw pasażera, jest: wielki sterownik silnika, przekaźnik świec żarowych, czujnik ciśnienia spalin.
Może jakiś elektronik potrafiłby, coś poczarować z tą centralką? Taką wyciągniętą na stole?
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 13 lip 2021, 0:50
autor: Dorian
Centralka jest za osłoną podszybia. Czym to przeczytać żeby mozna było coś zakodować? Ja tam od prawie miesiąca mam po jeden opornik na amorku żeby zamknąć obwód i nic sie nie święci na desce.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 13 lip 2021, 21:32
autor: 1608cc
Centralka od zawieszenia jest na C-Can, więc wypnijcie od niej wtyczkę i zróbcie osiowanie proxi i powinna zniknąć ze systemu. Jak nie zadziała to można jeszcze ręcznie przeliczyć i zmienić konfiguracje.
delta.jpg
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 14 lip 2021, 17:10
autor: piterstilo
Są dwie wtyczki, którą odpiąć?
Jak wtyczka będzie odpięta to będzie migał licznik km?
Byłem z tym problemem w warsztacie mającym autoryzację Magneti Marelli.
2 dni auto stało i nic nie dali rady zrobić.
Re: Delta 1.8 turbo 200KM amortyzatory adaptacyjne gdzie szukać
: 14 lip 2021, 21:26
autor: 1608cc
Obie - i tak system nie działa, albo tylko tą z can busem. Licznik będzie migał bo brakuje węzła w sieci can - po to się robi proxi, żeby usunąć centralkę ze spisu. Nie mam schematów jak jest ta centralka połączona, a w eLear jest to zbyt ogólnie opisane, więc jak po odpięciu się okaże, że jeszcze inny węzeł CAN się usunął, to trzeba będzie rozpleść ze 2cm wiązki i zobaczyć gdzie są kable od CANa i je zmostkować aby było przejście. Na razie do zrobienia samo odpięcie centralki + proxi.