Strona 1 z 4
Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 20:05
autor: dermaner
Witam zabieram się za tuning swojego kapiszona marzenie me to powyżej 300 kucyków i 500 nm chciałem na początek zrobić z oryginalnej turbiny 454150-0006 hybrydę. Obdzwoniłem sporo Firm zajmujących się turbinami i usłyszałem iż z tej turbiny już mocy za dużo nie wywalczę podczas rozmów jednomyślnie padło stwierdzenie bym poszukał innej turbiny no ale jakiej?? I na to pytanie nikt mi nie odpowiedział.
Może ktoś z użytkowników z czymś takim się borykał i ma jakieś doświadczenia.
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 20:17
autor: volf
300 koni? To chyba nawet w 2.4 20V mjtd jest trudne do osiągnięcia

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 20:29
autor: dermaner
Jak to mawiają niema rzeczy niemożliwych
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 20:36
autor: volf
I tłoki, korby, wał seryjne?
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 20:40
autor: GugiBaoo
Znalazłem kiedyś 1.9 jtd z wykresem 8v na 200 kucy na seryjnych klamotach

daj znać bo mam taki sam motor
Wysłane z mojego Moto C Plus przy użyciu Tapatalka
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 21:45
autor: kond243
Turbo 2.4jtd 20v. Zrobić hybrydę. Lub zapodać twin turbo. Takie rozwiązanie jest w Delcie 3. Weź pod uwagę że jak dasz duże turbo to niestety będzie potężny lag. Wstawać będzie nie od 1700obr a od 2500 obr więc dla mnie nie bardzo taka opcja. Druga sprawa czymś musisz to wysterować. Są dwie opcje Mbc i przeróbka sterowania vnt na nadciśnienie ,taka jest właśnie w Kappie. Lub jakiś det 3 i sterowanie podciśnienieniem. 1.9 mjet 8v cf4 ma układ paliwowy do 190koni. Więc przy turbo bodajże że vkb1749 bez problemu wyjdzie 180-190koni. Zmiana końcowek wtryskiwaczy np z Thesis, AR166,Lybry 2.4jtd 150koni cf3. Wydech Da się ogarnąć . Problem będzie z IC. Trzeba dać frontowy IC a w Kappie nie ma na niego miejsca. Trzeba ciąć zderzak. Jednostronny może by upchnoł ale taki IC hamuje przepływ powietrza co za tym idzie traci się boost. Przelotowy nie wejdzie że względu na klimatyzację. Żeby dać przelotowy IC trzeba ciąć zderzak i zdemontować kompresor klimy. Wtryski można też dać z delty 1.9tt. 4 sztuki obrobią 240-250 koni.Pompa raila też wymaga wymiany na dużo wydajniejszą. Ale dalej pozostaje problem z IC a bez dobrego IC nie da się dobrze zrobić softu. I silnik będzie przeżywał katusze przy temperaturze w dolocie rzędu 110stopni. Bo seryjny jest za mały. Na twoim miejscu zmienił bym turbo z JTD 10v Ar166 ,przerobił vnt na nadciśnienie , zapodał mbc,wtryski cf 3 i dopasować jakiś IC na wzór ori tylko wydajniejszy. Zrobić te 220-240 koni i 450-480nm. Jeszcze jedna sprawa. Sprzęgło znosi maks 380-390nm więc tutaj znów trzeba wzmocnić docisk i tarcze okuć kewlarem. To nie jest takie proste jak się wydaje. Turbo można dobrać z jakiegoś diesla BMW r6 lub Vaga V6 ale znów przeróbka vnt.
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 22:08
autor: dermaner
Dzięki kond243 za wyczerpująca odpowiedz właśnie się zastanawiałem nad twin turbo i to chyba będzie najlepszy sposób oczywiście układ paliwowy zostanie przerobiony na wydajniejszy co do cięcia zderzaka jak będzie trzeba to się potnie. A sprzęgło mam już kevlarem pociągnięte już coś poprzedni właściciel modzil z mocą i seryjne sprzęgło pół roku tylko wytrzymało jakieś 15 tys. km
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 28 sty 2020, 22:59
autor: kond243
Tylko mówię serio. FMIC nie wejdzie bez demontażu kompresora klimatyzacji. Sprzęgło Kevlar do 500nm nie wystarczy. Albo wzmocniony docisk plus Kevlar. Albo dwutatczowe heliksa. To nie jest takie proste. Trzeba by trochę odprężyć silnik żeby więcej dmuchnąć. Twin turbo lub Turbo + kompresor. Jedno z dwóch rozwiązań. Det3 lub pigy back lub EBC. Do sterowania doładowaniem. Jest dużo przeróbek i kombinacji.
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 05 lut 2020, 14:11
autor: dermaner
Trochę się porozglądałem po necie i zamierzam:
Skrzynia biegów z alfy 166 6-biegów, sprzęgło seryjne z silnika 2,4 JTDM 210 KM + tarcza do kevlaru ( seryjne sprzęgło radzi sobie z 400 Nm więc kevlar wspomoże) pompa + wtryski również z tego 210 konnego silnika a turbina to GBT2060VKLR a Intercoolera zamierzam wepchnąć JRSPEC 600x300x100mm.
Trochę to potrwa ale będę odgrzebywał ten temat i zamieszczał trochę opisów i zdjęć z prac
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 16 sty 2021, 11:03
autor: dermaner
Odgrzewam temat minął prawie rok i przy projekcie trochę się ruszyło do Kappy wskoczyła skrzynia biegów producenta GM F40 6-biegów montowana w Opel Vectra i Alfa 159. Zagościła na silniku pompa CR z 210 konnego silnika 2,4JTDM o 15mm3/obrót większej wydajności niż w Kappie. Intercooler 550x230x65mm ktoś mi napisał ze w Kappie nie da się większego IC włożyć oraz będę musiał sprężarkę klimatyzacji zdemontować, heh a jednak się da tylko chłodnice klimy muszę zamontować inną, oryginał ma przyłącza od przodu a u mnie jest tylko 4,5 cm luzu pomiędzy chłodnica cieczy a IC. Zderzak przedni pocięty i rzeźbiony pod IC obecnie jeszcze nie skończony Turbina wpadła GTB2060VKLR na kulkowych łożyskach, turbo zostało dopasowane na wzór oryginalnego mocowania turbiny pod oryginalny kolektor.
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 16 sty 2021, 12:34
autor: Johnny
Świr. Może załóż temat w Nasze Lancie? Bo widzę będzie się działo

Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 16 sty 2021, 23:41
autor: Młody Maniak
Na jakim sterowniku będziesz to stroił?
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 17 sty 2021, 8:19
autor: dermaner
Prawdopodobnie EDC15C7 z Alfy 166 jak się uporam z immobilizerem, chyba że moje przypuszczenia się potwierdzą i na pinach 3-44 i 4-28 EDC15 oryginalnego jest ukryte sterowanie zaworkiem turbiny w schemacie opisane - NOT CONECTED
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 17 sty 2021, 11:43
autor: kond243
Wzmocniłeś tą belkę porządnie? Jeszcze jedna sprawa jest do zrobienia. Chłodnica zewnętrzna oleju. Niestety ten śmieszny wymiennik ciepła nie da rady wychłodzić oleju. I teraz trzeba ori kanapkę pod filtr i przewody i chłodnice. Ja w 20vt w podobny sposób włożyłem chłodnice oleju setraba 16sto rzędową. Bez cięcia zderzaka ledwo się mieści. Przy tej mocy olej będzie się grzał. A trzeba go wychłodzić. Ja przymierzałem się do takich modów. Przy fmic i chłodnicy oleju już było ciężko to zmieścić. Dlatego pisałem że kompresor klimy out. A tam nie włożysz byle kanapki z termostatem bo blokuje łapa silniki i jednocześnie klimy. Teraz wolał bym już włożyć wodny ic. Bo chłodnice cieczy dodatkową upchniesz bez problemu. A pompka i zbiornik duże nie są. W każdym razie kibicuję aby wyszło jak najwięcej mocy i niuta. Sprzęgło z 2.4 mjet radzi sobie z 500nm. Więc dasz Kevlar to będzie żyć. 400nm to masz w thesis JTD 2.4 10v 20vt i 2.4pb bo sprzęgło jest jedno i ono daje radę do 400nm. W kevlarze 450nm bez problemu. Co do immo Ramzes pomoże. Wystarczy wyzerować pamięć immo. Podpinasz ECU pod instalacje i przekręcasz kluczyk i masz immo pod swoje auto. Szkoda że f40. Do skrzyni z ar 166 6b c530 włożył byś dyfer z visko i półosie do tego z 20vt i masz szpere. A jak kojarzę c530 zniesie więcej ja f40. Sprzęgło z 2.4 210km tarcza z JTD 1.9 16v 190koni okuć kewlarem i wszytko Bangla. Tarcze różnią się piastami pod wałek sprzęgła.
Re: Kappa 2,4 JTD jakie turbo?
: 17 sty 2021, 19:50
autor: Jam_Belfegor
J/w. też sugeruję by po takim cieciu pasa przedniego wzmocnić górną jego część (od czoła i od góry). Kibicuje i ciekaw jestem efektu finalnego.
P.S: zderzak przedni wygląda teraz jak okno w Alcatraz

.... no i gdzie teraz poleci tablica rejestracyjna?