Strona 1 z 2

Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 19 kwie 2020, 14:16
autor: ipman
https://translate.google.pl/translate?h ... -lancia%2F

"Według dobrze poinformowanego Quattroruote , w FCA ma miejsce ofensywa w dziedzinie małych SUV-ów. Jest to jeden z najważniejszych projektów, który dzięki fuzji z PSA nabierze kształtu w dość szybkim tempie. Wszystkie włoskie marki uczestniczą w tym wielkoskalowym planie produktów, który można osiągnąć dzięki znacznej redukcji kosztów dzięki połączeniu. Przypomina nam czasy, kiedy Fiat odgrywał jeszcze większą rolę na rynku europejskim.

Alfa Romeo zawdzięcza swój podstawowy model temu projektowi i prawdopodobnie rozpocznie się. Niedługo potem przyszła kolej Fiata z B-UV opartym na idei Centoventi. W nadchodzących latach Fiat wprowadzi nie mniej niż 6 modeli (segment B do D), z czego 2 będą w segmencie B (2022). Kompaktowy elektryczny następca Pandy i większy, bardziej ekonomiczny samochód rodzinny w postaci B-UV.

Ale Lancia otrzymała także przyszłość i bierze udział w ofensywie B-UV. Według Quattroruote (który mówi to konsekwentnie od kilku lat) nowa Lancia jest już namacalnym zjawiskiem na deskach kreślarskich w Turynie. Jest to model o długości ponad 4 metrów, który prawdopodobnie będzie również w pełni elektryczny. "

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 19 kwie 2020, 15:00
autor: Paweł Beski
Wszystko fajnie. Zważywszy na zaistniałą sytuację wszystkie plany są raczej mało aktualne. Nie wiadomo czy fuzja dojdzie w ogóle do skutku. Jeżeli nawet stanie się ona faktem to nikt na ten moment nie poda konkretnego terminu. Druga sprawa to rozwój aut elektrycznych i szeroko pojętych hybryd. Coraz częściej słychać o tym, że koncerny obecnie będą się skupiać na odrabianiu gigantycznych strat finansowych wywołanych przez wirusa. Co za tym idzie, nie będzie kasy na rozwój technologi nazwijmy je pobocznych. Podsumowując. Dobrze byłoby gdyby plany co do całej grupy FCA w końcu się urealniły. Mając na uwadze wszystko powyżej uważam, że niestety jeszcze długo nic podobnego nie stanie się faktem.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 19 kwie 2020, 18:03
autor: Dawid
Może lepiej że tej fuzji nie będzie...Elektryczna Lancia.No co to to nie...Boże uchowaj.
Tak wiem że to przyszłość motoryzacji całe te elektryki.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 19 kwie 2020, 18:30
autor: Paweł Beski
Elektryczna Lancia faktycznie mogłaby być dziwna. Za to gdyby pojawiła się jakaś fajna hybryda to dlaczego nie? Warunek. Musiałby w takiej hybrydzie siedzieć jakiś fajny, czytaj mocny silnik. Wystarczy spojrzeć jak do tematu podszedł koncern Toyoty. Oni już od dawna oferują pojazdy takiego typu. Jak widać z powodzeniem.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 15:56
autor: broker
Fuzja cały czas jest na tapecie, oba koncerny ją potwierdzają. Poza tym jak male firmy mają przeżyć w obecnym czasie ? Fuzje są jeszcze bardziej potrzebne.

Dzięki platformie PSA można tanio stworzyć nowe modele aut miejskich dla różnych marek, w tym Lancii. Jaki napęd to rzecz wtórna, będzie taki jaki podyktują politycy i rynek.

Dla mnie liczy się przede wszystkim LANCIA. Chcę zobaczyć nowe modele i wyjście poza Italię. Chcę znowu zobaczyć Lancie w polskich salonach.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 18:47
autor: Paweł Beski
Co do platformy od FCA to już się trochę pogubiłem. Nie jest przypadkiem tak. że to co ma powstać po ewentualnej fuzji, będzie tworzone w oparciu o platformy od PSA? Nie jestem pewny ale następczyni Giulietty jeśli w ogóle powstanie, to ma być tworzona na płycie PSA a nie FCA.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 19:55
autor: broker
Zdecydowanie platformy PSA dla małych i średnich aut. To jest poza dyskusją, są nowocześniejsze i uniwersalne (elektryki).

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 20:33
autor: pietrek125
Niestety to już jest koniec...włoskiej motoryzacji... będzie powtórka z Eurovan-ów, czyli z Fiat-a , Lancii , AR zostaną jedynie emblematy... w małej i sredniej platformie... co Fiat da zamian :?: Maserati :?: w którym już teraz więcej Chrysler-a, niż Fiat-a zmieszanego z Ferrari, które jako jedyne teraz będzie bronić honoru Włochów...smutne : beczy : ale zrobili to na własne życzenie... Zresztą jak dla mnie to Fiat się skończył w 2005r...później to już była nieustająca reanimacja śp. nieboszczyka...

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 21:20
autor: Dawid
pietrek125 pisze: 20 kwie 2020, 20:33 Niestety to już jest koniec...włoskiej motoryzacji... będzie powtórka z Eurovan-ów, czyli z Fiat-a , Lancii , AR zostaną jedynie emblematy... w małej i sredniej platformie... co Fiat da zamian :?: Maserati :?: w którym już teraz więcej Chrysler-a, niż Fiat-a zmieszanego z Ferrari, które jako jedyne teraz będzie bronić honoru Włochów...smutne : beczy : ale zrobili to na własne życzenie... Zresztą jak dla mnie to Fiat się skończył w 2005r...później to już była nieustająca reanimacja śp. nieboszczyka...
Tu się w pełni zgadzam.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 22:47
autor: Paweł Beski
Pewnie w tym co piszecie jest bardzo dużo racji. Zastanowiło mnie tylko twierdzenie, że Fiat skończył się w 2005 roku. Poniekąd mogę zrozumieć, iż brak fajnego pięcio cylindrowego silnika, albo V6 o wspaniałym dźwięku może boleć. O tyle nie możemy zapomnieć, że jakby na to nie spojrzeć to dalej wszystkie modele sygnowane logiem marek z grupy FCA nie były żadną mieszanką. Ten moment nastąpił w momencie jak Lancia zaczęła kleić swoje logo na auta Chryslera. Nie zmienia to faktu, że Alfa i Fiat dalej robiły swoje projekty. Mam na myśli oczywiście Stelvio i Giulie z Alfy oraz Tipo, Pande i od biedy całą paletę 500. Tu mały wyjątek stanowi 500X. Cała reszta to włoskie konstrukcję. Mają włoskie silniki i całą masę włoskich podzespołów. Zgoda co do pojemności tych silników, że mogłaby być większa. Natomiast to już nie do końca zależy od koncernu a od obowiązujących norm emisji spalin. I żeby nie było jak już w którymś z tematów pisałem. Dalej podtrzymuję twierdzenie, że po fuzji z FCA większy brat postąpi podobnie, jak to zrobił z Oplem. Przykład Astry dobitnie to pokazał. Inną kwestią pozostaje to dlaczego FCA tak bardzo chce się łączyć. Jakby ktoś zapomniał to przypominam, że pierwsza fuzja planowana była z Renault Nissan Group. Wychodzi więc na to, że FCA kolokwialnie mówiąc jest w stanie sprzedać się każdej innej marce. Ciekawe jaka będzie następna gdyby z PSA jednak nie wyszło.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 23:16
autor: Helios
Paweł Beski pisze: 20 kwie 2020, 22:47 Pewnie w tym co piszecie jest bardzo dużo racji. Zastanowiło mnie tylko twierdzenie, że Fiat skończył się w 2005 roku. Poniekąd mogę zrozumieć, iż brak fajnego pięcio cylindrowego silnika, albo V6 o wspaniałym dźwięku może boleć. O tyle nie możemy zapomnieć, że jakby na to nie spojrzeć to dalej wszystkie modele sygnowane logiem marek z grupy FCA nie były żadną mieszanką. Ten moment nastąpił w momencie jak Lancia zaczęła kleić swoje logo na auta Chryslera. Nie zmienia to faktu, że Alfa i Fiat dalej robiły swoje projekty. Mam na myśli oczywiście Stelvio i Giulie z Alfy oraz Tipo, Pande i od biedy całą paletę 500. Tu mały wyjątek stanowi 500X. Cała reszta to włoskie konstrukcję. Mają włoskie silniki i całą masę włoskich podzespołów. Zgoda co do pojemności tych silników, że mogłaby być większa. Natomiast to już nie do końca zależy od koncernu a od obowiązujących norm emisji spalin. I żeby nie było jak już w którymś z tematów pisałem. Dalej podtrzymuję twierdzenie, że po fuzji z FCA większy brat postąpi podobnie, jak to zrobił z Oplem. Przykład Astry dobitnie to pokazał. Inną kwestią pozostaje to dlaczego FCA tak bardzo chce się łączyć. Jakby ktoś zapomniał to przypominam, że pierwsza fuzja planowana była z Renault Nissan Group. Wychodzi więc na to, że FCA kolokwialnie mówiąc jest w stanie sprzedać się każdej innej marce. Ciekawe jaka będzie następna gdyby z PSA jednak nie wyszło.
Fiat jako fiat silnika 5 czy 6 cyl. to nie ma już ponad 20 lat w ofercie...
Czy wiesz że nawet w późniejszych modelach fiat stilo 1.6 ma silnik z opla?
Fiat GP ma zawieszenie z corsy D, nawet rozstaw śrub 4x100 (o dziwo linea i mito ma normalnie 4x98)
Pierwsze fiorino/qubo miał silnik 1.4 francuski, dopiero później 1.4 fire?
Croma to vectra od spodu
i tak dalej i dalej i dalej.... O to chyba chodziło kolegom przedmówcom ;)

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 20 kwie 2020, 23:18
autor: pietrek125
Paweł Beski pisze: 20 kwie 2020, 22:47 Pewnie w tym co piszecie jest bardzo dużo racji. Zastanowiło mnie tylko twierdzenie, że Fiat skończył się w 2005 roku. Poniekąd mogę zrozumieć, iż brak fajnego pięcio cylindrowego silnika, albo V6 o wspaniałym dźwięku może boleć. O tyle nie możemy zapomnieć, że jakby na to nie spojrzeć to dalej wszystkie modele sygnowane logiem marek z grupy FCA nie były żadną mieszanką. (...)
Jak nie , jak tak... Croma MKII , AR159 płyta GM, silniki PB GM, skrzynie GM... Punto MKIII płyta GM,... Stilo FL, Bravo MKII, Delta MKIII silniki PB GM, skrzynie GM... współpraca z Chrysler-em, do którego Fiat nie dołożył ani jednego Euro, a dostał Van-a, limo, i SUV-a których i tak nie umieli wykorzystać , a koszt, to koszt emblematów Fiat-owskich marek... i pyk wycofali nie z gruchy nie pietruchy... faktycznie tak się słabo sprzedawały, taki wielki koszt transportu z USA i Meksyku :?: ... włożone ciężkie miliony w dwa modele AR, i co g..no. Moim zdaniem to powinni zacząć od Stalinowskich czystek, w dziale marketingu...
Helios pisze: 20 kwie 2020, 23:16 Fiat jako fiat silnika 5 czy 6 cyl. to nie ma już ponad 20 lat w ofercie...
R5 15 lat, V6 45lat... Busso było AR... I to własnie od wycofania Fiat-owskiego V6 zaczął się powolny upadek Fiat-a...

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 21 kwie 2020, 0:08
autor: Paweł Beski
Helios to wszystko o czym piszesz jest mi doskonale znane. Jednak ja biorę to wszystko za współpracę grupy Fiata i GM. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć obie firmy miały z tego większe bądź mniejsze korzyści. Pietrek zanim zacząłem pisać posta to jeszcze raz dla pewności sprawdziłem. Faktem jest, że Croma to Vectra C w innej szacie. Ale już t jet jest konstrukcją Fiata. Dla przypomnienia silnik powstał w oparciu o konstrukcję silnika Fire. Takie silniki Fiat budował od dawna. Co do Bravo czy Delty 3 to tam skrzynie były dwie albo trzy. Wiem o czym pisze z doświadczenia. Użytkowałem Bravo z wolnossakiem 1.4. To nie był silnik GM tylko Fiata, a żeby było ciekawiej to siedziała tam skrzynia z sześcioma przełożeniami też od Fiata. Teraz mam w domu Crome i jest to technicznie Opel. Kończąc napiszę tak. Po fuzji FCA nie będzie miało już nic swojego. Myślę, że ta fuzja to będzie tak naprawdę coś w rodzaju wchłonięcia FCA przez PSA. PS. Co do silników to zapomniałem o 1.75 Tbi. On też nie pochodzi przecież od GM.

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 21 kwie 2020, 0:27
autor: pietrek125
Paweł Beski pisze: 21 kwie 2020, 0:08 (...) Pietrek zanim zacząłem pisać posta to jeszcze raz dla pewności sprawdziłem. Faktem jest, że Croma to Vectra C w innej szacie. Ale już t jet jest konstrukcją Fiata. Dla przypomnienia silnik powstał w oparciu o konstrukcję silnika Fire. Takie silniki Fiat budował od dawna. Co do Bravo czy Delty 3 to tam skrzynie były dwie albo trzy. Wiem o czym pisze z doświadczenia. Użytkowałem Bravo z wolnossakiem 1.4. To nie był silnik GM tylko Fiata, a żeby było ciekawiej to siedziała tam skrzynia z sześcioma przełożeniami też od Fiata. Teraz mam w domu Crome i jest to technicznie Opel. Kończąc napiszę tak. Po fuzji FCA nie będzie miało już nic swojego. Myślę, że ta fuzja to będzie tak naprawdę coś w rodzaju wchłonięcia FCA przez PSA. PS. Co do silników to zapomniałem o 1.75 Tbi. On też nie pochodzi przecież od GM.
0.9, 1.2, 1.4 to silniki Fiat-a i żaden z nich nie był stosowany ani w Cromie ,ani w 159... w Stilio FL, Bravo II, Delcie III silniki 1.6, 1.8 to GM... jedynie pod koniec produkcji AR159 wsadzili 1,75TBI którego też, nie potrafili wykorzystać... pokazali prototyp 124Abarth z TBI i na tym się skończyło, w serii wsadzili 1.4Tjet... parę sztuk wsadzili do Gulietty i AR 4C... i po to budowali nowy silnik :?: z taką sprzedażą goście na linii prod. spali na paletach, jak przy produkcji Thesis... zrobili 10lat temu dwusprzęgłówke o której nikt nie widział, ani nie słyszał, legenda głosi, że wsadzali ją do Gulietty... i ponoć chyba jest w Tipo w ofercie... ale tylko podobno... jak się spytasz to nikt nic nie wie... no z takim marketingiem trudno coś sprzedać i tego są efekty...

(...)Myślę, że ta fuzja to będzie tak naprawdę coś w rodzaju wchłonięcia FCA przez PSA(...) i tu taj bym zakończył dywagacje...

Re: Nowe suvy klasy B dla Alfy, Fiata i Lancii

: 21 kwie 2020, 0:52
autor: FXX
pietrek125 pisze:0.9, 1.2, 1.4 to silniki Fiat-a i żaden z nich nie był stosowany ani w Cromie ,ani w 159... w Stilio FL, Bravo II, Delcie III silniki 1.6, 1.8 to GM... jedynie pod koniec produkcji AR159 wsadzili 1,75TBI którego też, nie potrafili wykorzystać... pokazali prototyp 124Abarth z TBI i na tym się skończyło, w serii wsadzili 1.4Tjet... parę sztuk wsadzili do Gulietty i AR 4C... i po to budowali nowy silnik :?: z taką sprzedażą goście na linii prod. spali na paletach, jak przy produkcji Thesis... zrobili 10lat temu dwusprzęgłówke o której nikt nie widział, ani nie słyszał, legenda głosi, że wsadzali ją do Gulietty... i ponoć chyba jest w Tipo w ofercie... ale tylko podobno... jak się spytasz to nikt nic nie wie... no z takim marketingiem trudno coś sprzedać i tego są efekty...

(...)Myślę, że ta fuzja to będzie tak naprawdę coś w rodzaju wchłonięcia FCA przez PSA(...) i tu taj bym zakończył dywagacje...
W Delcie III i Bravo II 1.6 to był, ale Diesel i to fiatowski... 1.8 też nie było w ani jednym, ani drugim... co najwyżej 1.75 TBi w Delcie...


Paweł Beski pisze:Helios to wszystko o czym piszesz jest mi doskonale znane. Jednak ja biorę to wszystko za współpracę grupy Fiata i GM. Jakkolwiek by na to nie spojrzeć obie firmy miały z tego większe bądź mniejsze korzyści. Pietrek zanim zacząłem pisać posta to jeszcze raz dla pewności sprawdziłem. Faktem jest, że Croma to Vectra C w innej szacie. Ale już t jet jest konstrukcją Fiata. Dla przypomnienia silnik powstał w oparciu o konstrukcję silnika Fire. Takie silniki Fiat budował od dawna. Co do Bravo czy Delty 3 to tam skrzynie były dwie albo trzy. Wiem o czym pisze z doświadczenia. Użytkowałem Bravo z wolnossakiem 1.4. To nie był silnik GM tylko Fiata, a żeby było ciekawiej to siedziała tam skrzynia z sześcioma przełożeniami też od Fiata. Teraz mam w domu Crome i jest to technicznie Opel. Kończąc napiszę tak. Po fuzji FCA nie będzie miało już nic swojego. Myślę, że ta fuzja to będzie tak naprawdę coś w rodzaju wchłonięcia FCA przez PSA. PS. Co do silników to zapomniałem o 1.75 Tbi. On też nie pochodzi przecież od GM.
W Bravo II wszystkie benzyniaki były Fiata.
Benzyniak z Opla był w Stilo po FL 1598ccm o mocy 105KM.
Croma to Opel, podobnie jak i Saab 9-3 drugiej generacji. AR159 niby ma płytę GM tylko, że GM jej w sumie nie wykorzystał nigdzie - podobno miał być na niej osadzony ww. Saab, ale polecieli w cięcie kosztów i skończył na Vectrze.