Wymiana broków w silniku
: 20 maja 2020, 14:43
Panowie pytanie do was, jak prawidłowo wymienić broki w korpusie silnika. W jednym z bloków z jednej stronie są dość mocno skorodowane i chce je wymienić na nowe. Pytanie jak to powinno wyglądać? Jak je najlepiej wyciągnąć. Myślałem by je nawiercić i wsadzić coś ala hak, ewentualnie zrobić większą dziurę i wybrać małym ściągaczem do łożysk, względnie dospawać śrubkę by było za co ciągnąć. Wyjęcie to mniejszy pikuś, choć tu pewnie się na meczę. Pytanie jak prawidłowo osadzić nowy brok. Domyślam się że trza będzie poczyścić dokładnie krawędzie do ładnego gołego równego metalu. Pytanie czy brok osadza się na jakimś kleju czy na "sucho" drugie pytanie jak zabijać broki by prawidło się zaklinowały, by podczas jazdy nie czekała mnie niemiła niespodzianka. Niby proste ale, jak zwykle diabeł tkwi w szczegółach, a i nie jednemu fachmanowi zdarzyło się że broki powypadały. Broki w alu zapewne będzie łatwiej wymienić bo alu jest miękkie / plastyczne i się poddaje, gorzej w żeliwie, które jest twarde. Mile widziane rady, jak nie będzie improwizacja 
