Strona 1 z 1
Delta III - błąd P2084 i P2085
: 25 sie 2020, 20:51
autor: BootError
Witam, ostatnio podczas dość szybkiej jazdy autostradą Delta sprawiła mi przykrą niespodziankę - wywaliła CHECK ENGINE. Pojawił się błąd P2084 - czujnik temp. na wejściu DPF. Zrobiłem reset przez ALFA OBD z nadzieją, że już więcej się nie pojawi ale niestety zobaczyłem go jeszcze kilka razy + w bonusie kolejny błąd P2085. Wskazanie temperatury było sporo zawyżone o 200 a nawet 400 stopni C. Zamówiłem nowy czujnik ale po wymianie nie pozbyłem się problemu. Pojawiają się te same błędy. Jakieś sugestie? Zwarcie instalacji elektrycznej czy coś gdzieś zaśniedziało na połączeniach? W pewnym momencie ALFA OBD pokazywało temperaturę na czujniku 999,99 stopni. Ktoś może wie jak dalej biegnie wiązka od czujnika? Sam czujnik ma krótki przewód.
Z góry dzięki za pomoc
Re: Delta III - błąd P2084 i P2085
: 25 sie 2020, 21:17
autor: kond243
Pisze wyraźnie. Obwód otwarty lub zwarcie do +. Czyli wiązka jest gdzieś przetarta. Pęknięty przewód. Trzeba przedwonić wiązkę od ECU do czujnika.
Re: Delta III - błąd P2084 i P2085
: 25 sie 2020, 21:37
autor: piterstilo
kond243 pisze: ↑25 sie 2020, 21:17
Pisze wyraźnie. Obwód otwarty lub zwarcie do +. Czyli wiązka jest gdzieś przetarta. Pęknięty przewód. Trzeba przedwonić wiązkę od ECU do czujnika.
Czyżby zazdrosna kuna to zrobiła?
Re: Delta III - błąd P2084 i P2085
: 25 sie 2020, 21:45
autor: BootError
Dzięki za odpowiedź. To trza podwijać rękawy i brać się za robotę. Najpierw jednak zapoluję na kunę

Re: Delta III - błąd P2084 i P2085
: 15 paź 2020, 11:40
autor: BootError
To tylko tak na podsumowanie żeby zakończyć wątek:
wiązka była jednak w porządku, uszkodzony okazał się sam czujnik - nie ten przed DPF'em tylko ten który wkręcony jest w filtr.
PS. Kuny nie namierzyłem
