Strona 1 z 1
Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 25 gru 2020, 14:53
autor: Ambrosious
Cześć!
im bardziej auto jest przechylone na zewnątrz (na prawo) - tym rytmiczne stuki
głośniejsze, aż do wystąpienia drgań zgodnych ze tymi głuchymi i raczej niskimi dźwiękami.
W serwisie obejrzeli zawieszenie i dopatrzyli się tylko popękanej gumy tuleji przedniej
wahacza. Jazdy próbnej nie było.
Jakoś mnie nie przekonuje ta diagnoza: zużycie tuleji słyszałbym raczej na nierównościach,
i jak tuleja może stukać rytmicznie? Przebieg auta w/g drogomierza ~135 000 km.
Niezależnie od waszych przypuszczeń, może ktoś poleci mi jakiś sensowny serwis
w Warszawie, najlepiej na Ursynowie?
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 25 gru 2020, 18:13
autor: Bichoń
Jeżeli stuka przy skręconych kołach, z częstotliwością zależną od prędkości, im bardziej skręcone tym głośniej - to obstawiam że przegub zewnętrzny jest do wymiany.
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 26 gru 2020, 4:43
autor: Ambrosious
Hmmm...
Jakie mogą być skutki jeżdżenia z takim przegubem? Z czasem zacznie stukać też na mniej skręconych, i potem prostych kołach? Na koniec - rozsypie się?
Ale "chwilę" mogę jeszcze pojeździć, po obszarze działania komunikacji miejskiej, by mieć czym wrócić do domu?
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 26 gru 2020, 11:05
autor: Gepard
Zależy jaką "chwilę" chcesz jeździć. Jesli to faktycznie przegub, a objawy na to wskazuja, to może on rozlecieć sie w kazdej chwili np. na zakręcie albo skrzyżowaniu i w jednej sekundzie zostajesz bez napędu. Lepiej tego nie lekceważyć. Koszt przegubu wraz z wymiana nie powinien przekroczyć 200,- zł. Tylko nie zakładaj najtańszych zamienników Harta czy Maxgeara, bo moga sie rozlecieć zaraz po wyjeździe z warsztatu

Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 28 gru 2020, 8:49
autor: Jam_Belfegor
Też obstawiałbym przeguby (najpewniej zewnętrzny) łatwo to sprawdzić bo dźwięk jest zależny od prędkości z jaką jedziesz i w dużej mierze kąta skrętu kół. Zrób sobie test na zwracanie na jakimś placyku i dodaj w trakcie gazu. Jak koledzy powyżej uczulam na tanie zamienniki, podobnie jak łożyska - szybko się zemści. Najlepiej wyrwać coś firmowego lub OE, tu nie na oszczędzasz. Jak byś miał silnik w podpisie albo pisał w samym temacie, to można by coś konkretniej podać... no a tak. Pojechać delikatnie uważając bardzo na zakrętach (powoli / mało gazu) do serwisu z takim przegubem zapewne dojedziesz, ale jeździć na co dzień jak by nic się nie stało odradzam. Może nic się nie stanie, a może dodasz za dużo gazu i wysypie się cały kosz z kółkami do osłony i stracisz napęd na jedno koło, a niech Ci stanie się tak jeszcze na środku ruchliwego skrzyżowania.
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 28 gru 2020, 9:23
autor: volf
Tylko rozwalony przegub to słychać przy zwykłym skręcie i nie trzeba auta ''pochylać''.
Już nie wspominam o tym, ze nawet początkujący serwis nie ma problemu ze zdiagnozowaniem tego...
Re: Y 843 rytmiczne stuki podczas jazdy po łuku w lewo
: 28 gru 2020, 12:09
autor: Jam_Belfegor
Dlatego było by dobrze zrobić sobie rundkę po placyku (najlepiej bez dziur) z maksymalnie skręconymi kołami i dodawać gazu i słuchać czy rytmika dudnienia idzie w parze z prędkością. Wibracje to też jeden z objawów z rzutnych przegubów. Ostatecznie można też załapać łapą za przeguby i poruszać w osi obrotu przegubu. Luz fabryczny jest bardzo mały wręcz minimalny. Zużyty przegub będzie ganiał do przodu i do tyłu. Łatwiej tak sprawdzić przegub wewnętrzny (tu trzeba mieć zablokowane koło - tak by półoś napędowa się nie obracała) niż zewnętrzny bo tam za bardzo nie ma za co łapać, a przez koło to średni temat.