Wentylatory chłodnicy. Prośba do posiadaczy 2.2 multijet 170hp+ diagbox.
: 17 maja 2022, 14:50
Dzień dobry.
Mam małą prośbę o sprawdzenie na żywym organizmie:
Czy w momencie załączenia klimatyzacji ruszają oba wiatraki , czy tylko prawy stojąc przodem do auta (na małej prędkości) ?
Czy lewy wiatrak w ogóle bierze udział w dochładzaniu czynnika w momencie dużego zapotrzebowania ??
Oraz jeśli ktoś posiada diaga i zechciałby poświecić chwilę na sprawdzenie:
Czy wymuszając test GMV : DIAGBOX - STEROWNIK SILNIKA - TEST ELEMENTÓW WYKONAWCZYCH - TEST DUŻEJ PRĘDKOŚCI GMV.
ruszają oba wiatraki ??
Nie trzeba niczego demontować ,wystarczy otworzyć maskę i kucnąć , a skąd ta prośba już piszę.
Zauważyłem kilka dni temu iż klimatyzacja podczas postoju (korek ,światła dłuższe) wyłącza kompresor.
Zapewne wzrost ciśnienia czynnika z uwagi na słabą wydajność wymiany cieplnej czynnika.
Idąc tym tropem wrzuciłem właśnie test wentylatorów i okazało się że prawy wiatrak działa ( nawet podczas włączenia klimy rusza w zasadzie od razu) lewy natomiast jest martwy. Po sprawdzeniu :bezpieczników ,przekaźników jak i samego wysterowania (prąd jest ) wentylator wymontowałem i zaraz będę go rozbierał.
Swoją drogą pragnę zwrócić uwagę że jest inny niż w słabszych silnikach. Dwa razy droższy i 3 razy mniej dostępny ;-(
Nadal pozostaje jednak temat czy bierze on udział w schładzaniu czynnika czy nie ??
Chłodnica klimatyzacji jest duża i obejmuje powierzchnią oba wentylatory.
Jeśli nie bierze ? dalsza diagnostyka klimatyzacji wskazana :ubytki czynnika lub słaba wydajność samej chłodnicy.
Proszę o sprawdzenie w wolnej chwili .
Z góry dzięki
Mam małą prośbę o sprawdzenie na żywym organizmie:
Czy w momencie załączenia klimatyzacji ruszają oba wiatraki , czy tylko prawy stojąc przodem do auta (na małej prędkości) ?
Czy lewy wiatrak w ogóle bierze udział w dochładzaniu czynnika w momencie dużego zapotrzebowania ??
Oraz jeśli ktoś posiada diaga i zechciałby poświecić chwilę na sprawdzenie:
Czy wymuszając test GMV : DIAGBOX - STEROWNIK SILNIKA - TEST ELEMENTÓW WYKONAWCZYCH - TEST DUŻEJ PRĘDKOŚCI GMV.
ruszają oba wiatraki ??
Nie trzeba niczego demontować ,wystarczy otworzyć maskę i kucnąć , a skąd ta prośba już piszę.
Zauważyłem kilka dni temu iż klimatyzacja podczas postoju (korek ,światła dłuższe) wyłącza kompresor.
Zapewne wzrost ciśnienia czynnika z uwagi na słabą wydajność wymiany cieplnej czynnika.
Idąc tym tropem wrzuciłem właśnie test wentylatorów i okazało się że prawy wiatrak działa ( nawet podczas włączenia klimy rusza w zasadzie od razu) lewy natomiast jest martwy. Po sprawdzeniu :bezpieczników ,przekaźników jak i samego wysterowania (prąd jest ) wentylator wymontowałem i zaraz będę go rozbierał.
Swoją drogą pragnę zwrócić uwagę że jest inny niż w słabszych silnikach. Dwa razy droższy i 3 razy mniej dostępny ;-(
Nadal pozostaje jednak temat czy bierze on udział w schładzaniu czynnika czy nie ??
Chłodnica klimatyzacji jest duża i obejmuje powierzchnią oba wentylatory.
Jeśli nie bierze ? dalsza diagnostyka klimatyzacji wskazana :ubytki czynnika lub słaba wydajność samej chłodnicy.
Proszę o sprawdzenie w wolnej chwili .
Z góry dzięki