Strona 1 z 1

Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 10 lis 2022, 9:20
autor: Bichoń
W lybrach wkurzał mnie korek miski olejowej na imbus - wymieniłem już kilka, bo gniazdo imbusa się wyrabiało i bardzo źle się go odkręcało. Zastanawiam się, czy można podmienić oryginalny korek na taki:
korek oleju.jpg
Gwint taki sam, ale główka inna. Czy będzie trzymał?
Jakie podkładki tam stosujecie, miedziane czy z gumowym uszczelnieniem wewnątrz?

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 10 lis 2022, 10:19
autor: Johnny
Ja mam dospawaną nakrętkę na klucz 19 🤣

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 10 lis 2022, 10:24
autor: Bichoń
Ale jak, oryginalny korek przyszlifowałeś na sześciokąt pod rozmiar klucza 19? Ten korek ze zdjęcia wyżej jest na klucz 17 i tu właśnie widzę jego największą zaletę.

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 10 lis 2022, 10:45
autor: Johnny
Ja tego nie robiłem. Jak auto kupiłem to był i już jest u mnie 7 rok prawie, ktoś dospawał nakrętkę i tyle, tam chyba nawet nie trzeba nic szlifować. A może i na 17 nie pamiętam, wydaje mi się że 19.
Ps wygląda jak ta ze zdjęcia tylko widać ślady spawu.

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 10 lis 2022, 13:55
autor: Jam_Belfegor
Można spróbować - takie korki uszczelniają się na kołnierzu a więc musi być uszczelka, może być miedziana może być gumowa (stalowa z gumową wargą ;p ) ale czoło / przylgnia na misce musi być w marę prosta bez korozji i czysta - a z tym może być rożnie. Dodatkowo całkiem bonusowo zwiększasz o całe 5mm ryzyko przywalenia miską w ... a co tam chcesz :) Resumując zakładaj ale z czuciem a dalej - "jeździć obserwować". A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę : yesyes : ).

Re: Lybra 2.0 20v - inny korek miski olejowej

: 12 lis 2022, 1:33
autor: PastorFSO
Ja mam taki, z magnesikiem, M18x1.5. Wóz jest na glebie, korek to pierwsze co obrywa, nosi już trochę śladów walki z różnymi rzeczami, koło 40tys km tak nalatałem, nic się jeszcze nie stało. Uszczelka miedziana jak i z gumową warga działa doskonale :D
Obrazek
Jam_Belfegor pisze: A jeszcze jedno gwint w misce z płaskim korkiem na imbus ma profil stożkowy ( to na nim się uszczelnia połączenie) jak kupisz za długą śrubę może nie chcieć się wkręcić do końca (stożek cie nie puści - no chyba że przepierdzielisz ten gwint na siłę : yesyes : ).
W Lybrze korek ma normalny walcowy profil, nie tak jak w starych silnikach z korkiem na imbus 12mm.