Strona 1 z 1

Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 26 wrz 2024, 18:14
autor: rafak
Witam.
Od pewnego czasu mam następujący problem. Podczas gwałtownego przyśpieszania (najbardziej wyczuwalne na 3 biegu) przy prędkości obrotowej około 3tyś, następuje chwilowy spadek mocy - zatrzymuje się obrotomierz i wygaszają się 2 kreski na wskaźniku doładowania. Wymieniony zawór ciśnienia doładowania i zawór regulacji ciśnienia (chyba tak one się nazywają). Pacjent to Delta III 1.4 150KM

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 27 wrz 2024, 20:15
autor: Grzyws
Kreski na wyświetlaczu nie pokazują wartości doładowania a wysterowanie samego zaworu regulacji turbosprężarką. Moim zdaniem sterownik dostaje informacje z jakiegoś czujnika że dane są poza zakresem i obcina doładowanie.
Aby weryfikować wymagana jazda z podłączonym testerem i zgrane logi z pozycja pedału przyspieszenia, prędkość silnika, cisnienie doładowania zmierzone i wymagane, temperatura w dolocie, wysterowanie zaworu sterowania turbo. Zobacz jeszcze czy wszystkie wężyki od podciśnienia na drodze zawór sterujący, turbo, zawór westgate są szczelne.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 28 wrz 2024, 10:19
autor: maza
Witam.

Do tego co kolega napisał ... Weryfikacja z komputerem powinna dać odpowiedź, inaczej zgadywanka. Przyczyn może być kilka.

U mnie występowały takie lekkie szarpnięcia podczas przyspieszania. Wyszło, że czasami wypadał zapłon - wymiana świec. W tych modelach warto sprawdzać stan świec, szybko ulegają zużyciu. Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).

Poza tym jakość części zamiennych ... Podobne objawy przy uszkodzonej przepływce. Zdarzyło mi się, że mechanik musiał cztery razy zamawiać nową a starą na gwarancji oddawać (uszkodzenia w transporcie). Test drogowy z podpiętym kompem daje informacje czy przeplywka OK.

Poza tym w tych modelach warto przy okazji sprawdzić stan turbiny (pękanie obudowy - słychać taki świst) oraz kolektora wydechowego (zapach spalin w kabinie). To raczej nie powoduje takich objawów, ale "osłabia auto".

Pozdrawiam.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 28 wrz 2024, 19:29
autor: rafak
Była jazda testowa z podłączonym komputerem. Wszystko w normie, ciśnienie doładowania prawidłowe, mechanik rozkłada ręce. Wężyki posprawdzane, część podejrzanych wymieniona, świece nowe. Wygląda tak jakby przy około 3tyś było przeładowanie i coś na chwilę odcina doładowanie. Mechanik chce się jeszcze dobrać do kolektora i sprawdzić czy nie ma pęknięć.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 29 wrz 2024, 0:00
autor: michal1045
Czy masz LPG?

Jeżeli nie ma żadnych błędów/błędnych wskazań na kompie to sprawdziłbym kolektor i turbinę. Jeśli auto z początku produkcji to na 99% będzie pęknięty kolektor, żeliwo turbiny IHI również pęka. U mnie w sumie nie było żadnych objawów oprócz tego, że śmierdziało spalinami a właśnie turbo się czasem przywieszało (ale miało już prawie 200 tys przebiegu, więc mogło być po prostu zużyte).
Po wymianie kolektora i turbo przestało śmierdzieć i bardzo poprawiła się dynamika auta.
Możesz podpowiedzieć mechanikowi, że po zdjęciu katalizatora jest idealny dostęp, żeby ocenić stan żeliwa turbiny i kolektora (kolektor pęka od dołu).
maza pisze: Ponadto warto dbać o gniazda zaworowe, więc wymiana nawet co drugi olej (co 2 x 10 000 km).
Bardzo jestem ciekaw co dokładnie miałeś na myśli. Przecież wymiana gniazd zaworowych wiąże się ze zdejmowaniem głowicy, a nikt tego nie robi co 20 tys km.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 29 wrz 2024, 1:10
autor: rafak
Nie, auto nie ma instalacji LPG. Przebieg duży, bo prawie 300 tyś (2008 rok), więc nie jestem zdziwiony że coś się dzieje, tylko chciałbym znaleźć przyczynę i naprawić.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 29 wrz 2024, 10:55
autor: maza
Witam.

Miałem na myśli nie wymianę gniazd co 20k, tylko świec zapłonowych, ... żeby regularnie sprawdzać i w razie potrzeby wymieniać, ... bo nieprawidłowo dzialajaca świeca może prowadzić m.in. do wypalania gniazda.

Rozżarzone elektrody, co dzieje się w skutek ich zużycia, mogą prowadzić do samozapłonu paliwa bez udziału iskry.

A tym bardziej świece trzeba sprawdzać przy LPG.

Generalnie mechanicy zwracają na to uwagę, bo w dwóch miejscach gdzie najczęściej oddaję auto o tym wspominali. Więc olej co 10k km i kontrola świec (kontrola stanu, kontrola szczeliny) oraz w razie potrzeby ich wymiana.

Trochę tutaj opisane...https://motointegrator.com/pl/pl/poradn ... odpowiedzi

Pozdrawiam.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 14 paź 2024, 22:33
autor: rafak
Może wykres z hamowni pozwoli komuś wpaść na przyczynę opisywanego problemu.

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 15 paź 2024, 19:38
autor: rafak
Chyba temat wyjaśniony - sprzęgło się ślizga. Najlepsze jest to, że pół roku temu wymieniałem (Valeo). Jakiego producenta polecacie żeby historia się nie powtórzyła?

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 15 paź 2024, 22:49
autor: Helios
rafak pisze: 15 paź 2024, 19:38 Chyba temat wyjaśniony - sprzęgło się ślizga. Najlepsze jest to, że pół roku temu wymieniałem (Valeo). Jakiego producenta polecacie żeby historia się nie powtórzyła?
Ale z tym nie trafisz, sprzęgła to loteria. Kupisz sachs, a w pudełku valeo, luk czy co tam innego...

Re: Delta III 1.4 150KM - chwilowy spadek mocy.

: 16 paź 2024, 8:00
autor: pietrek125
Na 99% na pierwszy montaż szło Valneo, wiec co by nie kupić to w pudelku będzie właśnie sprzeglo tej marki...