Strona 1 z 4
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 10:12
autor: Petrus
Nie mam teraz instalacji LPG w LYBRZE i byłoby to dobre rozwiązanie gdyby nie koszty. Zacząłem rozważać założenie LPG. W poprzednim aucie (AUDI B4) miałem instalkę II generacji z mikserem. Teraz zacząłem myśleć nad założeniem BLOS'a. Czytam, czytam i czytam po różnych forach. Zastanawiam się jednak, czy nie założyć I generacji + BLOS. Większość, która opisuje założenie BLOS'a, miała już założoną instalację z mikserem. Demontują mikser, a co za tym idzie i elektronikę. Jeżeli ja zaczynam od początku budować taką instalację, to chyba mogę tylko podstawowe elementy. Pomijam tutaj problem przeglądów. Co na ten temat sądzicie? Z jakich elementów powinna składać się taka instalacja z BLOS'em?
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 10:32
autor: Blash
ja nie na temat , album pierwsza klasa wzór do naśladowania dla wielu, gratuluje
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 10:37
autor: Łukasz
U siebie mam instalke IV genracji. Przejechalelem na gazie juz 45 000km i wydaje mi sie, ze to jednyne dobre rozwiazanie. Silnik 1.8 w lybrze jest sam w sobie zdechlakiem a do tego jak dolozysz mu lpg to przytyje o kolejne kg(a z 50 kg bedzie) i bedzie dziadostwo. Stracisz cenne Nm na instalacji I czy II generacji. Jak podkrecisz wieksza dawke paliwa na instalce to wypali ci zawory, bo glowica w tym silniku jest jak by to delikatnie powiedziec "wrazliwa".
Jak bys mial pytania wal smialo ale teraz ide wytrzezwiec bo mimo 25lat zycia wczoraj zbyt rozsadnie sie nie obchodzilem z kieliszkiem

Acha przeprawy z bolsem to zdaje sie lary mial w kappie
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 10:58
autor: Petrus
Bardzo dziękuję za opinię o galerii, jak też i za odpowiedź na temat.
Przy moim 20 tys. km. na rok instalacja sekwencyjna zwraca się, wg moich obliczeń, po ok. 2,5 roku. Nie jestem pewien, czy tak długo będę posiadał to auto. Stąd zacząłem poszukiwać tańszych rozwiązań.
Może jeszcze ktoś się wypowie?
Re: LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 21:13
autor: Lewutek
"Petrus" pisze:...Większość, która opisuje założenie BLOS'a, miała już założoną instalację z mikserem. Demontują mikser, a co za tym idzie i elektronikę ... Pomijam tutaj problem przeglądów...
CZE...
Wymiana miksera na BLOS-a w instalacji II-generacji nie powoduje wymiany lub demontażu elektroniki...no jedynie zaworka z silnikiem krokowym odpowiedzialnego za dawkowanie LPG ... reszta instalacji II-generacji typu: elektrozawory, komputer LPG, komputer emulator sondy Lambda zostaje.
Jeśli idzie o przeglądy techniczne to też nie ma problemu jeżeli spaliny mają odpowiedni skład (głównie CO i HC)... z moich doświadczeń wiem, że dla instalatorów gazu "patent BLOS" jest czymś
niepojętym, a i diagności też nie są kumaci...
RÓŻNICA W JEŻDZIE NA BLOSIE W STOSUNKU DO MIKSERA JEST OGROMNA
Pozdrawiam
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 01 sty 2007, 21:25
autor: makek
Nasze prawo nie dopuszcza instalacji I generacji w autach wyposażonych w sondę, ale pewnie nie jest to problem. Przy blosie rzeczywiście nie jest potrzebny komputer LPG, jego rola w takim układzie to jedynie przełączenie zasilania na gaz i odwrotnie.
Mogą pojawić się problemy z ECU - brak emulacji sondy, odcięcie wtryskiwaczy.
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 02 sty 2007, 14:28
autor: Petrus
Zostałem przekonany do sekwencyjnego wtrysku gazu. Szukam teraz jak najtańszej oferty. Znalazłem na allegro kilka interesujących ofert w cenie:
SEKWENCYJNY SYSTEM WTRYSKU DIEGO KME - 2400 zł. ;
reduktor Tomasetto Alaska (prod. Włochy), listwa wtryskowa Valtek (prod. Włochy), centrala sterująca z okablowaniem STAG-200-4 - 2000 zł.
Nie znam się na instalacjach tego typu. Co sądzicie o tych ofertach?
...
: 02 sty 2007, 14:59
autor: larry123
ja dodam moje skrone trzy grosze
instlacja sekwencyjna nie jest rownoznaczna z brakem problemów zwiazanych z LPG.
LPG to alternetywne paliwo. Instlacja ingeruje w elektronike silnika. Polecam odwiedzic EGP lub wybrac sie na wycieczke montażową do Białegostoku do producenta STAGA 200-300.
www.ac.com.pl
lub
www.egp.com.pl
Re: ...
: 02 sty 2007, 15:09
autor: Petrus
"larry123" pisze:Polecam odwiedzic EGP lub wybrac sie na wycieczke montażową do Białegostoku do producenta STAGA 200-300.
Dziękuję za namiary. Nietety mieszkam po przekątnej Polski od Białegostoku.
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 05 sty 2007, 21:49
autor: wujek
Witam,
Z moich doświadczeń wynika, że KME ma dobrą elektronikę i wsparcie techniczne.
A jaką instalację zamontować?
Jeżeli roczne przebiegi na poziomie 15-20kkm i zużycie benzyny (jazda miejska) w pobliżu 10l/100km to nie montować żadnej, gdyż nigdy się nie zwróci. Zysk z różnicy cen "zjedzą" przeglądy, drobne awarie (oby nie było grubszych), problemy z uszczelnieniem układu chłodzenia itp. pogorszenia warunków pracy silnika.
Pozdrawiam
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 16 sty 2007, 14:34
autor: Petrus
Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalację LPG II generacji. Napisał mi, że bardzo dobrze się sprawdza, gdyż silnik ten posiada osobne cewki do każdej świecy. Brak kabli zredukowało wystrzały. Nie ma więc sensu wydawanie pieniędzy na sekwencję. Co Wy na to?
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 16 sty 2007, 21:33
autor: Lewutek
"Petrus" pisze:Jeden z kolegów LKP posiada w LYBRZE 1.8 oraz instalację LPG II generacji. Napisał mi, że bardzo dobrze się sprawdza, gdyż silnik ten posiada osobne cewki do każdej świecy. Brak kabli zredukowało wystrzały. Nie ma więc sensu wydawanie pieniędzy na sekwencję. Co Wy na to?
CZE...to ja na to tak...
Jak zawsze jest to dylemat techniczno-pieniężny...Jedni chcą/wolą mieć sekwencję (niby lepszą) i zapłacić więcej a inni "uboższą" instalację (niby gorszą) i zapłacić mniej...
Ja z własnych doświadczeń wiem że nie założyłbym sekwencji tylko z powodów finansowych tzn. znacząca początkowa wartość instalacji sekwencyjnej w stosunku do II-generacji z BLOSEM ... a i późniejsze przeglądy i regulacje też droższe (np. dodatkowy koszt za filtr fazy lotnej, późniejsze przełanczanie z Pb na LPG, strojenia na hamowni itp.)
Co do osiągów nie będzie znacznych rozbieżności...przewaga sekwencji będzie niewidoczna i w normalnych warunkach drogowych tego nie zauważy się bo zadłoczone trasy, kiepskie drogi korki itp. nie pozwolą jeździć z zawrotnymi prędkościami...
Co do sprawności działania/awaryjności to wszystko zależy od staranności montażu instalacji...prawda stara jak stare są instalacje LPG
Uważam że
tam gdzie się da i jest to technicznie uzasadnione należy montować instalkę II-generacji + BLOS + bardzo wydajny parownik...a nie wydawać "drugie tyle" na sekwencję...to "drugie tyle" można wydać na szczytny cel np.

+ dobra RoSryfka ...
Co się tyczy wymogów ustawowych to
I pewnie zdań w tym temacie może być wiele...jak wielu jest ludzi którzy za swoje pieniążki chcą dla siebie jak najlepiej...i nie ma co się temu dziwić.
DOBRA ...tyle ode mnie

LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 17 sty 2007, 10:12
autor: sloneczna
W przyszłym tygodniu jestem umówiony na zagazowanie fc20v .
Postanowiłem założyć instalację zwykłą całość koszt 2400zł .
Można taniej ale Gazownik powiedział ,że potrzebne są jakieś pierdoły
do tych silników dodatkowe.
Samochód będzie śmigał tylko na kródkich dystansach (miasto).
Gość od gazu powiedział że nie ma sęsu pchać sekwencyjnej (porządna kosztuje około 4-5tys).
Wiem że jest kilka Kapp w klubie z taką instalacją i oni najmniej marudzili na ten rodzaj instalacji.
_________________
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 18 sty 2007, 15:12
autor: Petrus
Zacząłem rozmowy w sparawie instalacji z blos'em. Wychodzi, że z butlą w kole, to koszt ok. 1000 zł + 350 zł za blos.
Czy ktoś ma już blos'a w takim samym silniku lub podobnym?
LYBRA 1.8 - jaka inst. LPG do BLOS'a?
: 18 sty 2007, 15:16
autor: tomek
"Petrus" pisze:Wychodzi, że z butlą w kole, to koszt ok. 1000 zł + 350 zł za blos.
Nie oszczedzaj. Zaloz klapy antywybuchowe tak jak potrzeba, zaloz odpwiednia elektronike!
Generanie zasada powinna byc taka, instalowana jest normalna instalka II generacji + BLOSa Oczywiscie jes mozliwe, ze gosc odliczy ci koszty czesci ktorych nie zamontuje, ale to sa grosze.