Strona 1 z 1
Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 02 maja 2005, 15:41
autor: Anonymous
Wyskoczyly mi takie blędy jak podlaczyli mi auto do komputera
EGR(???????)
Czujnik temperatury wody(co to moze byc ?)
Klucz elektroniczny (mam trojkątny klucz z przyciskiem - do czego sluzy ten przycisk czy aby on nie owiera i zamyka zdalnie auta?)
Hay mam problem w Fiacie powiedzieli mi ze mam walnięty czujnik EGR ale sami nie wiedzą co to jest za czujnik, coś tam pod nosem jeden mechanik jęknoł ze to coś związane ze spalinami(czujnik spalin) ale zaraz gdzies uciekł i juz sie nie pojawił hehe(fachowcy z serwisu) moze ktos z was mial ten problem??
Ogolnie to chodzi o to ze auto nie ma takiego przyspieszenia jak powinno miec,mi sie widzi ze przeplywomierz siadl albo turbina ale goscie w fiacie mowią ze by im wyskoczyło na komputerze a nie chce wymienić tego czujnika EGR za 700zl i zeby sie okazalo ze to nic nie da i przeplywomierz musze wymienic i tak ...prosze o pomoc
Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 03 maja 2005, 11:24
autor: makek
Układ EGR to uklad recyrkulacji gazów wydechowych. Powoduje zmniejszenie ilości szkodliwych dla środowiska tlenków azotu (NOx) przez obniżenie temperatury spalania. Właściwie układ ten można odłączyć, a osiągi silnika wzrosną.
Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 03 maja 2005, 20:45
autor: Anonymous
w kazdej lancii jest taki czujnik?
Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 03 maja 2005, 22:05
autor: Anonymous
ten przycisk na Twoim kluczyku to sterowanie centralnym zamkiem w autku.

Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 05 maja 2005, 22:49
autor: Prezes
Witam
Tak jak napisał Makek EGR to układ recylkulacji i dopalania spalin.
Układy te funkcjonują w silnikach diesla 2,4 TDS i 2,4 JTD. Uszkadza sie zawór podcisnieniowy który powinien odcinać recylkulacje przy wiekszym obciążeniu silnika. Gdy zawór jest udszkodzony spaliny sa tłoczone do kolektora ssacego co zubaża skład mieszanki i auto "nie ciągnie" - tyle teorii.
Uszkodzenia zaworu sterującego są dosyć czeste w tych silnikach. Wydatek 600 zł na nowy zawór jest bezsensowny.
Moim zdanim najlepszą matoda jest zaślepienie układu podkladkami na kolektorze wydechowym i ssacym. Cały czas jezdze na zaslepionym układzie (juz trzeci diesel) - środowisko moze odrobine na tym cierpi ale auto chodzi jak burza.
Pozdrawiam
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 03 maja 2010, 12:33
autor: adams284
Witam
a gdzie dokladniej znajduje sie zawor od ukladu EGR ?
Pozdrawiam
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 03 maja 2010, 23:26
autor: Ramzes_II
adams284 pisze:Witam
a gdzie dokladniej znajduje sie zawor od ukladu EGR ?
Pozdrawiam
Duza gruszka podcisnieniowa nad turbiną. Dochodzi do niej węzyk podcisnieniowy z elektrozaworu z podszybia.
Od tego zaworu idzie rura (jak nierdzewka) w oplocie termicznym do kolektora ssącego.
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 14 cze 2010, 20:06
autor: Dawka
Trochę odkop ale moje pytanie tutaj pasuje, po zgaszeniu auta coś pyrkało sobie przy ścianie grodziowej, od tego czegoś wychodzi właśnie wspomniany wężyk do gruchy od EGR ściągnąłem ten wężyk i nagle psssst poleciało trochę powietrza i przestało pyrkać to ustrojstwo, czy to właśnie oznacza że mój zawór EGR jest "zabity" i ciśnienie z tego wężyka nie jest w stanie go już regulować ??
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 15 paź 2010, 20:27
autor: Ramzes_II
Dawka pisze:Trochę odkop ale moje pytanie tutaj pasuje, po zgaszeniu auta coś pyrkało sobie przy ścianie grodziowej, od tego czegoś wychodzi właśnie wspomniany wężyk do gruchy od EGR ściągnąłem ten wężyk i nagle psssst poleciało trochę powietrza i przestało pyrkać to ustrojstwo, czy to właśnie oznacza że mój zawór EGR jest "zabity" i ciśnienie z tego wężyka nie jest w stanie go już regulować ??
To ze brzęczy elektrozawór na scianie grodziowej to dobrze. Znaczy sie działa

Przestał pyrkać bo zabrałes mu podcisnienie.
Ale zaślep sobie EGR. Niczym nie szkodzisz silnikowi, a sam zyskasz ze nie zatnie Ci sie zawór w pozycji otwarty gdzies w trasie i stracisz moc bo spaliny bedą leciec do dolotu zamiast napędzac turbo. Pozatym silnik będzie czystszy po stronie dolotu

Grucha EGR jest sterowana podcisnieniowo - jest tam membrama która pod wpływem zasysanego powietrza poprzez elektorzawór (pyrkający) uchyla sie i dozuje spaliny nierdzewną rurką w takim oplocie z włókna szklanego do dolotu.
Zaslepic najwygodniej przy wlocie recyrkulacji do kolektora - na końcu rurki nierdzewki - owalna uszczelka np z puszki po piwie i gotowe

Najlepiej zaślepic przed zaworem EGR zaraz na kolektorze, ale weź człowieku po 10 latach rusz krórąś z śrub

Klucze trzeszczą w rękach

wolałem pójsc na łatwizne i zaslepiłem wylot

Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 15 paź 2010, 21:26
autor: argenta67
Zawór
EGR to nie tylko zatruwanie środowiska a wręcz odwrotnie wzbogacenie mieszanki i norma Euro 5 już nie pozwoli na takie oszustwo samego siebie i zaślepienie tego zaworu, Kappa to jeszcze stara technologia co pozwala na takie sztuki w nowszych autach taki numer nie przechodzi. Jestem za sprawnym zaworem i nigdy go nie zaślepiam nawet na wyraźne życzenie

.
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 13 gru 2013, 13:00
autor: deavy87
podepnę się pod temat, ma ktoś fotki jak to wykonać?
Re: Kappa JTD - czujnik EGR co to jest ?
: 13 gru 2013, 22:00
autor: volf
Nie ma tam żadnej filozofii, jedynie zamiast blaszki z puszki piwnej radził bym użyć trochę grubszej blaszki, tu filmik dla 1,9 jtd