Kappa - zakup T.DS
Moderator: stabraf
Kappa - zakup T.DS
Witam serdecznie
mam zamiar dołączyć do Was, dlatego zwracam się z prośbą
na co zwrócić uwagę przy zakupie Kappy 2.4 TDS '97
przebieg 115 tys. (mam nadzieję, że prawdziwy)..
będę wdzięczny za każdą informację dotyczącą silnika, zawieszenia etc.
Pozdr.
A.
mam zamiar dołączyć do Was, dlatego zwracam się z prośbą
na co zwrócić uwagę przy zakupie Kappy 2.4 TDS '97
przebieg 115 tys. (mam nadzieję, że prawdziwy)..
będę wdzięczny za każdą informację dotyczącą silnika, zawieszenia etc.
Pozdr.
A.
Kappa - zakup T.DS
1. Sprawdź całe sterowanie elektryki tj. szyby, zamki, lampki w środku i na zewnątrz (np. podświetlenie tablicy), ew. fotele, spryskiwacze ,kierunkowskazy (czy automatycznie odbijają po zakręcie), światła. Na elektrykę najczęściej narzekają użytkownicy.
2. Sprawdź amortyzatory(czy nie są mokre i czy na nierównej drodze nie słychać z nich stuków)
3. Sprawdź sworznie czy nie są wybite i czy nie mają dużych luzów
4. Odkręć chociaż jedno przednie koło i sprawdź ile pozostało klocka i jak wygląda tarcza hamulcowa
Punkty 2, 3, 4 polecam wykonać w autoryzowany serwisie, który zrobi to za Ciebie na wytrząsarce ? dodatkowo sprawdzi zbieżność i geometrię samochodu (to jest szczególnie ważne) ? koszt ok.150zl
5. Minimum ? czy nie słychać stuków z silnika i czy nie cieknie gdzieś spod uszczelki ? ja polecam sprawdzić kompresję silnika, sprawność wtryskiwaczy, stan świec żarowych ? to robią specjalistyczne zakłady od pomp wtryskowych ? koszt ok.150zl. Na ten punkt sprzedający mi samochód nie zgodził się - zrobiłem dopiero po kupnie i musiałem wymienić wszystkie wtryskiwacze ? koszt ok. 1000zl.
6. Podstawowe, niezbędne minimum popatrz czy na info center (wyświetlacz na konsoli) nie ma komunikatów o błędach - polecam jednak podłączenie samochodu do ?komputera? ? sprawdza o wiele więcej parametrów ? koszt ok.100zl
2. Sprawdź amortyzatory(czy nie są mokre i czy na nierównej drodze nie słychać z nich stuków)
3. Sprawdź sworznie czy nie są wybite i czy nie mają dużych luzów
4. Odkręć chociaż jedno przednie koło i sprawdź ile pozostało klocka i jak wygląda tarcza hamulcowa
Punkty 2, 3, 4 polecam wykonać w autoryzowany serwisie, który zrobi to za Ciebie na wytrząsarce ? dodatkowo sprawdzi zbieżność i geometrię samochodu (to jest szczególnie ważne) ? koszt ok.150zl
5. Minimum ? czy nie słychać stuków z silnika i czy nie cieknie gdzieś spod uszczelki ? ja polecam sprawdzić kompresję silnika, sprawność wtryskiwaczy, stan świec żarowych ? to robią specjalistyczne zakłady od pomp wtryskowych ? koszt ok.150zl. Na ten punkt sprzedający mi samochód nie zgodził się - zrobiłem dopiero po kupnie i musiałem wymienić wszystkie wtryskiwacze ? koszt ok. 1000zl.
6. Podstawowe, niezbędne minimum popatrz czy na info center (wyświetlacz na konsoli) nie ma komunikatów o błędach - polecam jednak podłączenie samochodu do ?komputera? ? sprawdza o wiele więcej parametrów ? koszt ok.100zl
Kappa - zakup T.DS
Panowie.. znalazłem 2.4 tds.. świeżo z Belgii..
teoretycznie 115 tys. km.. generalnie malowany tylko błotnik,
zresztą nieźle.. skórzana tapicerka, el. siedzenia z pamięcią itd..
silnik suchy.. tylko głośny.. wszystkie tds-y takie głośne?..
chodzi równo i nie kopci..
i dwie sprawy, które mnie zastanawiają..
1. kierownica skórzana trochę wytarta.. tak jakby ciut więcej niż te 115 tys. km.. ale gałka nie wytarta i plastikowa..?!?!?.. siedzenia jednak w dobrym stanie.. na pewno nie na 200 tys..
2. jest zaświadczenie z policji że został zgubiony dowód rej. i czekają
na duplikat.. no i niestety jest tylko jeden kluczyk.. :/
co o tym myślicie?.. co jeszcze sprawdzić?.. będę wdzięczny.. pilne..
teoretycznie 115 tys. km.. generalnie malowany tylko błotnik,
zresztą nieźle.. skórzana tapicerka, el. siedzenia z pamięcią itd..
silnik suchy.. tylko głośny.. wszystkie tds-y takie głośne?..
chodzi równo i nie kopci..
i dwie sprawy, które mnie zastanawiają..
1. kierownica skórzana trochę wytarta.. tak jakby ciut więcej niż te 115 tys. km.. ale gałka nie wytarta i plastikowa..?!?!?.. siedzenia jednak w dobrym stanie.. na pewno nie na 200 tys..
2. jest zaświadczenie z policji że został zgubiony dowód rej. i czekają
na duplikat.. no i niestety jest tylko jeden kluczyk.. :/
co o tym myślicie?.. co jeszcze sprawdzić?.. będę wdzięczny.. pilne..
Kappa - zakup T.DS
zobacz czy sa karty kodowe ja niestety byłem zielony i nabyłem bez a sprzedający jakoś nie pokwapił sie poinformowac że takowe powinny byc modle sie aby immo sie nie zblokował
aha i jeszcze czerwona matka
tds y chodzą jak sieczkarnie
aha i jeszcze czerwona matka
tds y chodzą jak sieczkarnie
Kappa - zakup T.DS
Moja Kappa TDS jest też głośna ? nie są to najcichsze samochody. Jeśli jest jeden kluczyk to możesz mieć problemy z ubezpieczeniem AC? często są wymagane dwa oryginalne.
Dziwne jest zagubienie dokumentów ? polecam przed kupnem wizytę na policji ? zgłaszasz się do dyżurnego z dokumentami samochodu i prosisz o sprawdzenie samochodu (oj nie zawsze im się chce ). Sprawdzą samochód w bazie skradzionych pojazdów, sprawdzą numery silnika i zawieszenia ? oczywiście bezpłatnie.
Dziwne jest zagubienie dokumentów ? polecam przed kupnem wizytę na policji ? zgłaszasz się do dyżurnego z dokumentami samochodu i prosisz o sprawdzenie samochodu (oj nie zawsze im się chce ). Sprawdzą samochód w bazie skradzionych pojazdów, sprawdzą numery silnika i zawieszenia ? oczywiście bezpłatnie.
Kappa - zakup T.DS
Zapomniałem o najprostszym teście który dużo mówi o samochodzie:
A. Ruszyć z miejsca i rozpędzić samochód do min 150km/h (jak ma problem z osiągnięciem tej prędkości to rezygnujemy z zakupu)
B. Puścić kierownicę ? ręce prawie na kierownicy w powietrzu ? przejechać tak kilka set metrów - jak ściąga to można podejrzewać złą geometrię
C. Zejść z prędkością do 80km/h i nacisnąć hamulec ? (ciągle kierownica puszczona ? ręce prawie na kierownicy) ? jeśli nie hamuje prosto tylko ściąga to są obawy o geometrię, stan tarcz hamulcowych, przegubów, układu ABS itp.
Test prościuteńki a już kilka samochodów które testowałem go oblało (ostanio Kappa 2.4 JTD z 96 )
W samochodach z turbo jest zawsze obawa o stan przepływomierza (koszt ok1500zl)? jak jest na wykończeniu to przeważnie samochód wolniej się wkręca na obroty, czasami dymi, czasami nie może osiągnąć pełnej mocy ? nie wiem czy jest możliwość profesjonalnego stwierdzenia czy jest on sprawny.
Sprawdź jeszcze klimatyzację jak jest skuteczna i czy sprężarka od klimy nie pracuje głośno (np. świst) . Dobrym znakiem jest plama po wodzie pod samochodem (mniej więcej 25cm przed kierownicą). W serwisie można sprawdzić czy jest szczelna (jak nie jest szczelna to wydatek min.300zl - jak uda się połatać, jak nie to koszty nawet do kilku tys.). U siebie w samochodzie miałem wrażenie, że z klimatyzacją jest wszystko ok. ? przy serwisie okazało się że mam tylko 30% czynnika chłodzącego ? jak bym nie uzupełnił to prawdopodobnie zatarł bym pompę latem i po klimatyzacji (układ mam szczelny wiec prawdopodobnie przez ok.3-4 ostanie lata nie była on serwisowana)
Jeszcze raz przypominam o elektryce szyby(czy się wsuwają, wysuwają), przyciski, światełka szczególnie na klapie bagażnika np. światło cofania) ? zawodność elektryki jest chyba najsłabszym punktem tego samochodu.
A. Ruszyć z miejsca i rozpędzić samochód do min 150km/h (jak ma problem z osiągnięciem tej prędkości to rezygnujemy z zakupu)
B. Puścić kierownicę ? ręce prawie na kierownicy w powietrzu ? przejechać tak kilka set metrów - jak ściąga to można podejrzewać złą geometrię
C. Zejść z prędkością do 80km/h i nacisnąć hamulec ? (ciągle kierownica puszczona ? ręce prawie na kierownicy) ? jeśli nie hamuje prosto tylko ściąga to są obawy o geometrię, stan tarcz hamulcowych, przegubów, układu ABS itp.
Test prościuteńki a już kilka samochodów które testowałem go oblało (ostanio Kappa 2.4 JTD z 96 )
W samochodach z turbo jest zawsze obawa o stan przepływomierza (koszt ok1500zl)? jak jest na wykończeniu to przeważnie samochód wolniej się wkręca na obroty, czasami dymi, czasami nie może osiągnąć pełnej mocy ? nie wiem czy jest możliwość profesjonalnego stwierdzenia czy jest on sprawny.
Sprawdź jeszcze klimatyzację jak jest skuteczna i czy sprężarka od klimy nie pracuje głośno (np. świst) . Dobrym znakiem jest plama po wodzie pod samochodem (mniej więcej 25cm przed kierownicą). W serwisie można sprawdzić czy jest szczelna (jak nie jest szczelna to wydatek min.300zl - jak uda się połatać, jak nie to koszty nawet do kilku tys.). U siebie w samochodzie miałem wrażenie, że z klimatyzacją jest wszystko ok. ? przy serwisie okazało się że mam tylko 30% czynnika chłodzącego ? jak bym nie uzupełnił to prawdopodobnie zatarł bym pompę latem i po klimatyzacji (układ mam szczelny wiec prawdopodobnie przez ok.3-4 ostanie lata nie była on serwisowana)
Jeszcze raz przypominam o elektryce szyby(czy się wsuwają, wysuwają), przyciski, światełka szczególnie na klapie bagażnika np. światło cofania) ? zawodność elektryki jest chyba najsłabszym punktem tego samochodu.
Kappa - zakup T.DS
Myślałem o turbo a napisałem o przepływomierzu ? sprawdź czy czujesz włączenie turbo sprężarki - moment gdy zaczyna pracować powinien być wyraźnie odczuwalny ok. 2500-3000 obrotów
Kappa - zakup T.DS
dzięki za zainteresowanie tematem..
turbo czuć jak się włącza trochę powyżej 2.000 tys..
(wcześniej też miałem auto z T więc kumam..) auto jedzie prosto,
przy hamowaniu nie ma bicia..
tylko jakiś "świerszcz" wsiadł i siedzi z tyłu w półce albo w drzwiach.. grr..
co do zagubienia dokumentów to jest to poświadczone przez belgijską
policję i przetłumaczone na język polski.. będzie duplikat dowodu..
co do klimy to działa.. ale raczej bez szaleństwa.. za chłodno to nie jest..
albo czynnik chłodzący do zmiany albo coś gorszego..
i czy może ktoś się orientuje jak wygląda sprawa opłat?..
tylko tak z życia wzięte.. jak wygląda procedura..
Dzięki i mam nadzieję, że już niedługo przybędzie kolejny klubowicz..
turbo czuć jak się włącza trochę powyżej 2.000 tys..
(wcześniej też miałem auto z T więc kumam..) auto jedzie prosto,
przy hamowaniu nie ma bicia..
tylko jakiś "świerszcz" wsiadł i siedzi z tyłu w półce albo w drzwiach.. grr..
co do zagubienia dokumentów to jest to poświadczone przez belgijską
policję i przetłumaczone na język polski.. będzie duplikat dowodu..
co do klimy to działa.. ale raczej bez szaleństwa.. za chłodno to nie jest..
albo czynnik chłodzący do zmiany albo coś gorszego..
i czy może ktoś się orientuje jak wygląda sprawa opłat?..
tylko tak z życia wzięte.. jak wygląda procedura..
Dzięki i mam nadzieję, że już niedługo przybędzie kolejny klubowicz..
Kappa - zakup T.DS
Możesz sprawdzić jeszcze jedną przypadłoś Lanci ? może będzie okazja do zbicia ceny ? ile pokazuje wskaźnik temperatury silnika w czasie jazdy ? często pokazuje 70? i tu się zatrzymuje dopiero w korkach prawie 90? ? jak tak mam:) ale nie wydaje mi się to groźne bo są dwa czujniki ? jeden do komputera (ten pokazuje mi ok.10? więcej) a drugi do wskaźnika na desce (i ten zaniża)
Kappa - zakup T.DS
czy możliwe że auto z 06.97 r. miało boczne poduszki?..
i czy było dostępne w Kappie ESP?..
i czy było dostępne w Kappie ESP?..
- Torell007
- Założyciel LKP
- Posty: 1363
- Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Gdynia
Kappa - zakup T.DS
NIE"A." pisze:czy możliwe że auto z 06.97 r. miało boczne poduszki?..
NIE, ale występował ASR"A" pisze:i czy było dostępne w Kappie ESP?..
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie