no więc naderwałem dziś zderzak na naszych wspaniałych drogach Muszę ocenić straty (na pewno jedno z mocowań na wys. atrapy) i zobaczyć co sie da z tym zrobić. Stąd pytanie.
Jak demontować przedni zderzak? Domyślam się, że atrapa i listwa podreflektorowa również będą musiały zniknąć częściowo?
Może ktoś to przerabiał, i wie jak sie za to zabrać, i jakie klucze będą potrzebne do tego? Bo zabieranie pół szafy narzędzi mi się nie uśmiecha, a mieszkanie w bloku raczej nie zachęca do latania co chwilę po inny klucz
Z góry dzięki za pomoc
Delta II - demontaż przedniego zderzaka
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Delta II - demontaż przedniego zderzaka
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
N.Delta - demontaż przedniego zderzaka
Nie wiem, czy komuś się przyda, ale wrzucam instrukcję demontażu przedniego zderzaka do Lancii
Następnie zostaje nam czynność najgorsza, czyli zdjęcie listwy podreflektorowej, aby ułatwić sobie dostęp do zderzaka. Listwa mocowana jest w 4 miejscach. Z dwoma radzimy sobie dość łatwo, są na wierzchu.
Jeśli nie mamy kanału, bądź podnośnika, to żeby dostać się do pozostałych mocowań listwy, musimy poluzować śruby mocujące reflektory przednie a następnie wyciągnąć światło pozycyjne na zewnątrz "Oczko mu odpadło, temu misiu"
Jak już oczko odpadnie, to zaglądamy w dziurę, i przy samym reflektorze jest nakrętka, średnica 10mm. Do jej odkręcenia potrzebujemy długiego i dość wąskiego klucza nasadowego, i do tego przydałby się śrubokręt płaski, do przytrzymywania śruby od dołu. Po odkręceniu całości i zebraniu z ziemi ww. śrubki i nakrętki, powinniśmy otrzymać +/- coś takiego Po zdjęciu listwy mamy już prosty dostęp do mocowań zderzaka, które, w moim przypadku, wyglądają tak:
Lewe urwane: I prawe całe: Te wkręty traktujemy kluczem płaskim/oczkowym 13ką i potem powinniśmy otrzymać coś takiego: Elektryki (kierunki i przeciwmgielne) nie demontowałem, jak będę miał okazję, to dorzucę tutaj opis.
Składamy analogicznie, klnąc tylko w nadmiarze przy zakładaniu listwy, gdzie potrzebujemy 6u rąk, bo uszczelka między listwą a reflektorem za nic nie chce się ułożyć, i co się zacznie przykręcać listwę, to ona spada - jest mocowana do listwy właśnie, ale nakładana od dołu
Po poskładaniu powinniśmy otrzymać z powrotem coś takiego - u mnie nie wygląda za dobrze, bo jest dość prowizorycznie założone to lewe mocowanie, więc zderzak nieco krzywo jest mam nadzieję, że komuś to się przyda
Atrapa przymocowana jest dwoma śrubami, czy w zasadzie śrubkami, kluczem 7mm radzimy sobie bez problemuNastępnie zostaje nam czynność najgorsza, czyli zdjęcie listwy podreflektorowej, aby ułatwić sobie dostęp do zderzaka. Listwa mocowana jest w 4 miejscach. Z dwoma radzimy sobie dość łatwo, są na wierzchu.
Jeśli nie mamy kanału, bądź podnośnika, to żeby dostać się do pozostałych mocowań listwy, musimy poluzować śruby mocujące reflektory przednie a następnie wyciągnąć światło pozycyjne na zewnątrz "Oczko mu odpadło, temu misiu"
Jak już oczko odpadnie, to zaglądamy w dziurę, i przy samym reflektorze jest nakrętka, średnica 10mm. Do jej odkręcenia potrzebujemy długiego i dość wąskiego klucza nasadowego, i do tego przydałby się śrubokręt płaski, do przytrzymywania śruby od dołu. Po odkręceniu całości i zebraniu z ziemi ww. śrubki i nakrętki, powinniśmy otrzymać +/- coś takiego Po zdjęciu listwy mamy już prosty dostęp do mocowań zderzaka, które, w moim przypadku, wyglądają tak:
Lewe urwane: I prawe całe: Te wkręty traktujemy kluczem płaskim/oczkowym 13ką i potem powinniśmy otrzymać coś takiego: Elektryki (kierunki i przeciwmgielne) nie demontowałem, jak będę miał okazję, to dorzucę tutaj opis.
Składamy analogicznie, klnąc tylko w nadmiarze przy zakładaniu listwy, gdzie potrzebujemy 6u rąk, bo uszczelka między listwą a reflektorem za nic nie chce się ułożyć, i co się zacznie przykręcać listwę, to ona spada - jest mocowana do listwy właśnie, ale nakładana od dołu
Po poskładaniu powinniśmy otrzymać z powrotem coś takiego - u mnie nie wygląda za dobrze, bo jest dość prowizorycznie założone to lewe mocowanie, więc zderzak nieco krzywo jest mam nadzieję, że komuś to się przyda
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 07 lut 2011, 20:11 przez stabraf, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Wrzuciłem fotki na nasz serwer ;)
Powód: Wrzuciłem fotki na nasz serwer ;)
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
-
- Forumowicz/ka
- Posty: 152
- Rejestracja: 05 cze 2010, 18:35
- Lokalizacja: Gdańsk / Zielona Góra
Re: Delta II - demontaż przedniego zderzaka
bardzo fajny opis;] ja sprawe uszczelek pod reflektorami zlatwilem butaprenem;] i jest gitarra:D i tak nie musze ich sciagac ani nic;P a do opisu dodalbym ze jeszcze od spodu sa rowniez 2 sruby 13-tki (powinny byc bynajmniej), oraz to ze nakladamy zderzaczek dwiema "prowadnicami" po bokach;] niby szczegol i wiadome ale niektorzy moga miec problem;]