Warsztaty.

Grupa Dolny Śląsk i Lubuskie

Moderator: MiroMiglia

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

Warsztaty.

Post autor: Radinho » 23 cze 2007, 20:10

Kwot tutaj nie bede rzucal - bo i po co. Jesli ktos woli szybko i tanio, to przeciez na sile nie bede przekonywal. Moja frustracja po takich wizytach i pseudopracy jednak byla zbyt duza.

Co mam zrobione - kompeksowa regeneracja ukladu hamulcowego (zaciski, przewody, szlif tarcz), naprawa piast i wymiana lozyska, laczniki stabilizatora, regulacja silnika (rozrzad, zawory), masy, poprawki lakiernicze, alternator (regulator napiecia, diody), wentylator (wlacznik termiczny, rezystor) chlodnicy, wymiana oleju, plynu hamulcowego, chlodniczego, pompa paliwa, plywak, filtr paliwa i inne drobnostki (polerka, jakies ulamane, sfatygowane przewody, krocce, uszczelka pokrywy zaworow).

I jeszcze raz koszty - 41% to wartosc czesci, wiec sobie teraz sami sprobujcie dojsc co i jak... :D

Awatar użytkownika
bobby123
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 413
Rejestracja: 21 sie 2005, 0:00
Imię: Robert
Lokalizacja: Wrocław

Warsztaty.

Post autor: bobby123 » 23 cze 2007, 23:05

"Radinho" pisze: Ceny bez zarzutu (na zyczenie przesle skany wykazu wykonanych prac ze wskazaniem kosztow czesci i robocizny).

Z mojej strony ogromne POLECAM!
"Radinho" pisze:Kwot tutaj nie bede rzucal - bo i po co. Jesli ktos woli szybko i tanio, to przeciez na sile nie bede przekonywal. Moja frustracja po takich wizytach i pseudopracy jednak byla zbyt duza.
Hmm do tej pory mówiło się "Kobieta zmienną jest" ale mamy równouprawnienie i mężczyzna też może być zmienny :-) . Zanim się rozpęta pyskówka to jest ŻART.
Bez urazy ale przewodów się nie regeneruje, a ja osobiście jestem przeciwnikiem szlifowania tarcz, tym bardziej, że nowe nie są takie drogie.
Nie wymieniam też łożyska w piaście tylko całą piastę, zwłaszcza jak producent nie przewidział takich manewrów, bo rozumiem, że chodzi o tył.
"Radinho" pisze:I jeszcze raz koszty - 41% to wartosc czesci, wiec sobie teraz sami sprobujcie dojsc co i jak...
Wszystko fajnie pod warunkiem, że znamy koszt części, a z tym bywa różnie. Jeżeli uważasz, że gość zrobił dobrze to nie ma czego się wstydzić i możesz podać ceny. Może facet czytał forum i po niezbyt pochlebnych opiniach zaczął stosować normalne taryfy :-) .
Tak dla przykładu mnie naprawy w różnych serwisach kosztowały:
1. Wymiana regulatora napięcia w alternatorze - 80PLN czas pracy 1,5h
2. Wymiana piasty - 40 PLN - czas 2h
3. Łączniki stabilizatora 2 szt + zbieżność - 80PLN - czas 1h
4. Wymiany płynów od 15 do 30PLN

Zaletą jest to, że facet zrobi to wszystko i raczej zrobi dobrze. Zrobi kompleks od silnika, zawieszenia, elektryki do blacharki, natomiast faktem jest, że jest to niezbyt ujmujący i przemądrzały osobnik. W związku z tym czekamy wszyscy na cennik prac, może jest lepiej niż kiedyś ;-) Jeszcze z ciekawości - jak długo to trwało?
Pozdrawiam
605-365-315 od świtu do zmierzchu :-)

Radinho
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 177
Rejestracja: 29 sie 2005, 0:00
Lokalizacja: Wrocław/Lubin

Warsztaty.

Post autor: Radinho » 24 cze 2007, 10:50

Zadnej urazy - :), zadnej pyskowki :)

Co do szczegolow - przewody oczywiscie wymiana, tarrcze mialem nowe (klocki nie dochodzily wlasciwie, wiec nie zdazyly sie zuzyc, ale jedynie z tylu lekko zardzewiec), wymiana lozyska piasty z przodu (prawe kolo).

Przykladowe ceny robocizny - alternator (regulator nap.) - 80, plyn hamulcowy/odpowietrzenie - 20, regenracja zaciskow hamulcowych przod/tyl - 360, rozrzad - 100, luzy zaworowe - 80, wymiana oleju - 10, pompa i filtr paliwa - 170.

Przy okazji ogolna refleksja - moim skromnym zdaniem ile bys na poczatek nie uslyszal, to zawsze pierwsze odczucie jest - drogo!

Co do ujmujacego stylu bycia i przemadrzania sie, to rowniez nie lubie, jak ktos do mnie przychodzi i probuje dyskutowac na tematy, na ktorych ma kiepskie lub moze srednie pojecie. Skoro ktos jest specjalista, to wie, co ma robic. Sam przyznajesz, ze facet sie zna na rzeczy. Jesli jednak przegrywasz w sporze na kompetencje/wiedze, to naturalna reakcja psychologiczna jest (jesli nie umiesz przyznac racji), ze bedziesz uwazac swojego dyskutanta za przemadrzalego :lol: Ja o moim samochodzie ciagle sie ucze, wiec wole pytac o rzeczy, ktore tutaj wyczytam lub sie gdzies indziej dowiem.

Czas wszystkich napraw - wyszlo razem 5 dni (i nie mam mu za zle, bo chodzilo takze o poprawki lakiernicze i jak to w kazdym warsztacie jest ruch i nie bylem jedynym klientem).

Spotkamy sie moze przy okazji jakiegos zlotu (moze dzis?), to bedzie okazja pogadac osobiscie.

Awatar użytkownika
grzole
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 6821
Rejestracja: 29 wrz 2005, 0:00
Skype: grzole
Lokalizacja: Warszawa

Warsztaty.

Post autor: grzole » 24 cze 2007, 20:07

Radinho i Bobby powinni spotakć się na spocie i poznać się osobiście. Obaj na pewno polubią się, tak jak ja obu lubię.
2x Kappa LS 2.0 20v '95 & '98 + Thema 2.0 ie 8v '89 + Punto Evo 1.4 MyLife '11
tel. 501-122-517

Awatar użytkownika
skory
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: NRW / Niemcy

Warsztaty.

Post autor: skory » 17 sie 2007, 20:43

Hey
Orientujecie sie u kogo mozna wymienic rozrzad w silniku 3,0V6 z Alfy 166 w okolicach Glogowa,Lubina??
Bede wdzieczny za info
Pozdrawiam
Skory

Sprzedam 166 3,0V6+LPG,2000rok-zainetererowany?Pisz na priva ;)

http://www.otofotki.pl/img3/miniaturki/ ... 37529x.JPG[/img]

szarkiz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 672
Rejestracja: 13 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Legnica

Warsztaty.

Post autor: szarkiz » 17 sie 2007, 21:39

"skory" pisze:Hey
Orientujecie sie u kogo mozna wymienic rozrzad w silniku 3,0V6 z Alfy 166 w okolicach Glogowa,Lubina??
Bede wdzieczny za info
Rozrząd w Kappie wymienilem w serwisie Hyundai-a, w Lubinie, na przeciwko Memo, niedaleko ronda.
Lancia Kappa 2.0
Datsun Laurel 2.8D 1984
Legnica

Awatar użytkownika
skory
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 25
Rejestracja: 09 mar 2007, 0:00
Lokalizacja: NRW / Niemcy

Warsztaty.

Post autor: skory » 17 sie 2007, 21:48

"szarkiz" pisze:
"skory" pisze:Hey
Orientujecie sie u kogo mozna wymienic rozrzad w silniku 3,0V6 z Alfy 166 w okolicach Glogowa,Lubina??
Bede wdzieczny za info
Rozrząd w Kappie wymienilem w serwisie Hyundai-a, w Lubinie, na przeciwko Memo, niedaleko ronda.
Ale w V6??Czy w zwyklym 2,0??
Pozdrawiam
Skory

Sprzedam 166 3,0V6+LPG,2000rok-zainetererowany?Pisz na priva ;)

http://www.otofotki.pl/img3/miniaturki/ ... 37529x.JPG[/img]

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: Dolny Śląsk i Lubuskie:::”