Thema - prędkość maksymalna
Thema - prędkość maksymalna
witam, pytanko natury ekstremalnej, czyli o v-max. Mianowicie czy orientuje sie ktos czy sie da i ile kosztuje oraz z jakimi przerobkami wiaze sie zdjecie blokady z themy. obecnie themon przy 230 km/h przestaje sie rozpedzac i grzecznie sunie z ta predkoscia a do dyspozycji jest jeszcze ponad 1000 obr/min.... az grzech ich nie wykorzystac...
pozdrawiam
pozdrawiam
Thema - prędkość maksymalna
Witam.
Jak to pozostaje 1000 obr/min do wykorzystania? Chodzi o zapas do punktu odcięcia zapłonu?
Jak to pozostaje 1000 obr/min do wykorzystania? Chodzi o zapas do punktu odcięcia zapłonu?
Thema - prędkość maksymalna
dokładnie jak mówisz, tzn normalnie odcina przy 7tys z kawałkiem, natomiast w czasie jazdy na piątym biegu osiąga 230 km/h i przy obrotach ok 6tys (nie pamiętam dokładnie) odcina i nie przyspiesza dalej...
pozdr.
pozdr.
Thema - prędkość maksymalna
Nie sądzę żeby przyczyną niezadowalająco "niskiej" prędkości była tzw. blokada prędkości (odcięcie paliwa).
Takie rozwiązania są stosowane w niezwykle wypasionych silnikach. Brak rozpędzania na piątce do prędkości odcięcia (czyli ok. 7000obr.) wynika raczej z braku mocy silnika w stosunku do oporów aerodynamicznych.
Prędkościomierz w mojej Themie na płaskiej drodze pokazuje od 230 do ciut poza 250 w zależności od warunków. (temperatura,wiatr, ciśnienie w oponach itp.)
Nie zauważyłem nigdy zjawiska "odcięcia" paliwa na 5-ce a na niższych biegach bardzo wyraźnie można to zaobserwować.
W tym przypadku przyczyną może być np. zbyt uboga mieszanka paliwa przy wysokich obrotach i brak mocy silnika.
Mocy można poszukać w wydechu, dolocie i mapach układu wtryskowego.
Poza tym szybkościomierz jest obarczony dużym błędem ze względu na brak możliwości kalibracji uwzględniającej rzeczywistą średnicę opon więc nie jest pewne że Kolega Themon w rzeczywistości osiąga tak "niską" prędkość. Dokładniej można mierzyć prędkość montując komputer spalania (czy jak go tam zwał), albo wpaść na radar (czego nikomu nie życzę).
Pozdrawiam
Takie rozwiązania są stosowane w niezwykle wypasionych silnikach. Brak rozpędzania na piątce do prędkości odcięcia (czyli ok. 7000obr.) wynika raczej z braku mocy silnika w stosunku do oporów aerodynamicznych.
Prędkościomierz w mojej Themie na płaskiej drodze pokazuje od 230 do ciut poza 250 w zależności od warunków. (temperatura,wiatr, ciśnienie w oponach itp.)
Nie zauważyłem nigdy zjawiska "odcięcia" paliwa na 5-ce a na niższych biegach bardzo wyraźnie można to zaobserwować.
W tym przypadku przyczyną może być np. zbyt uboga mieszanka paliwa przy wysokich obrotach i brak mocy silnika.
Mocy można poszukać w wydechu, dolocie i mapach układu wtryskowego.
Poza tym szybkościomierz jest obarczony dużym błędem ze względu na brak możliwości kalibracji uwzględniającej rzeczywistą średnicę opon więc nie jest pewne że Kolega Themon w rzeczywistości osiąga tak "niską" prędkość. Dokładniej można mierzyć prędkość montując komputer spalania (czy jak go tam zwał), albo wpaść na radar (czego nikomu nie życzę).
Pozdrawiam
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Thema - prędkość maksymalna
Albo zabrać do auta przyzwoity GPS i on pokaże nam prawdę o liczniku."Jacek" pisze: Dokładniej można mierzyć prędkość montując komputer spalania (czy jak go tam zwał), albo wpaść na radar (czego nikomu nie życzę):
Thema - prędkość maksymalna
Dokładnie.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - prędkość maksymalna
jak chcesz kręcić więcej to z tego co pamiętam z themy 16v turbo przy przepustnicy są takie 2 "pstryczki styczki" ograniczniki , zwał jak chciał odłącz je a moc będzie z tobą tylko można łatwo silnik przekręcić
Thema - prędkość maksymalna
co do wypowiedzi kolegi Jacka to z calym szacunkiem ale te ponad 200 koni to raczej nie jest za malo zeby pokonac opory powietrza... poza tym auto na piatce rozpedza sie jak wsciekle do 230 i w tym momencie czuc ze przyspieszenie "znika":) i obojetnie czy z gorki czy pod gorke z wiatrem czy pod poprostu rozpedza sie idealnie rowno do tej predkosci... poza tym nie uwazam zeby silnik turbo z 94 roku byl "malo wypasiony..." a jezeli ty masz takie roznice wskazan to moze to ty masz problem z przeklamaniem badz aerodynamika... Poza tym rada na temat odlaczenia czujnika przy przepustnicy to raczej nie bardzo, poniewaz na nizszych biegach jak 1szy czy 2gi skonczyloby sie to tragicznie bo ona sie raczej szybciutko wkreca i mozna nie zdarzyc gazu puscic...)
a juz poza tym wszystkim to pytalem przez czysta ciekawosc, poniewaz 230 w Polsce to nie jest predkosc nie zadowalajaca...:)
a juz poza tym wszystkim to pytalem przez czysta ciekawosc, poniewaz 230 w Polsce to nie jest predkosc nie zadowalajaca...:)
Thema - prędkość maksymalna
Z całym szacunkiem do Kolegi Themona, ale w profilu ani w podpisie gdy odpisywałem nie było typu silnika więc trudno nie wprowadzić się w błąd.
A pisząc "wypasione" silniki miałem na myśli takie powyżej 300PS, chyba że porównujemy do .....
No dobra
MEA CULPA MEA MAXIMA CULPA.
A pisząc "wypasione" silniki miałem na myśli takie powyżej 300PS, chyba że porównujemy do .....
No dobra
MEA CULPA MEA MAXIMA CULPA.
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6
Thema - prędkość maksymalna
Themon przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałeś we wcześniejszych
postach.. przeczysz sam sobie..
a Twoja maksymalna prędkość gwarantuje, że wynika z braku mocy
do dalszego rozpędzania a nie odcięcia przy 6 tys. obr.
i wybacz ale 200KM dziś to jest mocne auto.. ale na pewno nie wypas,
tym bardziej przy budzie o aerodynamice bliskiej budce z hot-dogami..
postach.. przeczysz sam sobie..
a Twoja maksymalna prędkość gwarantuje, że wynika z braku mocy
do dalszego rozpędzania a nie odcięcia przy 6 tys. obr.
i wybacz ale 200KM dziś to jest mocne auto.. ale na pewno nie wypas,
tym bardziej przy budzie o aerodynamice bliskiej budce z hot-dogami..
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - prędkość maksymalna
obaj przesadzacie - Thema nie ma tak złej aerodynamiki."Adolf" pisze:Themon przeczytaj jeszcze raz uważnie to co napisałeś we wcześniejszych
postach.. przeczysz sam sobie..
a Twoja maksymalna prędkość gwarantuje, że wynika z braku mocy
do dalszego rozpędzania a nie odcięcia przy 6 tys. obr.
i wybacz ale 200KM dziś to jest mocne auto.. ale na pewno nie wypas,
tym bardziej przy budzie o aerodynamice bliskiej budce z hot-dogami..
Poza tym - jak pamiętam 2.0T ma wg instrukcji Vmax gdzieś na poziomie 230 km/h - więc wszystko jest OK
Więcej pojedzie z góry z wiatrem w dupę.
Pod górę zaś pojedzie mniej.
Themon - weź jeszcze pod uwage błędy wskazań prędkościomierza (zwykle przesadzone o 10% - czyli jeśli pokazuje 230 - to w rzeczywistości jest to jakieś 230-23 = 207 km/h
Fabryczne 230 ma być w dwie osoby po równej i suchej drodze przy bezwietrznej pogodzie
BTW: - jazda Themą powyżej 200 km/h to przesada
Stare auto nie musi być tak szybkie jak nowe.
Istotnym walorem Themy Turbo jest jej przyspieszenie.
Tutaj żadna Kappa jej nie podskoczy
J. McFee
Thema - prędkość maksymalna
no wybacz Thema ma w/g mnie dosyć wysoki współczynnik oporu,"Jeremy McFee" pisze:obaj przesadzacie - Thema nie ma tak złej aerodynamiki.
trza by poszukać jaki dokładnie..
ee.. chyba przesadzasz.. myślę, że zarówno 16VT jak i 20VTIstotnym walorem Themy Turbo jest jej przyspieszenie.
Tutaj żadna Kappa jej nie podskoczy
spokojnie powalczy...[/quote]
- Jeremy McFee
- Klubowicz
- Posty: 665
- Rejestracja: 27 lut 2005, 0:00
- Lokalizacja: Warszawa
Thema - prędkość maksymalna
OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Wiele też zależy od zastosowanych przełożeń (ComfortDrive lub PowerDrive)
PowerDrive daje lepsze przyspieszenia, ale niższą prędkość maksymalną.
Kto jeździ głównie na autostradzie - niech wybiera Comfort.
Kto w mieście i na krętych drogach - niech wybiera Power.
Dane z różnych źródeł:
Najszybsza Kappa
2.0 20V turbo - 243 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 27.3 sec
2.0 16V turbo - 235 km/h; 0-100 - 7,3 sec; 0-1km 28,0 sec
Thema:
- ie turbo (8V) - 220 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 28.0 sec
- turbo (16V) - 227 km/h; 0-100 - 6.9 sec; 0-1km 28.0 sec
- ie turbo (16V) [inne źródło] - 230 km/h; 0-100 - 7,2 sec; 0-1km 27,5 sec
- 8.32 - 240 km/h; 6,9 sec; 0-1km 28,4 sec
Cx Themy - 0,32
Kappy - nie znalazłem - ale nie jest rewelacyjnie niski.
Ale coś mi mówi, że jak się postawi Kappę 2.0T i Themę 2.0T w teście na 1/4 mili - to lepsze wyniki uzyska Thema. Trzeba by zrobić kiedyś test na jakimś zlocie
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!!
Wiele też zależy od zastosowanych przełożeń (ComfortDrive lub PowerDrive)
PowerDrive daje lepsze przyspieszenia, ale niższą prędkość maksymalną.
Kto jeździ głównie na autostradzie - niech wybiera Comfort.
Kto w mieście i na krętych drogach - niech wybiera Power.
Dane z różnych źródeł:
Najszybsza Kappa
2.0 20V turbo - 243 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 27.3 sec
2.0 16V turbo - 235 km/h; 0-100 - 7,3 sec; 0-1km 28,0 sec
Thema:
- ie turbo (8V) - 220 km/h; 0-100 - 7.3 sec; 0-1km 28.0 sec
- turbo (16V) - 227 km/h; 0-100 - 6.9 sec; 0-1km 28.0 sec
- ie turbo (16V) [inne źródło] - 230 km/h; 0-100 - 7,2 sec; 0-1km 27,5 sec
- 8.32 - 240 km/h; 6,9 sec; 0-1km 28,4 sec
Cx Themy - 0,32
Kappy - nie znalazłem - ale nie jest rewelacyjnie niski.
Ale coś mi mówi, że jak się postawi Kappę 2.0T i Themę 2.0T w teście na 1/4 mili - to lepsze wyniki uzyska Thema. Trzeba by zrobić kiedyś test na jakimś zlocie
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!!
J. McFee
Thema - prędkość maksymalna
Martwisz sie odcieciem na 6 tysiacach ja mam odciecie (szarpanie) na 4tysiacach obrotow
Predkościomierz mi nie działa wiec nawet nie wiem jaka osiągnę predkość maksymalna
Predkościomierz mi nie działa wiec nawet nie wiem jaka osiągnę predkość maksymalna
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron
Thema - prędkość maksymalna
nie przeczę, że nie była.."Jeremy McFee" pisze:OK - performance Themy i Kappy jest porównywalny.
Jak na auto projektowane w połowie lat '80 Thema jest naprawdę niezła!!
ale myślę, że wynik np. na 1/4 mili zależałby od kondycji konkretnych
egz.