Technika jazdy po kiepskiej nawierzchni

Awatar użytkownika
adamc
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 22 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: warszawa/okolice ciechanowa

Technika jazdy po kiepskiej nawierzchni

Post autor: adamc » 21 paź 2008, 13:41

ma ktoś pomysła jak jeżdzić po takiej nawierzchni?
Obrazek

zdjęcie słabe bo z telefonu i to w czasie jazdy, natomiast ciekawi mnie czy ktoś ma podobne atrakcje pod kołami
i jak sobie z tym radzi? głównie ciekawi mnie sprawa zawieszenia... jak to wytrzyma, bo Lancie mają komfortowe, ale zdaje się że niezbyt trwałe...
Czyli jak to brać? buta do podłogi i nie wnikać w szczegóły, czy też na jedynce liczyć wszystkie kocie łby?
nie muszę dodawać, że trzesie jak ch : cenzura : a..
pytam nie bez kozery, bo obserwując innych jak jeżdżą, to mam mieszane uczucia..
Obrazek

Awatar użytkownika
Taz
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 4093
Rejestracja: 03 kwie 2007, 0:00
Imię: Irek
Lokalizacja: Stalowa Wola
Kontakt:

pytanie o technikę jazdy

Post autor: Taz » 21 paź 2008, 13:48

Ja bym po takiej nawierzchni nie gonił, ale nie z uwagi na strukturę drogi, tylko na jej przyczepność - taka kostka to zabójcza ślizgawka w czasie deszczu. A jak widać na zdjęciu jest tam jeszcze przejście dla pieszych a z tego, co pisałeś ostatnio, także szkoła, a więc i "nieprzewidywalne" dzieci.
'12 Lancia Voyager 3,6
'03 Mercedes CLK 55 AMG
'06 Yamaha R6 RJ11 track only
...i służbowa '21 Skoda Octavia 1,5 150KM DSG

Fugaz
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 340
Rejestracja: 09 kwie 2008, 0:00
Lokalizacja: Tychy

pytanie o technikę jazdy

Post autor: Fugaz » 21 paź 2008, 13:57

Sugeruje założenie opaski na oczy i niech się dzieje wola nieba :P Tak na poważnie to ja po czymś podobnym jeżdze tak około 40km/h ciężko się na tym hamuje, a nigdy nie wiadomo co wyskoczy.
Zachorowałem na Lybrę i tylko jej kupno może mnie uleczyć!
P.S. Już ją mam 2,4 SW jtd czarna perła

Awatar użytkownika
Dizzy
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 389
Rejestracja: 11 lut 2006, 0:00
Lokalizacja: Chorzów (woj. śląskie)

pytanie o technikę jazdy

Post autor: Dizzy » 21 paź 2008, 15:09

Ja zawsze jadąc podobnymi drogami (czy też przejezdzając przez tory, dziury, nierówności itp) to jadę lekkim slalomem, starając sie jechać jak najczęściej ze skręconymi kołami. Jeżdżać takim sposobem, nie dostają po dupie amory i wahacze.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
kaeres
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1413
Rejestracja: 20 maja 2008, 0:00
Lokalizacja: Wodzislaw Sl., Poland

pytanie o technikę jazdy

Post autor: kaeres » 21 paź 2008, 15:15

Po niecałym roku przejeżdżania takiego odcinka ok. 600-800 w dwie strony (akurat na trasie do pracy) do wymiany pół zawiasu w Mitsubishi Colcie miałem (drążek kierowniczy, jeden z wahaczy, tuleje stabilizatora, dwie końcówki drążków kierowniczych, poduszkę przy wahaczu z drugiej strony i pewnie jeszcze było coś ale już nie pamiętam bo to było z 5 lat temu.
Jeździłem po tych łbach z normalną prędkością.
Dzisiaj wolałbym jeździć drogą 2x dłuższą byle uniknąć takiej nawierzchni.
A zarządcę drogi to za jajca powiesić.

Teraz na szczęście już tamtędy jeździć nie muszę.

Awatar użytkownika
Nat
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 20000
Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
Kontakt:

pytanie o technikę jazdy

Post autor: Nat » 21 paź 2008, 15:46

Prosto I rura jezdza kierowcy aut firmowych.
Pozdrawiam
Nat
Obrazek + Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske? ;)

Awatar użytkownika
maciek_czer
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 176
Rejestracja: 07 kwie 2006, 0:00
Lokalizacja: Częstochowa

pytanie o technikę jazdy

Post autor: maciek_czer » 21 paź 2008, 16:47

Gdy jeździłem Prismą na takiej drodze dało się znaleźć taką prędkość kiedy wibracje były najmniejsze i z taką prędkością (w miarę możliwości) przejeżdzałem taki odcinek ale zawierał się on w zakresach dopuszczalnych w ruchu miejskim 10- 50 km/h. Zawsze dawało się dopasować prędkość, ale to była Prisma. W AR 164 bywało już ciężko i omijałem takie drogi, a w moim amerykańcu jest wszystko jedno bo się nie czuje i już!
Lancia Y10 Avenue, Chevrolet Lumina APV 3.1 V6 1991
Serwis Fiat, Lancia, Alfa Romeo
http://www.flar-ital.pl

Awatar użytkownika
misiekk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Środa Wlkp.

pytanie o technikę jazdy

Post autor: misiekk » 21 paź 2008, 19:38

Ja bym z prędkością nie przesadzał bo przy opadach to ślisko i czasem można byłoby w coś lub nie daj Boże w kogoś uderzyć. Jak zwykle zalacany zdrowy rozsądek :D
Lancia Kappa 2.4 JTD - była :bialaflaga:
Lancia Lybra 1.8 SW - była

Awatar użytkownika
adamc
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 22 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: warszawa/okolice ciechanowa

pytanie o technikę jazdy

Post autor: adamc » 21 paź 2008, 19:41

jeśli chodzi o warunki atmosferyczne, to spoko, wariat nie jestem..
natomiast bardziej się skupiłem na rozsądnej prędkości, przy której nie padnie mi zawieszenie zbyt szybko... bo jak znam życie, to padnie.. ch : cenzura : a nadała taką ulicę akurat w tym miejscu... :?
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

pytanie o technikę jazdy

Post autor: topcio » 21 paź 2008, 19:53

ale zauważcie że na tej nawierzchni po zimie nie ma wyrw, w lecie kolein a dodatkowo jest to naturalny spowalniacz w okolicy szkoły ( niestety nie dla wszystkich)
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
misiekk
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 228
Rejestracja: 25 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Środa Wlkp.

pytanie o technikę jazdy

Post autor: misiekk » 21 paź 2008, 19:55

"adamc" pisze:jeśli chodzi o warunki atmosferyczne, to spoko, wariat nie jestem..
natomiast bardziej się skupiłem na rozsądnej prędkości, przy której nie padnie mi zawieszenie zbyt szybko... bo jak znam życie, to padnie.. ch : cenzura : a nadała taką ulicę akurat w tym miejscu... :?
Ja mam tę (nie)przyjemność jeżdzenia codziennie po tzw. trelince i trudno - nie mam innej możliwości dojazdu. Prędkość ok 40ki.
Lancia Kappa 2.4 JTD - była :bialaflaga:
Lancia Lybra 1.8 SW - była

Awatar użytkownika
adamc
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 449
Rejestracja: 22 cze 2008, 0:00
Lokalizacja: warszawa/okolice ciechanowa

pytanie o technikę jazdy

Post autor: adamc » 21 paź 2008, 19:57

"topcio1" pisze:ale zauważcie że na tej nawierzchni po zimie nie ma wyrw, w lecie kolein a dodatkowo jest to naturalny spowalniacz w okolicy szkoły ( niestety nie dla wszystkich)
no tak... z tej strony tego nie gryzłem...
masz rację...
:oops: no i wychodzi ze niepotrzebnie zawracam ludziom d : cenzura : ę na forum... :lol: :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
topcio
Prezes Lancia Klub Polska
Prezes Lancia Klub Polska
Posty: 11991
Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie

pytanie o technikę jazdy

Post autor: topcio » 21 paź 2008, 20:10

po to chyba jest forum aby omówić dręczący Cię problem :wink:
Delta Intergale 16v
Fulvia Coupe 1.3 S 1972
Fulvia Coupe 1.3S 1971
Beta Spider Zagato 1.6
Obrazek

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

pytanie o technikę jazdy

Post autor: dunin » 21 paź 2008, 20:56

"Dizzy" pisze: Jeżdżać takim sposobem, nie dostają po dupie amory i wahacze.
no właśnie przy skręconych kołach dostaje po dupie każdy element zawieszenia, bo oprócz sił pionowych przenosi siły i wzdłużne i poprzeczne zwłaszcza.

najlepiej jechać płynnie - bez nagłych hamowań i przyspieszeń, na dwójce (żeby nie było dużej siły napędowej i hamowania silnikiem), z jak największą prędkością (mniejsze drgania bo koła "przeskakują" przerwy między kostkami) dla danej przyczepności (i nierówności powodujących dobicie zawieszenia (zazwyczaj 35-45km/h).

sprawdzone, bo mam parę km bruku w drodze na działkę i już się trochę nauczyłem po rozpieprzeniu dwóch kolektorów :)
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”