Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: pawcio1 » 21 sty 2009, 20:12

Drodzy koledzy pytanie jest następujące:
Czy stosowanie lepszego płynu hamulcowego np. Dot 5.1 zamiast zalecanego w Kappie Dot 4 ma,lub może mieć, jakieś negatywne skutki dla układu hamulcowego? (przewody,tłoczki ect.)
Pewne światło rzuca ten temat ale proszę o rozwianie wątpliwości!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

wujaa
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 196
Rejestracja: 28 sie 2006, 0:00
Lokalizacja: gostyn

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: wujaa » 21 sty 2009, 20:23

raczej brak jakichkolwiec przeciw wskazan,ja lalem motul racing czyli dot 5.1 efekt juz opisany byl :D jedynie co wymienilem to wysprzeglik (dedra turbo)
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE

dudekken

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: dudekken » 21 sty 2009, 20:25

Co do różnic pomiędzy płynami DOT 4 i DOT 5.1 (full syntetyk) to dotyczą one głównie temperatury wrzenia - DOT 4 wrze w około 260 st C, a DOT 5.1 w około 290-300 st C.W warunkach normalnego użytkowania, tzn. nie jazdy sportowej po torze, płyn DOT 4 zupełnie wystarcza, raczej nie zdarza się rozgrzać go do temperatury 260 stopni. Przy jeździe torowej liczy się jak wiadomo każdy stopień C, bo hamulce rozgrzewają się do czerwoności, i wtedy płyn DOT 5.1 ma sens. Oczywiście, jeśli ktoś bardzo chce, to można zalać DOT 5.1, ale należy się wcześniej upewnić, że producent dopuszcza stosowanie takiego płynu.

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: dunin » 21 sty 2009, 21:25

nie wiem, jak jest napisane w instrukcji, ale nie do każdego samochodu 5.1 się nadaje, bo zwyczajnie.. niszczy uszczelnienia wykonane z niektórych starszych typów tworzyw. jest w pełni syntetyczny i potrafi wejść w reakcje z uszczelniaczami etc. w kappie nie powinno być takiego problemu, ale lepiej się upewnić.

a w codziennym użytkowaniu nobla dam temu, co zauważy różnicę między R3 a DOT 5.1 :)
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

kappa96
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: kappa96 » 21 sty 2009, 21:31

Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej : yesyes : : yesyes :

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: dunin » 21 sty 2009, 21:49

"kappa96" pisze:Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej : yesyes : : yesyes :
jakby to było takie oczywiste nie byłoby wszystkich dyskusji, który olej najlepszy :twisted:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

kappa96
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 816
Rejestracja: 07 sty 2007, 0:00
Lokalizacja: Bydgoszcz

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: kappa96 » 21 sty 2009, 22:44

"dunin" pisze:
"kappa96" pisze:Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej : yesyes : : yesyes :
jakby to było takie oczywiste nie byłoby wszystkich dyskusji, który olej najlepszy :twisted:
Najlepszy to ten który już był w aucie zalany, jeżeli masz 100% wiedzę od poprzedniego właściciela to go lej, jeżeli nie to wymieniasz na taki jak jest odpowiedni do Twojego auta :D :D albo na taki jak uważasz że jest wg. Ciebie najlepszy..................subiektywne opinie użytkowników mogą być tylka ew. wskazówką ale nie ostateczną odpowiedzią .....??

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: dunin » 21 sty 2009, 22:48

dżołk, Kappa96 :wink:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: Bany » 21 sty 2009, 23:20

dot 4 to dobry płyn,lanie do starego kapcia 5,1 to przerost formy nad treścią.Jeżeli wcześniej płyn był niewymieniany x lat to w wielu przypadkach padają uszczelnienia w pompie przy zmianie płynu na
sportowy,

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: Bany » 21 sty 2009, 23:21

jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: Orsya » 22 sty 2009, 8:26

"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
miałem w poprzedniej alfie motula 5.1 i nic nie zamarzło, ale może są wyjątki
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
pawcio1
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1169
Rejestracja: 29 wrz 2006, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: pawcio1 » 22 sty 2009, 15:05

"Orsya" pisze:
"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
miałem w poprzedniej alfie motula 5.1 i nic nie zamarzło, ale może są wyjątki
Ale pewnie taki płyn miałeś zalecany do Alfy? (Dot 5.1)
Już skończmy z tym zamarzaniem płynu,przecież mrozy się skończyły... :D
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6

Awatar użytkownika
Orsya
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 813
Rejestracja: 23 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: Orsya » 22 sty 2009, 18:56

"pawcio1" pisze: Ale pewnie taki płyn miałeś zalecany do Alfy? (Dot 5.1)
nie, standardem jest 4.1, choć na torze szczególnej różnicy między 4.1 a 5.1 nie widziałem, bo o ulicy to nie ma sensu nawet wspominać
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488

Awatar użytkownika
schab
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 818
Rejestracja: 29 maja 2006, 0:00
Lokalizacja: Radziszów k. Krakowa

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: schab » 22 sty 2009, 19:04

"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
Opinie są w pewnej części uzasadnione : czym wyższa klasa Dot. - tym większa higroskopijność ( podatność na wchłanianie wilgoci z powietrza ) .
W związku z tym należy taki płyn wymieniać częściej niż sugerowane dla innych klas co najmniej 2 lata - i tyle !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1

Post autor: dunin » 22 sty 2009, 21:15

"schab" pisze:
"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
Opinie są w pewnej części uzasadnione : czym wyższa klasa Dot. - tym większa higroskopijność ( podatność na wchłanianie wilgoci z powietrza ) .
W związku z tym należy taki płyn wymieniać częściej niż sugerowane dla innych klas co najmniej 2 lata - i tyle !
Stary, ale nie dyskutuj z Kimś, Kto wie lepiej :evil:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie i hamulce”