Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Drodzy koledzy pytanie jest następujące:
Czy stosowanie lepszego płynu hamulcowego np. Dot 5.1 zamiast zalecanego w Kappie Dot 4 ma,lub może mieć, jakieś negatywne skutki dla układu hamulcowego? (przewody,tłoczki ect.)
Pewne światło rzuca ten temat ale proszę o rozwianie wątpliwości!
Czy stosowanie lepszego płynu hamulcowego np. Dot 5.1 zamiast zalecanego w Kappie Dot 4 ma,lub może mieć, jakieś negatywne skutki dla układu hamulcowego? (przewody,tłoczki ect.)
Pewne światło rzuca ten temat ale proszę o rozwianie wątpliwości!
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
raczej brak jakichkolwiec przeciw wskazan,ja lalem motul racing czyli dot 5.1 efekt juz opisany byl jedynie co wymienilem to wysprzeglik (dedra turbo)
BYŁA-- thema 2.0,, dedra 2000 turbo,,JEST kappa 2.4 LE
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Co do różnic pomiędzy płynami DOT 4 i DOT 5.1 (full syntetyk) to dotyczą one głównie temperatury wrzenia - DOT 4 wrze w około 260 st C, a DOT 5.1 w około 290-300 st C.W warunkach normalnego użytkowania, tzn. nie jazdy sportowej po torze, płyn DOT 4 zupełnie wystarcza, raczej nie zdarza się rozgrzać go do temperatury 260 stopni. Przy jeździe torowej liczy się jak wiadomo każdy stopień C, bo hamulce rozgrzewają się do czerwoności, i wtedy płyn DOT 5.1 ma sens. Oczywiście, jeśli ktoś bardzo chce, to można zalać DOT 5.1, ale należy się wcześniej upewnić, że producent dopuszcza stosowanie takiego płynu.
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
nie wiem, jak jest napisane w instrukcji, ale nie do każdego samochodu 5.1 się nadaje, bo zwyczajnie.. niszczy uszczelnienia wykonane z niektórych starszych typów tworzyw. jest w pełni syntetyczny i potrafi wejść w reakcje z uszczelniaczami etc. w kappie nie powinno być takiego problemu, ale lepiej się upewnić.
a w codziennym użytkowaniu nobla dam temu, co zauważy różnicę między R3 a DOT 5.1
a w codziennym użytkowaniu nobla dam temu, co zauważy różnicę między R3 a DOT 5.1
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
jakby to było takie oczywiste nie byłoby wszystkich dyskusji, który olej najlepszy"kappa96" pisze:Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Najlepszy to ten który już był w aucie zalany, jeżeli masz 100% wiedzę od poprzedniego właściciela to go lej, jeżeli nie to wymieniasz na taki jak jest odpowiedni do Twojego auta albo na taki jak uważasz że jest wg. Ciebie najlepszy..................subiektywne opinie użytkowników mogą być tylka ew. wskazówką ale nie ostateczną odpowiedzią .....??"dunin" pisze:jakby to było takie oczywiste nie byłoby wszystkich dyskusji, który olej najlepszy"kappa96" pisze:Zalewamy (się) tym co jest wyszczególnione w instrukcji fabrycznej
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
dżołk, Kappa96
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
dot 4 to dobry płyn,lanie do starego kapcia 5,1 to przerost formy nad treścią.Jeżeli wcześniej płyn był niewymieniany x lat to w wielu przypadkach padają uszczelnienia w pompie przy zmianie płynu na
sportowy,
sportowy,
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
miałem w poprzedniej alfie motula 5.1 i nic nie zamarzło, ale może są wyjątki"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Ale pewnie taki płyn miałeś zalecany do Alfy? (Dot 5.1)"Orsya" pisze:miałem w poprzedniej alfie motula 5.1 i nic nie zamarzło, ale może są wyjątki"Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
Już skończmy z tym zamarzaniem płynu,przecież mrozy się skończyły...
Była Lancia Delta Hpe 1.8 16v vvt
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Była Kappa 2.0 16v T.
Jest Alfa Romeo 166 3.0 V6
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
nie, standardem jest 4.1, choć na torze szczególnej różnicy między 4.1 a 5.1 nie widziałem, bo o ulicy to nie ma sensu nawet wspominać"pawcio1" pisze: Ale pewnie taki płyn miałeś zalecany do Alfy? (Dot 5.1)
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Opinie są w pewnej części uzasadnione : czym wyższa klasa Dot. - tym większa higroskopijność ( podatność na wchłanianie wilgoci z powietrza ) ."Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
W związku z tym należy taki płyn wymieniać częściej niż sugerowane dla innych klas co najmniej 2 lata - i tyle !
Kiedyś: 3 Zastavy 1100; 4xFiat Ritmo (65, 85, 90, 100); Fiat 126; 2xAlfa 33 1,5 i 1,3; Citroen Saxo 1,1; Tempra SW 4x4; Brava 1,6 16V; Dedra SW 2,0 16V , Dedra SW 1,8 8V; Delta 1,6 16V, Lancia Y 1,4; Alfa 156 2,0 JTS
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Obecnie (do spółki z synami): Zastava 1100; BMW 329, 340 , 2x529 , 745 ; Delta 2,0 16V turbo 4x4; Alfa 159 2,4 Q4
Kappa - Płyn hamulcowy Dot 4, a Dot 5.1
Stary, ale nie dyskutuj z Kimś, Kto wie lepiej"schab" pisze:Opinie są w pewnej części uzasadnione : czym wyższa klasa Dot. - tym większa higroskopijność ( podatność na wchłanianie wilgoci z powietrza ) ."Bany" pisze:jeszcze jedno,
sa opinie że zamarza zimą
W związku z tym należy taki płyn wymieniać częściej niż sugerowane dla innych klas co najmniej 2 lata - i tyle !
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]