Turbo benzyna - termostat w dolocie powietrza
Turbo benzyna - termostat w dolocie powietrza
hej zawodowcy
mam takie pytanie. czy w Delcie/Dedrze/Kappie/Innych-benzyniakach-turbo jest taki bajer jak by-pass intercoolera sterowany termostatem/bimetalem? w sensie taki drugi kanał, którym może lecieć powietrze z turbiny do kolektora z ominięciem IC.
U mnie w Y10 jest taki bajer jak na tym rysunku i spierdzielony jest termostat i cały czas jest otwarta klapka ciepłego powietrza, a zamknięty przewód z IC. Chętnie wywaliłbym ten układ (żeby powietrze zawsze leciało tylko przez IC), ale czy nie przyniesie to jakichś problemów z rozruchem na zimno etc.
gwoli ścisłości na razie mam tam gaźnik, zamierzam mieć wielopunkt.\
mam takie pytanie. czy w Delcie/Dedrze/Kappie/Innych-benzyniakach-turbo jest taki bajer jak by-pass intercoolera sterowany termostatem/bimetalem? w sensie taki drugi kanał, którym może lecieć powietrze z turbiny do kolektora z ominięciem IC.
U mnie w Y10 jest taki bajer jak na tym rysunku i spierdzielony jest termostat i cały czas jest otwarta klapka ciepłego powietrza, a zamknięty przewód z IC. Chętnie wywaliłbym ten układ (żeby powietrze zawsze leciało tylko przez IC), ale czy nie przyniesie to jakichś problemów z rozruchem na zimno etc.
gwoli ścisłości na razie mam tam gaźnik, zamierzam mieć wielopunkt.\
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
-
- Klubowicz
- Posty: 2058
- Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
- Imię: magOmichVE
- Lokalizacja: Usa
- Kontakt:
Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu
Deta i Dedra nie ma , co do Kappy nie wypowiadam sie ( tez pewnie nie ma) - tak na zdrowy rozsądek po co ciepłe powietrze jak stosujesz IC - rozumiem arktyka i nie chcemy aby przepustnica sie szroniła ale w naszym klimacie zupełnie zbedne ustrojstwo ( pomijając zielonych) - wypie...tamataramtam i uszczelnij tak zeby strat nie było i jazda...
Gażnik z turbo fajna rzecz - podaje mieszanke liniowo- kurna można zakrecić motor z klasą ( nie stopić) na smierć - ja na Twoim miejscu zakładałbym 4 pojedyńcze np od jakiegoś japończyka - suzuki 1300 , itp a nie ładował jakieś wtryski wytryski
Gażnik z turbo fajna rzecz - podaje mieszanke liniowo- kurna można zakrecić motor z klasą ( nie stopić) na smierć - ja na Twoim miejscu zakładałbym 4 pojedyńcze np od jakiegoś japończyka - suzuki 1300 , itp a nie ładował jakieś wtryski wytryski
- prezesjm
- Klubowicz
- Posty: 2062
- Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
- Imię: Janusz
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu
Święte słowa."lancia1969" pisze:Deta i Dedra nie ma , co do Kappy nie wypowiadam sie ( tez pewnie nie ma) - tak na zdrowy rozsądek po co ciepłe powietrze jak stosujesz IC - rozumiem arktyka i nie chcemy aby przepustnica sie szroniła ale w naszym klimacie zupełnie zbedne ustrojstwo ( pomijając zielonych) - wypie...tamataramtam i uszczelnij tak zeby strat nie było i jazda...
Gażnik z turbo fajna rzecz - podaje mieszanke liniowo- kurna można zakrecić motor z klasą ( nie stopić) na smierć - ja na Twoim miejscu zakładałbym 4 pojedyńcze np od jakiegoś japończyka - suzuki 1300 , itp a nie ładował jakieś wtryski wytryski
Kappa też nie ma żadnych termostatów. Nawet nie wiedziałem że takowe istnieją.
Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu
póki masz gaźnik zostaw ten termostat,chyba że w zime chcesz sie zatrzymywać i obtłukiwać lód z gardzieli gaźnika
Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu
jak mów Bany, gaźnik moze oblodzić i to nie tylko zimą, a ciepłe powietrze do pewnej granicy sterowanej termoststem jest konieczne do prwaidłowej pracy gaźnika. przy wtrysku ten problem nie wystepuje
Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu
ups.. jakoś mi uciekł ten wątek.
moje spostrzeżenia są zbieżne z Banym (cud?! ) i Evo - też się boję oblodzenia gaźnika ale z drugiej strony ten termostat bardzo szybko pada podobno, a wtedy leci tylko ciepłe.. na razie spróbuję to poskładać bez tego ustrojstwa i zobaczę co będzie.
ponieważ z MPI nic nie wyszło, to na razie będzie nadal gaźnik. może to i lepiej? na pewno będzie palić więcej niż na wielopunkcie
moje spostrzeżenia są zbieżne z Banym (cud?! ) i Evo - też się boję oblodzenia gaźnika ale z drugiej strony ten termostat bardzo szybko pada podobno, a wtedy leci tylko ciepłe.. na razie spróbuję to poskładać bez tego ustrojstwa i zobaczę co będzie.
ponieważ z MPI nic nie wyszło, to na razie będzie nadal gaźnik. może to i lepiej? na pewno będzie palić więcej niż na wielopunkcie
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]