Turbo benzyna - termostat w dolocie powietrza

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Turbo benzyna - termostat w dolocie powietrza

Post autor: dunin » 25 sty 2009, 21:47

hej zawodowcy
mam takie pytanie. czy w Delcie/Dedrze/Kappie/Innych-benzyniakach-turbo jest taki bajer jak by-pass intercoolera sterowany termostatem/bimetalem? w sensie taki drugi kanał, którym może lecieć powietrze z turbiny do kolektora z ominięciem IC.

U mnie w Y10 jest taki bajer jak na tym rysunku i spierdzielony jest termostat i cały czas jest otwarta klapka ciepłego powietrza, a zamknięty przewód z IC. Chętnie wywaliłbym ten układ (żeby powietrze zawsze leciało tylko przez IC), ale czy nie przyniesie to jakichś problemów z rozruchem na zimno etc.

gwoli ścisłości na razie mam tam gaźnik, zamierzam mieć wielopunkt.\

Obrazek
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

lancia1969
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2058
Rejestracja: 22 cze 2005, 0:00
Imię: magOmichVE
Lokalizacja: Usa
Kontakt:

Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu

Post autor: lancia1969 » 25 sty 2009, 22:30

Deta i Dedra nie ma , co do Kappy nie wypowiadam sie ( tez pewnie nie ma) - tak na zdrowy rozsądek po co ciepłe powietrze jak stosujesz IC - rozumiem arktyka i nie chcemy aby przepustnica sie szroniła ale w naszym klimacie zupełnie zbedne ustrojstwo ( pomijając zielonych) - wypie...tamataramtam i uszczelnij tak zeby strat nie było i jazda...
Gażnik z turbo fajna rzecz - podaje mieszanke liniowo- kurna można zakrecić motor z klasą ( nie stopić) na smierć - ja na Twoim miejscu zakładałbym 4 pojedyńcze np od jakiegoś japończyka - suzuki 1300 , itp :wink: a nie ładował jakieś wtryski wytryski :!:

Awatar użytkownika
prezesjm
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2062
Rejestracja: 03 lip 2005, 0:00
Imię: Janusz
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu

Post autor: prezesjm » 25 sty 2009, 22:34

"lancia1969" pisze:Deta i Dedra nie ma , co do Kappy nie wypowiadam sie ( tez pewnie nie ma) - tak na zdrowy rozsądek po co ciepłe powietrze jak stosujesz IC - rozumiem arktyka i nie chcemy aby przepustnica sie szroniła ale w naszym klimacie zupełnie zbedne ustrojstwo ( pomijając zielonych) - wypie...tamataramtam i uszczelnij tak zeby strat nie było i jazda...
Gażnik z turbo fajna rzecz - podaje mieszanke liniowo- kurna można zakrecić motor z klasą ( nie stopić) na smierć - ja na Twoim miejscu zakładałbym 4 pojedyńcze np od jakiegoś japończyka - suzuki 1300 , itp :wink: a nie ładował jakieś wtryski wytryski :!:
Święte słowa.

Kappa też nie ma żadnych termostatów. Nawet nie wiedziałem że takowe istnieją. 8O

Awatar użytkownika
Bany
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 895
Rejestracja: 29 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu

Post autor: Bany » 26 sty 2009, 22:25

póki masz gaźnik zostaw ten termostat,chyba że w zime chcesz sie zatrzymywać i obtłukiwać lód z gardzieli gaźnika

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu

Post autor: evo » 01 lut 2009, 19:14

jak mów Bany, gaźnik moze oblodzić i to nie tylko zimą, a ciepłe powietrze do pewnej granicy sterowanej termoststem jest konieczne do prwaidłowej pracy gaźnika. przy wtrysku ten problem nie wystepuje

Awatar użytkownika
dunin
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1273
Rejestracja: 27 lis 2006, 0:00
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Delta Turbo/Kappa Turbo - budowa dolotu

Post autor: dunin » 05 lut 2009, 13:41

ups.. jakoś mi uciekł ten wątek.
moje spostrzeżenia są zbieżne z Banym (cud?! :wink: ) i Evo - też się boję oblodzenia gaźnika :? ale z drugiej strony ten termostat bardzo szybko pada podobno, a wtedy leci tylko ciepłe.. na razie spróbuję to poskładać bez tego ustrojstwa i zobaczę co będzie.

ponieważ z MPI nic nie wyszło, to na razie będzie nadal gaźnik. może to i lepiej? na pewno będzie palić więcej niż na wielopunkcie :wink:
jest: Y10T [ było: A112, 7 x Y10, 2 x Y ][ tel. 574-797-629 ]
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”