Kappa - Utwardzenie zawieszenia
Kappa - Utwardzenie zawieszenia
Masz racje Pawełku. Tym bardziej, że zawieszenie z tyłu jest ponoć inne w kappach turbo.
Kappa - Utwardzenie zawieszenia
Takie podsumowanie....
Az przeraża w postach kompletna ignorancja na temat wagi amortyzacji... A szkoda... Nikt też nie pisze o właściwym zgraniu sprężystości z tłumieniem. A za dynamiczne własności samochodu odpowiada właśnie dobre tłumieenie.
"Bujanie" to wł.snie słaba amortyzacja. Założenie sztywniejszych sprężyn bez zmoany charakterystyki amortyzatorów sprawę tylko pogorszy - co znajdzie odbicie we wzroście częstotliwości własnej i względnym pogorszeniem tłumienia (=wzrost wychyleń nadwozia).
Az przeraża w postach kompletna ignorancja na temat wagi amortyzacji... A szkoda... Nikt też nie pisze o właściwym zgraniu sprężystości z tłumieniem. A za dynamiczne własności samochodu odpowiada właśnie dobre tłumieenie.
"Bujanie" to wł.snie słaba amortyzacja. Założenie sztywniejszych sprężyn bez zmoany charakterystyki amortyzatorów sprawę tylko pogorszy - co znajdzie odbicie we wzroście częstotliwości własnej i względnym pogorszeniem tłumienia (=wzrost wychyleń nadwozia).
Jerzy Czyż
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km
Citroen Xantia 1.8i 16v, Sable d'Ete (1997) > 654 000 km
!!!!DECEASED!!!! Lancia k 2.0t (5.20 turbo), Blu Apollo (1999) > 375 000 km !!!!DECEASED!!!!
Citroen C4 Grand Picasso 2.0HDi MCP, Noir Onyx (2010) > 366 000 km
Citroen C4 1.6i 16v Exclusive, Sable de Langrune (2006) > 288 000 km
Citroen C6 3.0 HDi Exclusive, Rouge Profond (2009) >186 000 km