Rezerwa gazu

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Rezerwa gazu

Post autor: Qba » 16 lut 2006, 16:15

Mam cały czas palaca sie kontrolke rezerwy gazu. Po odlaczeniu zaznaczonego na zdjeciu przewodu kontrolka gasnie.
Moze ktos wie jak to ustawić?

http://pancake.sggw.waw.pl/~gmazur/TS/g ... /butla.jpg[/img]
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Rezerwa gazu

Post autor: Aras » 16 lut 2006, 16:44

ja byłem u gazownika z podobnym problemem moja rezerwa swieciła się od połowy zbiornika. rozebrał cały element widoczny na zdjęciu wyjął coś na kształt zakrzywionego drutu z pływakiem na końcu troszkę go poodginał i rezerwa świeciła wmiarę normalnie.
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Rezerwa gazu

Post autor: Qba » 16 lut 2006, 17:01

Ale spuszczal gaz i calosc rozkrecil?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Rezerwa gazu

Post autor: mario09 » 16 lut 2006, 17:03

"Aras" pisze:ja byłem u gazownika z podobnym problemem moja rezerwa swieciła się od połowy zbiornika. rozebrał cały element widoczny na zdjęciu wyjął coś na kształt zakrzywionego drutu z pływakiem na końcu troszkę go poodginał i rezerwa świeciła wmiarę normalnie.
Z tego wynika, ze wyjal caly wielozawor z butli. Czy nie zaobserwowales, zeby po tym zabiegu wchodzilo do buli wiecej lub mnie gazu niz przed ta operacja?
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
zaba156
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 135
Rejestracja: 12 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Rzeszów

Rezerwa gazu

Post autor: zaba156 » 16 lut 2006, 17:48

nie wiem jak to jest dokladnie u cibie poniewaz nie widac na zdjeciu, ale ja u siebie mialem podobny problem z rezerwa. U mnie jest tak srubka ktora mozna to sobie regulowac w zaleznosci od potrzeb litrowych jakie chcesz mec na rezerwie :D
Nuova Delta 1.6 8V LPG

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Rezerwa gazu

Post autor: mario09 » 16 lut 2006, 18:25

Rozwazmy ta sytuacje dla konkretnego przypadku tzn. przypadku Qby - wielozawor BRC.
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Rezerwa gazu

Post autor: makek » 16 lut 2006, 19:11

W kwietniu poprzedniego roku zakładałem do Dedry LPG, kontrolka od rezerwy zapalała się dużo za wcześnie. Po chyba 500km kazali przyjechać na pierwszą regulację, tłumaczę co i jak, na co fachowiec ok podreguluje. Pytam się czy to nie szkodzi, że auto jednym tylnym kołem stoi na krawężniku: nie, nie on to poprawi. Poprawił: nie zapalała się wcale. W następnym tygodniu byłem tam jeszcze dwa razy z moimi bolączkami. Rezerwę niby poprawili, "ale wie pan ta rezerwa to jest bardziej bajer niż wiarygodny pomiar, u mnie też czasami się nie zapala" - powiedział fachman (ale co mnie to obchodzi).
Na przełączniku gaz/benzyna mam dodatkowo pomiar poziomu gazu na czterech diodach, na pytanie dlaczego to nie działa : "trzeba dopłacić" - szkoda, że wcześniej mnie nie uprzedzili, a ponieważ to pewnie też bardziej jest bajer, to dałem sobie i im spokój. Kazałem przełożyć parownik bo mi gasł podczas hamowania: "panie to nie od tego" i znów kawałek peszla "teraz będzie dobrze". Ssanie powietrza przerobiłem sam, w końcu wymogłem, że zmienili ułożenie parownika, sam ustawiłem parametry w programie bo po regulacji było gorzej i wiecej do nich nie pojechałem i nie pojadę. Dodam, że wszyscy zachwalali ten zakład, niby najlepsi w mieście, możliwe , że kiedyś kiedy interesem zajmował się właściciel było inaczej, teraz liczy się sztuka i najlepiej żeby nie było usterek, ale jak można nie wiedzieć podstawowych rzeczy?
Całe te moje wypociny troszkę nie na temat, a chciałem zaznaczyć tylko że ta rezerwa to "bajer", nie wiem jak jest pomiar realizowany w zbiorniku ale samo zadziałanie oparte jest na chyba magnesie i czymś typu kontrakton (może się mylę), wzajemne przesunięcie tych elementów to cała regulacja.
Proponuję poluzować wkręty od szkiełka i lekko je obrócić, tak, że owe dwa przewody przesuną się w stosunku do wskazówki.

Awatar użytkownika
Qba
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 276
Rejestracja: 07 paź 2005, 0:00
Lokalizacja: Warszawa/Jarosław

Rezerwa gazu

Post autor: Qba » 16 lut 2006, 19:46

Mi rezerwa nawet przy pelnej butli swieci.
Co do warsztatow to tez juz swoje przeszedlem, kazdy mi mowil ze to nie ma prawa chodzic, reduktor trzeba wymienic rozne opcje wymieniali i oczywiscie cena naprawy to ok 500zl (chyba sie zmowili w warsztatach ze to minimalna kwota naprawy ;) ).
Oczywiscie razem ze znajomym sami zrobilismy i wynioslo 80zl.

Moze ktos ma opis jak dokladnie wyregulowac instalacje?
Lancia Thema 2.0 16v LE VIS - sprzedana
Yamaha FZS600 Fazer 98r - sprowadzony z włoch, więc też makaron

Anonymous

Rezerwa gazu

Post autor: Anonymous » 16 lut 2006, 22:22

Mi rezerwa nawet przy pelnej butli swieci.
heh a ja się zastanawiałem czy dopłacić 100 za wielowskazanie :oops:, te wskaźniki najwyraźniej nie spełniają swojej funkcji, jeszcze nie znam osoby u której by to w miarę dokładnie wskazywało...

Awatar użytkownika
mario09
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 947
Rejestracja: 12 lut 2005, 0:00
Lokalizacja: Radom - Wierzbica woj. mazowieckie

Rezerwa gazu

Post autor: mario09 » 17 lut 2006, 7:43

"0czko" pisze:
Mi rezerwa nawet przy pelnej butli swieci.
heh a ja się zastanawiałem czy dopłacić 100 za wielowskazanie :oops:, te wskaźniki najwyraźniej nie spełniają swojej funkcji, jeszcze nie znam osoby u której by to w miarę dokładnie wskazywało...
No to juz poznales. Ja mam i spisuje sie bardzo dobrz. Mam centralke Lovato z pelnym wskazaniem. Skok jest co ok. 7litrow(rezerwa 4l).
Lancia Thema III 2.0 i.e.+gaz II gen. (zestaw Lovato LovU2)
Lancia Thema III 2.5 turbo ds LS

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Rezerwa gazu

Post autor: Aras » 17 lut 2006, 8:35

"mario09" pisze:
"Aras" pisze:ja byłem u gazownika z podobnym problemem moja rezerwa swieciła się od połowy zbiornika. rozebrał cały element widoczny na zdjęciu wyjął coś na kształt zakrzywionego drutu z pływakiem na końcu troszkę go poodginał i rezerwa świeciła wmiarę normalnie.
Z tego wynika, ze wyjal caly wielozawor z butli. Czy nie zaobserwowales, zeby po tym zabiegu wchodzilo do buli wiecej lub mnie gazu niz przed ta operacja?
tak wchodziło troszkę więcej ok 1.litr
gazu nie spuszczał (tylko trochę uciekło) pojechałem do niego jak był pusty
zbiornik regulacji dokonał na oko i było OK
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Rezerwa gazu

Post autor: makek » 17 lut 2006, 11:18

Z tego co piszecie wnioskuję, że tankujecie zbiornik gazu za każdym razem z dokładnością do mniej niż jednego litra.
Ja, mimo, że staram się tankować ciągle w tym samym miejscu, nigdy nie miałem takiego samego wyniku, z rozrzut był nawet 34-38 litrów.

Awatar użytkownika
Aras
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 705
Rejestracja: 26 lis 2005, 0:00
Lokalizacja: Śląsk

Rezerwa gazu

Post autor: Aras » 17 lut 2006, 11:20

Nigdy nie miałem tak dużego rozstrzału pomimo że tankowałem w całej Polsce
Landrynka -Y 1,2 16V
zamiast Pasikonika srebrna Santarita:)

Awatar użytkownika
makek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 698
Rejestracja: 24 sty 2005, 0:00
Lokalizacja: Bełchatów

Rezerwa gazu

Post autor: makek » 17 lut 2006, 11:42

Ostatni wynik w mróz -21st C to właśnie 38l, latem wchodziło ok 34l i to, akurat da się wytłumaczyć temperaturą. Oczywiście im lepszej klasy zawór tym wynik bardziej powtarzalny (jaki mam - nie wiem), ale wpływu temperatury na prężność gazu się nie wyeliminuje.

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”