Thema - różnice silników 2.0 16 z i bez V.I.S.
Thema - różnice silników 2.0 16 z i bez V.I.S.
Witam mam taki problem że stuka mi coś w silniku bardzo mocno,zawór sie może przycinać lub tłok pęknięty,głowica była wcześniej robiona ale jak to nie wiem bo auto kupiłem z tą wadą i przyjechało do mnie na lawecie. mam tam silnik z visem f1000 2.0 16v 112kW,mam też na zapasie silnik ale bez visa 104KW b2246 i tu moje pytanie czy dół silnika jest ten sam i czy mógłbym przełożyć głowice z tego bez visa i wsadzić do auta bo te wałki już takie podjedzone.Proszę o jakieś informacje na temat tych silników.
Ostatnio zmieniony 13 lis 2009, 12:55 przez henek155, łącznie zmieniany 1 raz.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,
dół silnika jest taki sam, głowica też, inne jest koło foniczne, w Vis wielocewka jest nad alternatorem
Odp: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,
Inny jest przepływomierz i cała instalacja elektryczna do zasilania sterowania wtryskiem.
Odp: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,
jutro kupie klucz do głowicy i zobacze co tam sie dzieje.Ale w danych katalogowych luz zaworowy sie minimalnie różni w tych głowicach wiec pewnie trzeba by luz zaworowy zmienić i koła rozrządu bo są inne. jestem początkującym mechanikiem i proszę o wypowiedz o tym kole fonicznym bo nie wiem o co chodzi.Pozdrawiam
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,
inny układ zapłonowy, w jednym (bez Vis) koło foniczne ma cztery ząbki a w Vis już chyba ma kilkadziesiąt - jeśli jestem w błędzie proszę mnie poprawić
Odp: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,
a wiec tak przykra sprawa,obrócona panewka na 4 tłoku,poprzedni właściciel musiał chwile na niej jeżdzi ćbo wygląda jak blaszka od puszki z piwa i to jeszcze przytarta.mierzyłem średnice wału tam gdzie sie zakłada korbe i jest 50,3 mm czy da sie jeszcze zrobiś szlif wału? korba też jest podniszczona ale przełożyłbym z tamtego silnika 4 korby i może wał jak sie nie da przetoczyć tego wału.
-- 13 Lis 2009, 13:07 --
A wiec tak, rozebrałem 2 silniki na cześci pierwsze model 2.0 16v z vis 834f1000 i 2.0 16v 834b2246(kompatybilny chyba z 834b2000 róznica była chyba ze ten b2246 miał spręzarke klimatyzacji a ten drugi nie miał) bez visa.
remontuje ten z visem po obróconej panewce.szlif wału wyszedłby dopiero na 3 szlif takze wał idzie do kosza,wiec z tego drugiego silnika bez visa wał po ogledzinach sie nie rózni i poszedł na 1 szlif,do tego zamówił mi gośc panewki ale od wersji turbo bo gdzieś wyczytalem ze pasują i sa wytrzymalsze i zasugerowałem mu takie,oczywiście gośc sie zorientował czy takie napewno pasują i zamówił mi za cene 420zł komplet głowne i korbowodowe.
korbe z tego silnika też przytarło wiec prosiłem gościa o pomierzenie czy jest to samo i dzisiaj sie dowiem czy da sie korby przełożyć.natomiast tłoki sie róznią i muszą pozostać od tego z visem.
do tego chce dopasować pierścienie z firmy esso czy coś takiego 70 zł na jeden tłok tylko że wziąłbym 1 nadwymiar i ewentualnie dopasował zamki (szczeline) tylko jaka powinna być szczelina na dobrze dopasowanym pierścieniu?
Na bierząco bede informował co i jak moze komuś sie to przyda bo nie zawsze ma sie cześci od tego samego modelu silnika i każdy w tym temacie może dorzucić swoje 3 grosze (bardzo bym prosił) bo kupiłem usmierconą theme i chciałbym dobrze poskładać silnik żeby mi służył długie lata. Pozdrawiam
-- 13 Lis 2009, 13:07 --
A wiec tak, rozebrałem 2 silniki na cześci pierwsze model 2.0 16v z vis 834f1000 i 2.0 16v 834b2246(kompatybilny chyba z 834b2000 róznica była chyba ze ten b2246 miał spręzarke klimatyzacji a ten drugi nie miał) bez visa.
remontuje ten z visem po obróconej panewce.szlif wału wyszedłby dopiero na 3 szlif takze wał idzie do kosza,wiec z tego drugiego silnika bez visa wał po ogledzinach sie nie rózni i poszedł na 1 szlif,do tego zamówił mi gośc panewki ale od wersji turbo bo gdzieś wyczytalem ze pasują i sa wytrzymalsze i zasugerowałem mu takie,oczywiście gośc sie zorientował czy takie napewno pasują i zamówił mi za cene 420zł komplet głowne i korbowodowe.
korbe z tego silnika też przytarło wiec prosiłem gościa o pomierzenie czy jest to samo i dzisiaj sie dowiem czy da sie korby przełożyć.natomiast tłoki sie róznią i muszą pozostać od tego z visem.
do tego chce dopasować pierścienie z firmy esso czy coś takiego 70 zł na jeden tłok tylko że wziąłbym 1 nadwymiar i ewentualnie dopasował zamki (szczeline) tylko jaka powinna być szczelina na dobrze dopasowanym pierścieniu?
Na bierząco bede informował co i jak moze komuś sie to przyda bo nie zawsze ma sie cześci od tego samego modelu silnika i każdy w tym temacie może dorzucić swoje 3 grosze (bardzo bym prosił) bo kupiłem usmierconą theme i chciałbym dobrze poskładać silnik żeby mi służył długie lata. Pozdrawiam
Re: Thema - różnice silników 2.0 16 z visem i bez,remontuje
A wiec teraz gdy już jeżdżę tą poskładaną Themą dołożę jeszcze swoje 3 grosze. Dół silnika taki sam tłoki tylko inne z tego co pamiętam przełożyłem korbowody i wał z modelu bez visa. Co do głowicy założyłem wałki od starego modelu i auto nie zapaliło na nich różnią się i muszą być od modelu z visem w którym wałek ssący jest fabrycznie przyśpieszony o 5 stopni względem wydechowego. Koła rozrządu tez się różnią i nie wolno ich pomylić. Na starych wałkach miałem sprężanie 9 bar i auto się zalewało i nie zapalało, na oryginalnych mam 15 barów,(wałki ori pojechały do Bydgoszczy w celu regeneracji krzywek do Pana Swiątka po regeneracji i złożeniu nadal mi coś stuka w silniku na klawiaturze jakby był źle ustawiony luz zaworowy, już nawet 2 razy płytki zmieniałem obecnie luz mniejszy o 0,05 od fabrycznego i dalej stuka (te regenerowane wałki tez mi się nie podobają już po 1500km, boki się ścierają lukne za 8 tys jak tam wałki czy już ich nie zjadło całkiem). Nie wiem co to jest, może już luz na podporach wałka jest bo widziałem ze zmęczone są podpory z panewkami łożyskowymi , a może luz na którejś ze szklanek? Lub to wina tych wałków regenerowanych.Sił mi brak.
Ostatnio zmieniony 27 sie 2013, 23:55 przez Dudi, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Ortografia/pisownia!!!
Powód: Ortografia/pisownia!!!