Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
Seat Leon
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
wygląda na bardzo zapowietrzony układ na obu obwodach.maydayns pisze:Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
Najlepiej zlać cały płyn i napełnić układ od początku.
Odpowietrzniki są na wężach do nagrzewnicy i na chłodnicy.
Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków płynu, w okolicy termostatu albo pompy wody, układ sam z siebie się nie zapowietrza.
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
no to jest juz cos za co sie mozna zabrac, ale czy moglo by sie tak zapowietrzyc w jedench chwili?? kilka godzin wczesniej jechal i nic sie nie dzialo, wiatrak chlodzil jak szalony a teraz sie nawet nie wlaczy..Ozarek pisze:wygląda na bardzo zapowietrzony układ na obu obwodach.maydayns pisze:Witam, w puncie kolegi dzieja sie dziwne rzeczy, od jakiegos czasu mial zawieszony termostat ale w takiej pozycji ze zawsze byl niedogrzany, wczoraj wieczorem (bylo dosc chlodno) wskazowka powedrowala na czerwone pole, wywalilo troche plynu a przejechal jakies 3 km z 5min postojem po 1 km, wogole wskazowka dosc wariuje bo w sekundzie potrafi opasc lub podskoczyc o 1/4 skali... dodatkowo wiatrak chlodnicy sie nie wlacza i co najciekawsze nawiew do wewnatrz wieje tylko zimnym powietrzem. Probowalem odpowietrzyc uklad chlodzenia, zaczolo wiac cieplym ale jak wskazowka podskoczyla powyzej 90 to znow bylo tylko zimne powietrze...
Najlepiej zlać cały płyn i napełnić układ od początku.
Odpowietrzniki są na wężach do nagrzewnicy i na chłodnicy.
Sprawdź czy nie ma gdzieś wycieków płynu, w okolicy termostatu albo pompy wody, układ sam z siebie się nie zapowietrza.
Seat Leon
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
Wiatrak ma osobny czujnik temp, więc jeśli nie ma w odp miejscu płynu to się nie włączy, dodatkowo ukł. pod za niskim ciśnieniem też wykazuje fanaberie.maydayns pisze:
no to jest juz cos za co sie mozna zabrac, ale czy moglo by sie tak zapowietrzyc w jedench chwili?? kilka godzin wczesniej jechal i nic sie nie dzialo, wiatrak chlodzil jak szalony a teraz sie nawet nie wlaczy..
Tak jak wyżej pisałem, układ sam z siebie się nie zapowietrzy, ale wystarczy nieszczelny odpowietrznik przy nagrzewnicy i stygnące auto zasysa bardzo dużo powietrza do nagrzewnicy, a co gorsze obieg płynu nie wypchnie go z niej skutecznie sam.
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
Może to być uszczelka pod głowicą. Przedmuchuje kompresję do układu chłodzenia, stąd zapowietrzanie się układu. Spróbujcie zaobserwować, czy przypadkiem na zimnym silniku nie bąbelkuje powietrze w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie wali na biało z rury wydechowej - to wskazywałoby na problem z uszczelką.
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
kumpel miał taką jazdę w Punciaku dopóki uszczelki pod głowicą nie zmienił.
Odp: Punto 1 1,1 55km - problem z tempetarura
I tu trafiles chyba w 10:) dymi na bialo jak cholera (nie na siwo tylko na bialo) takze raczej to bedzie uszczelka, bo plynu troche ubylo a nigdy nic spod niego nie kapalo i przewody z ciecza sa suchutenkie. Jutro pojedzie na warsztat.bolek pisze:Może to być uszczelka pod głowicą. Przedmuchuje kompresję do układu chłodzenia, stąd zapowietrzanie się układu. Spróbujcie zaobserwować, czy przypadkiem na zimnym silniku nie bąbelkuje powietrze w zbiorniczku wyrównawczym, czy nie wali na biało z rury wydechowej - to wskazywałoby na problem z uszczelką.
Dzieki wielkie za podpowiedzi!!
Seat Leon