Parametry Turbiny GARRETTA

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 10 sty 2010, 14:53

Początek prac z montowaniem silnika:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek
Okazało się że kolektor pasuje idealnie ale żeby turbina się wyrobiła z kolektorem dolotowym musiałem ją przykręcić na co najmniej centymetrowej podkładce. Ostatecznie wylądował dystans 16mm i turbinka siadła ślicznie w odstępie kilku mm od kolektora dolotowego.
Foty z przymiarki:
Obrazek Obrazek Obrazek

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: evo » 10 sty 2010, 16:21

witam
wygąda na tbo367 trim 60, przy 0,5bar będzie ok.160-170KM, albo odprężyć silnik i zrobić prawdziwe turbo ale to tego najlepsza bylaby jakaś t25 lub 28 z małym lagiem, ta jest troche klocowata-stary design niestety, albo zmienić kompresor na odpowiedni na te rzekome 200KM przy 0,5bar. wszystko zalezy jednak od wielu czynników, fachowcy wiedzą na co zwracać uwagę a co mało istotne.
podziwiam ludzi którzy podejmują się takich wyzwań- już widać błędne poczynania-są to skomikowane rzeczy aby całość funkcjonowało prawidłowo w codziennośći trudu.
powodzenia.
200km oznacza 0,8-1bar nadciśnienia z tego garretta przy tej restrykcyjnej głowicy vw 8V, bez odprężania marne szanse.

DJ.Tuning
Dopiero zaczyna na naszym forum
Dopiero zaczyna na naszym forum
Posty: 9
Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
Lokalizacja: Sanok

Re: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DJ.Tuning » 10 sty 2010, 16:43

Z mojej wiedzy, i tego co wychodziło innym w takim silniku, to przy doładowaniu 0,6 mam prawo uzyskać 195 koni. Ale zobaczymy jak zmontuję silnik. Jak już będzie wszystko zrobione na Tip Top to już nie problem odprężyć i przesterować silnik.

Awatar użytkownika
solarzmr
Moderator
Moderator
Posty: 2669
Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
Imię: Marcin
Lokalizacja: Pruszków
Kontakt:

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: solarzmr » 10 sty 2010, 17:00

Jak już wszystko poskładasz to wtedy dopiero się brać za odprężanie : coto : : zdziwiony :

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: evo » 10 sty 2010, 18:31

w sumie najważniejsza charakterystyka przebiegu a nie parametr maksymalny-co okazuje się w czasie ekspoatacji ludzie często podniecają sie parametrami maksymanymi a nie zwracają uwagi na charakterystykę silnika, złożysz to zobaczysz czy ci odpowiada.
ja zawsze polecam jednak montaż kompresora do wolnossącego bowiem najlepiej te się do tego typu doladowania nadają, co jednak często jest droższe i zestroić to dużo łatwiej.

Awatar użytkownika
DeviLL
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 356
Rejestracja: 07 mar 2006, 0:00
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: DeviLL » 10 sty 2010, 23:06

Nie da sie ocenic jaka moc bedzie z jakiego boost (polecam artykul z ostatniego GT gdzie testowano rozne turbiny i przy tym samym booscie rozne moce byly nie mowiac o obrotach pompowania) , ja mam ~200km@~0.9-1bar w silniku 1.6 8vt dohc , w dedrach 2.0 8vt przy takim booscie i tej turbinie TB0367 bywalo mniej (w fc 16vt chyba tez) ;)

evo
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 190
Rejestracja: 11 lis 2007, 0:00
Lokalizacja: Zielona Góra

Odp: Parametry Turbiny GARRETTA

Post autor: evo » 11 sty 2010, 17:09

odbiegamy powoli od tematu a zapewniam że da się obliczyć dość precyzyjnie jakie parametry będzie rozwijał silnik, po to wiedza, programy i wzory, symulacje, konstruktorzy nie strzelają ale liczą i ew.korygują. jedna z mioch zabawek ma przy 1bar 280km, przy 1,2 300km, itd- liczone wcześniej i się zgadza+-.
to nie czary mary tylko nauki ścisłe. dla kompresorów są gotowe charakterysyki i z nich się też korzysta. wszystko zależy od wielu czynników które korelują ze sobą.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”