Parametry Turbiny GARRETTA
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
- Lokalizacja: Sanok
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Początek prac z montowaniem silnika:
Okazało się że kolektor pasuje idealnie ale żeby turbina się wyrobiła z kolektorem dolotowym musiałem ją przykręcić na co najmniej centymetrowej podkładce. Ostatecznie wylądował dystans 16mm i turbinka siadła ślicznie w odstępie kilku mm od kolektora dolotowego.
Foty z przymiarki:
Okazało się że kolektor pasuje idealnie ale żeby turbina się wyrobiła z kolektorem dolotowym musiałem ją przykręcić na co najmniej centymetrowej podkładce. Ostatecznie wylądował dystans 16mm i turbinka siadła ślicznie w odstępie kilku mm od kolektora dolotowego.
Foty z przymiarki:
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
witam
wygąda na tbo367 trim 60, przy 0,5bar będzie ok.160-170KM, albo odprężyć silnik i zrobić prawdziwe turbo ale to tego najlepsza bylaby jakaś t25 lub 28 z małym lagiem, ta jest troche klocowata-stary design niestety, albo zmienić kompresor na odpowiedni na te rzekome 200KM przy 0,5bar. wszystko zalezy jednak od wielu czynników, fachowcy wiedzą na co zwracać uwagę a co mało istotne.
podziwiam ludzi którzy podejmują się takich wyzwań- już widać błędne poczynania-są to skomikowane rzeczy aby całość funkcjonowało prawidłowo w codziennośći trudu.
powodzenia.
200km oznacza 0,8-1bar nadciśnienia z tego garretta przy tej restrykcyjnej głowicy vw 8V, bez odprężania marne szanse.
wygąda na tbo367 trim 60, przy 0,5bar będzie ok.160-170KM, albo odprężyć silnik i zrobić prawdziwe turbo ale to tego najlepsza bylaby jakaś t25 lub 28 z małym lagiem, ta jest troche klocowata-stary design niestety, albo zmienić kompresor na odpowiedni na te rzekome 200KM przy 0,5bar. wszystko zalezy jednak od wielu czynników, fachowcy wiedzą na co zwracać uwagę a co mało istotne.
podziwiam ludzi którzy podejmują się takich wyzwań- już widać błędne poczynania-są to skomikowane rzeczy aby całość funkcjonowało prawidłowo w codziennośći trudu.
powodzenia.
200km oznacza 0,8-1bar nadciśnienia z tego garretta przy tej restrykcyjnej głowicy vw 8V, bez odprężania marne szanse.
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 9
- Rejestracja: 03 gru 2009, 16:13
- Lokalizacja: Sanok
Re: Parametry Turbiny GARRETTA
Z mojej wiedzy, i tego co wychodziło innym w takim silniku, to przy doładowaniu 0,6 mam prawo uzyskać 195 koni. Ale zobaczymy jak zmontuję silnik. Jak już będzie wszystko zrobione na Tip Top to już nie problem odprężyć i przesterować silnik.
- solarzmr
- Moderator
- Posty: 2669
- Rejestracja: 01 mar 2008, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
Jak już wszystko poskładasz to wtedy dopiero się brać za odprężanie
WR7- fotografia motoryzacyjna
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Lanciastory - czyli wszystko o Lancii
Jest:Lancia Delta 1.6 HF Turbo 1991 r.
Alfa Romeo Mito 1.6 JTDM 2010 & Alfa Romeo 159 2.0 JTDM 2011
Była:Lancia Lybra 2,4 JTD Intensa 2002 r.
Lancia Lybra 2,4 JTD 2000 r.
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
w sumie najważniejsza charakterystyka przebiegu a nie parametr maksymalny-co okazuje się w czasie ekspoatacji ludzie często podniecają sie parametrami maksymanymi a nie zwracają uwagi na charakterystykę silnika, złożysz to zobaczysz czy ci odpowiada.
ja zawsze polecam jednak montaż kompresora do wolnossącego bowiem najlepiej te się do tego typu doladowania nadają, co jednak często jest droższe i zestroić to dużo łatwiej.
ja zawsze polecam jednak montaż kompresora do wolnossącego bowiem najlepiej te się do tego typu doladowania nadają, co jednak często jest droższe i zestroić to dużo łatwiej.
Re: Parametry Turbiny GARRETTA
Nie da sie ocenic jaka moc bedzie z jakiego boost (polecam artykul z ostatniego GT gdzie testowano rozne turbiny i przy tym samym booscie rozne moce byly nie mowiac o obrotach pompowania) , ja mam ~200km@~0.9-1bar w silniku 1.6 8vt dohc , w dedrach 2.0 8vt przy takim booscie i tej turbinie TB0367 bywalo mniej (w fc 16vt chyba tez)
Odp: Parametry Turbiny GARRETTA
odbiegamy powoli od tematu a zapewniam że da się obliczyć dość precyzyjnie jakie parametry będzie rozwijał silnik, po to wiedza, programy i wzory, symulacje, konstruktorzy nie strzelają ale liczą i ew.korygują. jedna z mioch zabawek ma przy 1bar 280km, przy 1,2 300km, itd- liczone wcześniej i się zgadza+-.
to nie czary mary tylko nauki ścisłe. dla kompresorów są gotowe charakterysyki i z nich się też korzysta. wszystko zależy od wielu czynników które korelują ze sobą.
to nie czary mary tylko nauki ścisłe. dla kompresorów są gotowe charakterysyki i z nich się też korzysta. wszystko zależy od wielu czynników które korelują ze sobą.