Krótka charakterystyka VIS-a
Krótka charakterystyka VIS-a
Witam,
posiadam co prawda inne auto, ale z rodziny Interesuje mnie krótka charaterystyka Vis-a z silnika 2.4 20v, tzn od jakich obrotów sie przestawia, ile faz przestawień posiada, czy kolektor potrzebuje sterowania elektrycznego i czy w ogóle ma jakąś elektronikę? Może ktoś jeszcze zna wymiary zewnetrzne
bede wdzieczny za info, jesli dubluję temat przepraszam, szukałem.
pozdr,
pomier
posiadam co prawda inne auto, ale z rodziny Interesuje mnie krótka charaterystyka Vis-a z silnika 2.4 20v, tzn od jakich obrotów sie przestawia, ile faz przestawień posiada, czy kolektor potrzebuje sterowania elektrycznego i czy w ogóle ma jakąś elektronikę? Może ktoś jeszcze zna wymiary zewnetrzne
bede wdzieczny za info, jesli dubluję temat przepraszam, szukałem.
pozdr,
pomier
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
ma dwa tryby ,jest sterowany podcisnieniem ,ale posiada jeden elektrozawor powietrza ,
mam ulamany krociec ,wiec nie wiem jak dziala ,
teoretycznie powienien miec krotki dolot na wolnych obrotach i wysokich ,a dlugi dolot od wolnych do jakis ~4000rpm ,
ale w praktyce to moze miec dlugi od wolnych do ~4000rpm ,a pozniej krotki ,
jak nie dziala to caly czas jest krotki
mam ulamany krociec ,wiec nie wiem jak dziala ,
teoretycznie powienien miec krotki dolot na wolnych obrotach i wysokich ,a dlugi dolot od wolnych do jakis ~4000rpm ,
ale w praktyce to moze miec dlugi od wolnych do ~4000rpm ,a pozniej krotki ,
jak nie dziala to caly czas jest krotki
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
VIS przestawia sie od 3000 obrotów wyraźnie jest odczuwalne przyspieszenie, jesli VIS nie działa moc zyskuje około 4000 obrotów, tak jak w silnikach 2.0 bez VIS.
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
hmm czyli jest różnica.
Jeżdżę Bravo 20V VIS i u mnie Vis się załącza przy 4500 rpm, nie wywnioskowalem ze sluchu, tylko postawiłem przy silniku kolegę i dodawałem stopniowo obrotów. Ale wracając to zakupiłem do siebie kolektor własnie z 2.4 20V i zastanawiałem się czy to się da zestroić, bo rozmiarowo one są chyba identyczne, tylko ze u mnie jest on plastikowy :/
Jeżdżę Bravo 20V VIS i u mnie Vis się załącza przy 4500 rpm, nie wywnioskowalem ze sluchu, tylko postawiłem przy silniku kolegę i dodawałem stopniowo obrotów. Ale wracając to zakupiłem do siebie kolektor własnie z 2.4 20V i zastanawiałem się czy to się da zestroić, bo rozmiarowo one są chyba identyczne, tylko ze u mnie jest on plastikowy :/
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
nic ci nie da wymiana kolektora ,bo sa takie same - az tacy hardcorowi to chyba nie byli ,zeby robic rozne kolektory do takiego samego silnika
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
KGB ale to nie są takie same silniki,
w Bravo jest 2.0, w Lancii jest 2.4
w Bravo jest 2.0, w Lancii jest 2.4
Odp: Re: Krótka charakterystyka VIS-a
Raczej chodziło o 2.0 z kappy i 2.0 z Bravypomier pisze:KGB ale to nie są takie same silniki,
w Bravo jest 2.0, w Lancii jest 2.4
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
a jaka jest różnica między silnikami v.i.s. i bez vis??
czy tylko kolektor ssący
a i mam takie pytanie abstrahując trochę od kol. ssącego, mianowicie
1) Jakie są różnice w silniku 2.0 20v a 2.4 20v?
z tego co mi wiadomo to są krótsze korby i co za tym idzie wał o innym skoku.. coś jeszcze??
czy konwersja z 2.0 na 2.4 jest możliwa.. mówię oczywiście o obu wolnossących jednostkach.
czy tylko kolektor ssący
a i mam takie pytanie abstrahując trochę od kol. ssącego, mianowicie
1) Jakie są różnice w silniku 2.0 20v a 2.4 20v?
z tego co mi wiadomo to są krótsze korby i co za tym idzie wał o innym skoku.. coś jeszcze??
czy konwersja z 2.0 na 2.4 jest możliwa.. mówię oczywiście o obu wolnossących jednostkach.
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
jakbym mial 2.4 to bym ci powiedzial jaka jest roznica ,
na pewno walk korbowy ma inne wykorbienia i tloki maja inna srednice ,
podobno zawory w glowicy tez wieksze niz w 2.0 ,
da sie wyjac 2.0 i zalozyc 2.4 ,ale jest jeden problem - gdzie znalezc 2.4 w stanie nadajacym sie do uzytku i zarazem nie siedzacy w samochodzie
na pewno walk korbowy ma inne wykorbienia i tloki maja inna srednice ,
podobno zawory w glowicy tez wieksze niz w 2.0 ,
da sie wyjac 2.0 i zalozyc 2.4 ,ale jest jeden problem - gdzie znalezc 2.4 w stanie nadajacym sie do uzytku i zarazem nie siedzacy w samochodzie
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
panowie po co snuć domysły poszperajcie kolega Zubrania wrzucił link sciągnijcie sobie i poczytajcie tam są dokładne dane tych jednostek zaprszam do lektury
Re: Krótka charakterystyka VIS-a
a gdzie ten link?
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Odp: Re: Krótka charakterystyka VIS-a
gdzieś na forum znajć kolege o niku zubrania i on to ma po co zgadywaćP@bLO pisze:a gdzie ten link?
- wujaszek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Wołomin
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
Mam prośbę do posiadaczy Kapp z V.I.S Czy moglibyście zrobić taki mini test jazdy próbnej z włączonym i wyłączonym visem? Aby wyłączyć V.I.S. należy zdjąć tą wtyczkę z zaworu suwakowego przy zbiorniczku płynu chłodniczego na prawym nadkolu.Komputer na pewno nie wykaże błędu gdyż zawór ten nie jest bezpośrednio sterowany przez komputer pokładowy a przez przekaźnik. Czy z włączonym visem rzeczywiście czuć to kopnięcie przy 3000obr? U mnie niby teoretycznie ten V.I.S działa ale żadnej różnicy nie czuję
Ponadto w instrukcji Kappy wyczytałem,że ów V.I.S. zaczyna działć gdy temperatura silnika osiągnie 30st.C a obroty sięgną 4600/min
Ja też kiedyś to miałem,że przy około 3200/min czułem porządne kopnięcie ale nie wiadomo dlaczego znikło to dość niespodziewanie...A może to cudowne kopnięcie nie jest powodowane visem? Zrobiłem małe doświadczenie z tym visem i u mnie włącza się on faktycznie przy około 4600/min ale tego kopa w ogóle nie ma...
Ponadto w instrukcji Kappy wyczytałem,że ów V.I.S. zaczyna działć gdy temperatura silnika osiągnie 30st.C a obroty sięgną 4600/min
Ja też kiedyś to miałem,że przy około 3200/min czułem porządne kopnięcie ale nie wiadomo dlaczego znikło to dość niespodziewanie...A może to cudowne kopnięcie nie jest powodowane visem? Zrobiłem małe doświadczenie z tym visem i u mnie włącza się on faktycznie przy około 4600/min ale tego kopa w ogóle nie ma...
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
No to teraz zdębiałem bo u mnie zdecydowanie czuć kopa równo od 4000. Poradźcie jak sprawdzić czy vis działa czy nie? Co bym mógł podpowiedzieć mechanikowi zanim mi pół auta rozbierze i skasuje nie wiadomo ile.HERBINEK pisze:VIS przestawia sie od 3000 obrotów wyraźnie jest odczuwalne przyspieszenie, jesli VIS nie działa moc zyskuje około 4000 obrotów, tak jak w silnikach 2.0 bez VIS.
Kappa 2.0 20v VIS
- wujaszek
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 38
- Rejestracja: 16 sty 2009, 0:00
- Lokalizacja: Wołomin
Odp: Krótka charakterystyka VIS-a
Coś kolega KGB w swej pierwszej wypowiedzi na ten temat troszkę pomięszał i popłątał...
Z chwilą odpalenia silnika dźwignia siłownika (ten grzybek) powinna przesunąć się do dołu i wtedy jest załączany DŁUGI kolektor. Chyba w prawie każdym silniku spalinowym dłuższy kolektor to bardziej ładna i równa praca silnika na biegu jałowym a im kolektor krótszy tym większa moc maksymalna.W praktyce kolektory bez zmiennej geometrii(zdecydowana większość samochodów)to kompromis między długim a krótkim.Gdy silnik jest na wolnych obrotach i zdejmiemy wtyczkę z zaworu suwakowego to dźwignia siłownika powinna przesunąć się do góry i wtedy załącza się KRÓTKI kolektor(czyli nie taki jaki powinien być gdy silnik ma wolne obroty).
Gdy jest załączony długi kolektor to napięcie na zaworze (wtyczka) jest 12V. Natomiast krótki kolektor załącza się gdy nastąpi zanik napięcia (0V) Zaworem tym steruje przekaźnik pod maską przy przedniej szybie,obok wycieraczek.
Jeżeli jest jakaś nieszczelność w przewodach podciśnienia,zaworze suwakowym,grzybku siłownika(jest w nim gumowa membrana,która lubi pękać) lub akumulatorze podciśnienia znajdującym się pod prawym nadkolem to może to działać nie prawidłowo.
Zrobiłem sobie kontrolkę od visa i (dokładnie tak jak u kolegi pomiera) zmiana kolektora długiego na krótki następuje około 4500obr./min czyli tak jak mówi instrukcja
U mnie cały ambaras polega na tym,że ja w ogóle tego nie czuję czy to 3000/min,czy 4600/min
A tak mi teraz zaczyna świtać,że kiedyś wydłubałem katalizator...Ale nie potrafię skojarzyć czy zanik tego "turbo" miał miejsce po tym zabiegu,czy przed. Czy to może mieć wpływ?
Z chwilą odpalenia silnika dźwignia siłownika (ten grzybek) powinna przesunąć się do dołu i wtedy jest załączany DŁUGI kolektor. Chyba w prawie każdym silniku spalinowym dłuższy kolektor to bardziej ładna i równa praca silnika na biegu jałowym a im kolektor krótszy tym większa moc maksymalna.W praktyce kolektory bez zmiennej geometrii(zdecydowana większość samochodów)to kompromis między długim a krótkim.Gdy silnik jest na wolnych obrotach i zdejmiemy wtyczkę z zaworu suwakowego to dźwignia siłownika powinna przesunąć się do góry i wtedy załącza się KRÓTKI kolektor(czyli nie taki jaki powinien być gdy silnik ma wolne obroty).
Gdy jest załączony długi kolektor to napięcie na zaworze (wtyczka) jest 12V. Natomiast krótki kolektor załącza się gdy nastąpi zanik napięcia (0V) Zaworem tym steruje przekaźnik pod maską przy przedniej szybie,obok wycieraczek.
Jeżeli jest jakaś nieszczelność w przewodach podciśnienia,zaworze suwakowym,grzybku siłownika(jest w nim gumowa membrana,która lubi pękać) lub akumulatorze podciśnienia znajdującym się pod prawym nadkolem to może to działać nie prawidłowo.
Zrobiłem sobie kontrolkę od visa i (dokładnie tak jak u kolegi pomiera) zmiana kolektora długiego na krótki następuje około 4500obr./min czyli tak jak mówi instrukcja
U mnie cały ambaras polega na tym,że ja w ogóle tego nie czuję czy to 3000/min,czy 4600/min
A tak mi teraz zaczyna świtać,że kiedyś wydłubałem katalizator...Ale nie potrafię skojarzyć czy zanik tego "turbo" miał miejsce po tym zabiegu,czy przed. Czy to może mieć wpływ?