Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
to są standardowe siedzenia w kappie które chcemy uprać
WAŻNE: zagłówek na dół, odkręcamy najpierw przód potem tył
wyciągamy zaślepkę w celu odkręcenia pasów bezpieczeństwa
odpinamy kostki pod siedzeniem
Potrzebne narzędzia: oprócz widocznych potrzebny do montażu będzie taker (tylko zagłówki) oraz plastikowe spinki, które zastąpią metalowe kółeczka
Na początek podłokietnik, trzeba wybić ten bolec.Klin jest "rurką" jeśli nikt go jeszcze nie ruszał wtedy można go
wybić w dowolną stronę, natomiast jeśli już był ruszany wtedy jest z jednej
strony zklepany, więc trzeba wybijać z drugiej strony(sprawdźcie czy jest na
równo czy wystaje). Ja do wybicia dobierałem wiertełko odpowiedniego fi.
odkręcamy trzy śrubki
Podłokietnik. Końce materiału są poprostu wciśnięte w plastikową szynę.
Zaczynamy od oparcia. Dwa wkręty trzymające plecy oparcia
plastikowe listwy zaczepione o rant stelaża
dolna część materiału przyczepiona jest na stalowe pierścienie, które trzeba porozginać i śmiało wyrzucić do śmieci.
rozpinamy wszystkie gumki
teraz trzeba przeciągnąć obicie do przodu
tu są zawleczki trzymające zagłówek, po ich wyjęciu i wysunięciu zagłówka można już zdjąć całkowicie obicie
teraz zaczynają się schody, czyli siedzisko. Odkręcamy wszystkie wkręty trzymające plastikowy boczek
boki materiału odpinamy z zaczepów
przód i tył trzymają znane nam już kółeczka
zadzieramy materiał do góry
aby znów ujrzeć kółeczka
trochę teorii: w materiał i w gąbkę siedziska są wszyte metalowe druty, kółeczka łączą je ze sobą napinając materiał. Możemy zrobić na dwa sposoby: rozginać po koleji wszystkie kółeczka a jest ich sporo lub wyprostować końcówkę drutu (oczywiście tego wszytego w materiał) i poprostu wyciągnąć go z drugiej strony
Zagłówek. Dwa wkręty, a następnie zszywki
A tak wygląda woda po pierwszym namoczeniu
Tylną kanapę wyszarpujemy "do góry z zaczepów"
rozbieramy analogicznie jak przednie fotele, tylko jest znacznie więcej kółeczek
tylne poarcie jest na dole przykręcone na dwie śruby, po ich odkręceniu wysuwamy ją do góry
tylne zagłówki można zdjąc dopiero po wyjęciu oparcia, rozginając te zapadki
po odkręceniu wszystkich plastikowych elementów bierzemy się za " kółeczka"
Wskazówki do montażu w następnym odcinku (jak wyschną )
Montaż
Do montażu potrzebujemy dodatkowo takera oraz opasek zaciskowych ( 4,8x200 lub 3,6x200) w ilości ok. 200 sztuk
Na początek coś łatwego, czyli zagłówki i podłokietniki. Bardzo przydatny jest ten cieniutki materiał ułatwiający poślizg alcantary po gąbce. Zasadniczo łatwa sprawa- naciągamy materiał na element. Jeśli w trakcie musimy naciągnąć, przesunąć lub wyrównać materiał, NIE ciągniemy ordynarnie za koniec tylko jedną ręką naddajemy materiał a drugą dopiero naciągamy.
Teraz coś gorszego czyli reszta siedzeń.
Na początek, prostujemy wszystkie druty i wkładamy je na miejsce (druty obramowujące, czyli na krańcach materiału wkładamy jako ostatnie już po złożeniu całego środka)
Spinki wkładamy we wszystkie miejsca gdzie były kółeczka
Ja składam w następującej kolejności. Patrz zdjęcie.
Najpierw tylko przyłapuję spinki a jak już wszystkie są na miejscu zciągam je maksymalnie (zaletą spinek jest to, że łatwo je ponaciągać "na macanego" pod materiałem).
Na koniec wsuwamy druty w obrzeża i spinamy do ramy.
Resztę siedzeń montuje się analogicznie w kolejności odwrotnej do rozbiórki.
Jeśli wcześniej były problemy ze zwisającym podłokietnikiem, radzę podstawę podłokietnika przykręcić na śruby z podkładkami zamiast fabrycznych wkrętów.
Jeśli ktoś nadal zastanawia się po co to robię ujmę to tak:
Jak kupiłem samochód byłem przekonany, że siedzenia są w kolorze beżowym (jasna kawa z mlekiem) po wypraniu okazało się, że są jasno szare . Pomijam duży stopień zniszczenia przednich foteli, które wymagały obszycia nową alcantarą.
WAŻNE: zagłówek na dół, odkręcamy najpierw przód potem tył
wyciągamy zaślepkę w celu odkręcenia pasów bezpieczeństwa
odpinamy kostki pod siedzeniem
Potrzebne narzędzia: oprócz widocznych potrzebny do montażu będzie taker (tylko zagłówki) oraz plastikowe spinki, które zastąpią metalowe kółeczka
Na początek podłokietnik, trzeba wybić ten bolec.Klin jest "rurką" jeśli nikt go jeszcze nie ruszał wtedy można go
wybić w dowolną stronę, natomiast jeśli już był ruszany wtedy jest z jednej
strony zklepany, więc trzeba wybijać z drugiej strony(sprawdźcie czy jest na
równo czy wystaje). Ja do wybicia dobierałem wiertełko odpowiedniego fi.
odkręcamy trzy śrubki
Podłokietnik. Końce materiału są poprostu wciśnięte w plastikową szynę.
Zaczynamy od oparcia. Dwa wkręty trzymające plecy oparcia
plastikowe listwy zaczepione o rant stelaża
dolna część materiału przyczepiona jest na stalowe pierścienie, które trzeba porozginać i śmiało wyrzucić do śmieci.
rozpinamy wszystkie gumki
teraz trzeba przeciągnąć obicie do przodu
tu są zawleczki trzymające zagłówek, po ich wyjęciu i wysunięciu zagłówka można już zdjąć całkowicie obicie
teraz zaczynają się schody, czyli siedzisko. Odkręcamy wszystkie wkręty trzymające plastikowy boczek
boki materiału odpinamy z zaczepów
przód i tył trzymają znane nam już kółeczka
zadzieramy materiał do góry
aby znów ujrzeć kółeczka
trochę teorii: w materiał i w gąbkę siedziska są wszyte metalowe druty, kółeczka łączą je ze sobą napinając materiał. Możemy zrobić na dwa sposoby: rozginać po koleji wszystkie kółeczka a jest ich sporo lub wyprostować końcówkę drutu (oczywiście tego wszytego w materiał) i poprostu wyciągnąć go z drugiej strony
Zagłówek. Dwa wkręty, a następnie zszywki
A tak wygląda woda po pierwszym namoczeniu
Tylną kanapę wyszarpujemy "do góry z zaczepów"
rozbieramy analogicznie jak przednie fotele, tylko jest znacznie więcej kółeczek
tylne poarcie jest na dole przykręcone na dwie śruby, po ich odkręceniu wysuwamy ją do góry
tylne zagłówki można zdjąc dopiero po wyjęciu oparcia, rozginając te zapadki
po odkręceniu wszystkich plastikowych elementów bierzemy się za " kółeczka"
Wskazówki do montażu w następnym odcinku (jak wyschną )
Montaż
Do montażu potrzebujemy dodatkowo takera oraz opasek zaciskowych ( 4,8x200 lub 3,6x200) w ilości ok. 200 sztuk
Na początek coś łatwego, czyli zagłówki i podłokietniki. Bardzo przydatny jest ten cieniutki materiał ułatwiający poślizg alcantary po gąbce. Zasadniczo łatwa sprawa- naciągamy materiał na element. Jeśli w trakcie musimy naciągnąć, przesunąć lub wyrównać materiał, NIE ciągniemy ordynarnie za koniec tylko jedną ręką naddajemy materiał a drugą dopiero naciągamy.
Teraz coś gorszego czyli reszta siedzeń.
Na początek, prostujemy wszystkie druty i wkładamy je na miejsce (druty obramowujące, czyli na krańcach materiału wkładamy jako ostatnie już po złożeniu całego środka)
Spinki wkładamy we wszystkie miejsca gdzie były kółeczka
Ja składam w następującej kolejności. Patrz zdjęcie.
Najpierw tylko przyłapuję spinki a jak już wszystkie są na miejscu zciągam je maksymalnie (zaletą spinek jest to, że łatwo je ponaciągać "na macanego" pod materiałem).
Na koniec wsuwamy druty w obrzeża i spinamy do ramy.
Resztę siedzeń montuje się analogicznie w kolejności odwrotnej do rozbiórki.
Jeśli wcześniej były problemy ze zwisającym podłokietnikiem, radzę podstawę podłokietnika przykręcić na śruby z podkładkami zamiast fabrycznych wkrętów.
Jeśli ktoś nadal zastanawia się po co to robię ujmę to tak:
Jak kupiłem samochód byłem przekonany, że siedzenia są w kolorze beżowym (jasna kawa z mlekiem) po wypraniu okazało się, że są jasno szare . Pomijam duży stopień zniszczenia przednich foteli, które wymagały obszycia nową alcantarą.
Ostatnio zmieniony 25 cze 2009, 14:41 przez topcio, łącznie zmieniany 4 razy.
Odp: Kappa- rozbieramy siedzenia- reportaż
Ja tez bycmoze zabiore sie za rozbieranie siedzenia przedniego kierowcy.
ale nie poto aby uprać bo mam skóre i chyba sie nie pierze, ale w celu naprawy podgrzewania fotela.
wiec amm pytanie do topcia:
na zdjeciach nie widziałem maty podgrzewającej i chce zapytać czy jest do niej łatwy dostęp, czy można ją bez problemu naprawić, bo prawdopodobnie cos sie przerwało lub przepaliło.
ale nie poto aby uprać bo mam skóre i chyba sie nie pierze, ale w celu naprawy podgrzewania fotela.
wiec amm pytanie do topcia:
na zdjeciach nie widziałem maty podgrzewającej i chce zapytać czy jest do niej łatwy dostęp, czy można ją bez problemu naprawić, bo prawdopodobnie cos sie przerwało lub przepaliło.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Odp: Kappa- rozbieramy siedzenia- reportaż
Na zdjęciu 13 pod podwiniętym materiałem widać na środku oparcia biały materiał- to jest właśnie mata grzewcza. W innej K ją naprawiałem, ale jest to drut oporowy więc łączy się go tylko ?mechanicznie?. Jest tam jeszcze jakaś dioda lub inny element elektroniczny.
Odp: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Ja ostatnio demontowałem podsufitkę i dałem d... że nie zrobiłem fotek bo to słuszna idea by była, ale jak coś to służę radą w demontażu podsufitki!
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Witam
Mama pytanie do xkrusiu odnosnie tej podsufitki od czego jest najlepiej zacząć ażeby niepotrzebnie sobie nieuszkodzic tej magicznej podsufitki bo musze dobrac sie do szyberdachu, kurkawodna po calkowitym odsunieciu skubany potem bez pomocy operatora niechce sie dosunąć staje jak wryta i tyle
Z góry dzieX
Mama pytanie do xkrusiu odnosnie tej podsufitki od czego jest najlepiej zacząć ażeby niepotrzebnie sobie nieuszkodzic tej magicznej podsufitki bo musze dobrac sie do szyberdachu, kurkawodna po calkowitym odsunieciu skubany potem bez pomocy operatora niechce sie dosunąć staje jak wryta i tyle
Z góry dzieX
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
cool_r pisze:Witam
Mama pytanie do xkrusiu odnosnie tej podsufitki od czego jest najlepiej zacząć ażeby niepotrzebnie sobie nieuszkodzic tej magicznej podsufitki bo musze dobrac sie do szyberdachu, kurkawodna po calkowitym odsunieciu skubany potem bez pomocy operatora niechce sie dosunąć staje jak wryta i tyle
Z góry dzieX
Zaczynasz od :
-odkręcenia lampek, rączek (bardzo ostrożnie trzeba otwierać te zaślepki od śrub - gdyż łatwo się ułamują), daszków przeciwsłonecznych , tych małych zaczepów od rolety z tyłu.
-odciągnięcia uszczelki na wysokości słupków i podsufitki.
-wyszarpnięciu tapicerki słupków przednich, tylnych i bocznych (tylnych i bocznych całkowicie nie trzeba zdejmować, wystarczy je odchylić) - generalnie z wyczuciem bardzo fajnie odchodzą
-podsufitka trzyma się na kilku rzepach także trzeba (delikatnie) wsuwać rękę pod i odciągać od dachu
tyle, roboty na max 1h
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Mam jeszcze jedno do dodania do tego opisu, uważajcie na kable od oświetlenia głównego kabiny-cholernie brudzi na czarno i tłusto jak ktoś ma beżową tapicerkę to taki brud to masakra.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Wielkie dzieki za wskazowki, zaginam rękawy i bede działał
LanciA_K_2.0_vis'99+BOMBA
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
www.WreckedExotics.com <-----łezka w oQ jak nic
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
topcio - i wymieniłeś alcantare na fotelu kierowcy ?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
tak, częściowo
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
A pytanie co do wykładziny w samochodzie. Jestem na etapie wyciągnięcia foteli z samochodu, dziś będę ściągał z nich alcantare. Wykładzine prać w samochodzie, czy całkowicie wyciągnąć ją z samochodu i wyprać w domu?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Ja wyjąłem z samochodu i uprałem na ogrodzie (szczotka i chemia a następnie płukanie bieżącą wodą). Dwa dni suszenia w słońcu i jak nówka.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Skomplikowanie się ją wyjmuje? I jeszcze pytanie, jak potem dobrze zamocować podłokietnik w siedzeniu kierowcy? Chodzi o ten bolec który się wybija, otóż pękł mi jak go wybijałem, co wstawić za niego?
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
Trzeba zdemontować plastiki na progach i tunel środkowy - czyli kilka wkrętów i po krzyku.Leny pisze:Skomplikowanie się ją wyjmuje?
Leny pisze: jak potem dobrze zamocować podłokietnik w siedzeniu kierowcy? Chodzi o ten bolec który się wybija, otóż pękł mi jak go wybijałem, co wstawić za niego?
O ile pamiętam to mi nie chciało się wbijać tego bolca tylko wkręciłem wkręta.
Re: Kappa - demontaż/montaż tapiecerki siedzeń + foto
topcio1 pisze:Leny napisał(a):
Skomplikowanie się ją wyjmuje?
Trzeba zdemontować plastiki na progach i tunel środkowy - czyli kilka wkrętów i po krzyku.
A najprawdopodobniej plastiki na progach jak bedziesz wyjmował to połamiesz zaczepy-jeśli bedziesz miał szczęście to uda ci się wyszarpnąc podłaogę spod tych listewek ale mało porawdopodobne bo zaczepy od listew przechodza na wylot przez tapicerke-ja jak wymieniałem podłoge w kappie to na 3 listwach połamały mi sie zaczepy
topcio1 pisze: Spinki wkładamy we wszystkie miejsca gdzie były kółeczka
Zamaist tych spinek mozna spowrotem wsadzić te kółeczka-troszke wiecej zabawy i potrzeba cienkich palców ale wg mnie lepeij wstawić te kółeczka anizeli te plastykowe spinki które moga sie przetrzeć-w delcie powsadzałem wszystkie kółeczka ale palców to nie czułem kilka dni
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd