Kappa - Naprawa uchwytu drzwi pasażera -wersja 2
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Kappa - Naprawa uchwytu drzwi pasażera -wersja 2
Jak wiadomo bolączka ta dopada wszystkich posiadaczy Kapp tak samo jak i mnie. Ponieważ nie mogłem znaleźć tematu z naprawą na forum , a miałem wolne 2godz popołudnia zabrałem sie za to sam.
Na zdjęciu tego nie widać ale przede mna już poprzedni właściciel miał z tym problem bo resztki kleju dały o sobie znać.
Od razu uprzedzam ,że do mojego sposobu potrzebny jest dostep do tokarki,gdyz konieczne jest wykonanie tulejki(szczegóły później).Zdjęcia robiłem telefonem bo tylko to miałem pod ręką.
A więc mi urwało się tak:
Jak widać na zdjęciu urwało się tak że jedna cześć została przy drzwiach,ze śrubą.
Zdjęcie uchwytu urwanego:
Druga część:
Po dokładnym przyjrzeniu się w częśc 1,czyli tą za co się łapie, widać że została w niej taka tulejka zatopiona w uchwycie,dośc mocno trzymająca się z nim.To stanowiło podstawę do wymyślenia tejże tulejki którą dorobimy, a która złączy nam obydwie części.Na zdjęciu widać w głębi uchwytu omawiana zatopioną tulejkę.
To złote (jasne) w środku to tulejka która została w uchwycie.
Teraz dorabiamy tulejkę która połączy obydwa elementy.Wymiary tulejki podam na końcu posta.
Ma ona wyglądać tak:
Zdjęcia są niestety mało wyraźne ale chodzi o to aby kołnierz dorobionej tulejki złapał za tą zatopioną w uchwycie przez co będzie go trzymał, ponadto jej mniejsza średnica jest tak dobrana ,że lekko wchodzi na wcisk w tą w uchwycie więc będzie stanowić niejako całość.
Otwór wiadomo jest na śrubę ,a wgłębienie po to aby śruba nam ładnie weszła do środka.
Wciśnieta tulejka wyglada tak:
A tak już z wkręconą śrubą.Czyli jako całość.
Obydwa elementy które się urwały przed skręceniem dodatkowo skleiłem klejem dwuskładnikowym.
Wrzucę też szkic tej tuleji którą mamy dorobic , niestety jest mało czytelny.
Ponieważ z rys nie wiele widać wymiary podam tak(wszystko w mm):
Cała tulejka długość 9
Kołnierz fi 17
Mniejsza średnica fi 14
Otwór na łeb śruby fi 11
Na śrubę otwór fi 6,5
Grubość kołnierza(tego fi 17) 1,5mm
Wpust na łeb śruby(żeby się łeb schował) 5
Postaram się zrobić zdjęcie schematu aparatem,wtedy będzie czytelne i będzie dużo jaśniej.
Myślę że można to dać do działu "Zrób to sam" będzie łatwiej znaleźć.
Sposób chyba dobry , bo trzyma sie super i po założeniu zaślepki jest jak nówka.
Aha, po tym wszystkim nalezy wspomnianą zaślepkę skrócic troszkę(kwestia prób) bo bez tego będzie wystawała.
Na zdjęciu tego nie widać ale przede mna już poprzedni właściciel miał z tym problem bo resztki kleju dały o sobie znać.
Od razu uprzedzam ,że do mojego sposobu potrzebny jest dostep do tokarki,gdyz konieczne jest wykonanie tulejki(szczegóły później).Zdjęcia robiłem telefonem bo tylko to miałem pod ręką.
A więc mi urwało się tak:
Jak widać na zdjęciu urwało się tak że jedna cześć została przy drzwiach,ze śrubą.
Zdjęcie uchwytu urwanego:
Druga część:
Po dokładnym przyjrzeniu się w częśc 1,czyli tą za co się łapie, widać że została w niej taka tulejka zatopiona w uchwycie,dośc mocno trzymająca się z nim.To stanowiło podstawę do wymyślenia tejże tulejki którą dorobimy, a która złączy nam obydwie części.Na zdjęciu widać w głębi uchwytu omawiana zatopioną tulejkę.
To złote (jasne) w środku to tulejka która została w uchwycie.
Teraz dorabiamy tulejkę która połączy obydwa elementy.Wymiary tulejki podam na końcu posta.
Ma ona wyglądać tak:
Zdjęcia są niestety mało wyraźne ale chodzi o to aby kołnierz dorobionej tulejki złapał za tą zatopioną w uchwycie przez co będzie go trzymał, ponadto jej mniejsza średnica jest tak dobrana ,że lekko wchodzi na wcisk w tą w uchwycie więc będzie stanowić niejako całość.
Otwór wiadomo jest na śrubę ,a wgłębienie po to aby śruba nam ładnie weszła do środka.
Wciśnieta tulejka wyglada tak:
A tak już z wkręconą śrubą.Czyli jako całość.
Obydwa elementy które się urwały przed skręceniem dodatkowo skleiłem klejem dwuskładnikowym.
Wrzucę też szkic tej tuleji którą mamy dorobic , niestety jest mało czytelny.
Ponieważ z rys nie wiele widać wymiary podam tak(wszystko w mm):
Cała tulejka długość 9
Kołnierz fi 17
Mniejsza średnica fi 14
Otwór na łeb śruby fi 11
Na śrubę otwór fi 6,5
Grubość kołnierza(tego fi 17) 1,5mm
Wpust na łeb śruby(żeby się łeb schował) 5
Postaram się zrobić zdjęcie schematu aparatem,wtedy będzie czytelne i będzie dużo jaśniej.
Myślę że można to dać do działu "Zrób to sam" będzie łatwiej znaleźć.
Sposób chyba dobry , bo trzyma sie super i po założeniu zaślepki jest jak nówka.
Aha, po tym wszystkim nalezy wspomnianą zaślepkę skrócic troszkę(kwestia prób) bo bez tego będzie wystawała.
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
Sposób ciekawy, tylko z tym dostępem do tokarki nieco gorzej.
Ale może ktoś z forum ma tokarkę i zechciał by komercyjnie wypuścić serię tych tulejek? Myślę, że miałby zbyt przynajmniej na małą partię.
Ale może ktoś z forum ma tokarkę i zechciał by komercyjnie wypuścić serię tych tulejek? Myślę, że miałby zbyt przynajmniej na małą partię.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
zrobiłe taką tulejeczkę ale niestety mam wyrwany srodek z uchwytu i tulejka przelatuje przez otwór w uchwycie... chyba trzeba będzie wkleić jakimś porządnym klejem ją...
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
Co do klejów, to ten trzyma u mnie już od pół roku. Kupiony w castoramie.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
- Skalniak71
- Forumowicz/ka
- Posty: 501
- Rejestracja: 20 gru 2009, 9:56
- Lokalizacja: Oleśnica
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
u mnie był problem gdyż nie tyle uchwyt był zje co blacha w drzwiach. Była ona wokół obszarpana i metalowa blaszka z gwintem latała jak żyd po pustym sklepie. Wystarczył migomat, 10min roboty i trzyma jak należy. W między czasie zgubiłem zaślepkę "Lancia" z środkowej części drzwi. Gdyby ktoś majątku za nią nie krzyczał byłbym zainteresowany.
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
No jesteś "" Pomysłowy Dobromir"
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
Skalniak71 pisze:u mnie był problem gdyż nie tyle uchwyt był zje co blacha w drzwiach. Była ona wokół obszarpana i metalowa blaszka z gwintem latała jak żyd po pustym sklepie. Wystarczył migomat, 10min roboty i trzyma jak należy. W między czasie zgubiłem zaślepkę "Lancia" z środkowej części drzwi. Gdyby ktoś majątku za nią nie krzyczał byłbym zainteresowany.
Podaj mi adres na priva, jak znajdę w garażu to wyślę Ci w kopercie listem.
- marceli
- Klubowicz
- Posty: 2091
- Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
- Skype: marcin.kasinski82
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
- Kontakt:
Re: Naprawa uchwytu drzwi pasażera Kappa-wersja 2
No jak widac wyrwania uchwytu są różne i nie zawsze sposób podany w 100% dobry, choć może w Twoim przypadku może trzeba było coś tą tulejkę "stuningować" i może dałaby radę.skinner pisze:zrobiłe taką tulejeczkę ale niestety mam wyrwany srodek z uchwytu i tulejka przelatuje przez otwór w uchwycie... chyba trzeba będzie wkleić jakimś porządnym klejem ją...
zrobiłe taką tulejeczkę ale niestety mam wyrwany srodek z uchwytu i tulejka przelatuje przez otwór w uchwycie... chyba trzeba będzie wkleić jakimś porządnym klejem ją...
U mnie ten środek był więc zadziałało i działa nadal.