Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
To były wspaniałe lata dla rajdów!... Aż ciarki przechodzą jak się patrzy
"Grupa B istniała od 1982 do 1986 roku - samochody nie musiały mieć praktycznie żadnych ograniczeń konstrukcyjnych i miały moc nawet 500 KM i rozwijały prędkości porównywalne do F1, np. Lancia Delta S4 do 100 km/h rozpędzała się w 2,3 sekundy. Fińskie kierowca Henri Toivonen przejechał się nią na torze F1 w Portugalii - i miał szósty czas kwalifikacji F1! "
To mówi samo za siebie !!
"Grupa B istniała od 1982 do 1986 roku - samochody nie musiały mieć praktycznie żadnych ograniczeń konstrukcyjnych i miały moc nawet 500 KM i rozwijały prędkości porównywalne do F1, np. Lancia Delta S4 do 100 km/h rozpędzała się w 2,3 sekundy. Fińskie kierowca Henri Toivonen przejechał się nią na torze F1 w Portugalii - i miał szósty czas kwalifikacji F1! "
To mówi samo za siebie !!
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Fakt ,audi Renault Peugeot Delta plus muzyka z filmu-aż ciarki ida po plecach-troche za póżno sie urodziłem by to pamiętać ,ża młody byłem a szkoda,dzis juz nie ma takich rajdów ehhh..........
Lancia Phedra 2.0 desel...Auto na codzien mojej zonki
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
Lancia Delta 2.0 turbo-moja zabawka-poki co w czesciach
Volvo xc 90- wół roboczy
Yamaha r1 RN09 plus FZR 600-moje
Aprilia rs125.....poczatki przygody z dwoma kolami mojej zonki
Byly kappy 2.4 lpg +2.4 tds,zeta 2.0 turbo,lybra 1.9 jtd
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
przemas81 pisze:Fakt ,audi Renault Peugeot Delta plus muzyka z filmu-aż ciarki ida po plecach-troche za póżno sie urodziłem by to pamiętać ,ża młody byłem a szkoda,dzis juz nie ma takich rajdów ehhh..........
Dokładnie... Dzisiejsze rajdy to niestety tylko cień dawnych wyścigów, a szkoda bo rewelacyjnie się ogląda co kierowcy potrafili osiągnąć tymi maszynami
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
- bargaw3181
- Klubowicz
- Posty: 4067
- Rejestracja: 24 maja 2009, 9:06
- Imię: Bartłomiej
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Kontakt:
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
514449239 Bartek (Bartłomiej, nie Bartosz ! ) vel modo
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Jestem odpowiedzialny za to co powiedziałem, nie za to co zrozumiałeś !
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Piękno rajdowej Grupy B [wideo]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dFRhxsLf ... r_embedded[/youtube]
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=dFRhxsLf ... r_embedded[/youtube]
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
-
- Klubowicz
- Posty: 1025
- Rejestracja: 29 gru 2006, 0:00
- Lokalizacja: Ciechanów woj. mazowieckie
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Te czasy nie wrócą...i przede wszystkim wyobrażacie sobie obecnych kierowców w tych "potworach" ??? no ja nie
Była:
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Lancia Delta II 1,6 16V
Lancia Lybra Intensa 2,4JTD
Jaguar X-Type 2,0D
Jest:
BMW E90 318i
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Tomzik
- Klubowicz
- Posty: 5396
- Rejestracja: 22 gru 2007, 0:00
- Imię: Tomczysław ;)
- Lokalizacja: Kwidzyn/Świecie
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Nie do końca, bo w tamtych latach różnice czasowe między poszczególnymi teamami nie zamykały się w przedziale 2s tak jak teraz (no dobra, tak jak do momentu przyjścia Team Lotus, Virgin i HRT ) lecz były znacznie większe. Być może Delta miała parę sekund w plecy, zresztą dużo zależy od toru, pewnie w Monako byłaby jeszcze bliżej P1, ale na torach gdzie są szybkie zakręty, długie proste i następujące po nich mocne dohamowania raczej jednak byłaby bez szans..bargaw3181 pisze:Fińskie kierowca Henri Toivonen przejechał się nią na torze F1 w Portugalii - i miał szósty czas kwalifikacji F1! "
To mówi samo za siebie !!
Sekret auta F1 nie tkwi ani w prędkości, ani w mocy, ani w przyspieszeniu, bo istnieją nawet seryjne auta sportowe lepsze pod tym względem. Ten sekret to przyczepność i docisk aero oraz hamulce. To te czynniki powodują, że spokojnie znajdziesz serie wyścigowe, gdzie jeździ się z większymi prędkościami, gdzie przyspieszenia są lepsze, ale nigdzie nie znajdziesz serii, w której osiąga się takie czasy okrążenia, takie opóźnienia przy hamowaniu (po 5g i nawet ponad) i takie siły w zakrętach.
Ładnych kilka lat temu, kiedy jeszcze Jaguar miał swój zespół F1, bodaj 2003 lub 2004 rok, zrobili bardzo fajne zestawienie na torze Silverstone. W szranki stanął najmocniejszy wtedy, 400-konny S-Type i aktualny bolid F1. Ciekawostką było to, że im ciaśniejsze zakręty tym rożnica między autami była mniejsza, np. w najwolniejszym winklu S-Type miał 80, bolid jedynie 110, a wydawałoby się, że różnica powinna być większa. Ale przy takich prędkościach aero po prostu jeszcze nie pracuje jak należy. W zakręcie, w którym S-Type miał 130 i walczył aby pozostać na torze, bolid F1 nie zszedł poniżej.. 240. Na końcu prostej S-Type zaczynał ostro hamować w miejscu, gdzie w bolidzie spokojnie zapinano szóstkę..
Nie umniejszam tutaj możliwości Delty, jednak zwracam uwagę, że dużo zalezy od toru, im bardziej kręty tym mniej bolid może się wykazać... Po prostu uwielbiam F1 i muszę tu trochę wybronić "moją" dyscyplinę
Są: Lancia Delta 2,0 Multijet; Lancia Phedra 2,2 Multijet; Yamaha XJ 900S Diversion; SHL M11W
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Były: Lancia Delta HPE 1,8 16V GT; Lancia Kappa 2,0 20V Turbo; Fiat Croma 2,0 T i.e., SFM Junak M10, Romet Ogar 205
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Seth
- Klubowicz
- Posty: 1906
- Rejestracja: 22 maja 2007, 0:00
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Warszawa-WI/WN/WPI
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
http://www.autogaleria.pl; http://www.exoticcars.pl
były: Ford Granada 2.0 '79, Ford Sierra 1.8 '89, Lancia Delta 2.0 '93, Ford Escort 1.8TD '95, Lancia Lybra SW 2.0 '01, Fiat Stilo MW 1.9 JTD
na co dzień: Szkodnik Oktawian 1.4 TSI '14; obecnie: moje
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Fajna strona z filmami m.in. z Deltą S4
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
Lancia Delta III, 1.4 multiair 140 KM, Colore Nero Magma
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
Fiat Punto Evo, 1.4 77 KM
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Lancia Delta S4 - wspaniałe czasy
To jeszcze dowcip a propos - z brodą, bo z tamtych czasów.
Pyt: Czym się różni kierowca rajdowy od fińskiego kierowcy rajdowego?
...
Kierowca rajdowy dojeżdżając do szczytu wzniesienia zwalnia, bo zaraz za nim może być zakręt, fiński kierowca rajdowy przyspiesza, bo zaraz za nim może być prosta!
Pyt: Czym się różni kierowca rajdowy od fińskiego kierowcy rajdowego?
...
Kierowca rajdowy dojeżdżając do szczytu wzniesienia zwalnia, bo zaraz za nim może być zakręt, fiński kierowca rajdowy przyspiesza, bo zaraz za nim może być prosta!
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Grupa B
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FumHF_mG ... r_embedded[/youtube]
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?