Post
autor: Jacek » 17 mar 2005, 10:10
Może to zająć jakieś półtorej godziny, trochę cierpliwości, klucz wpustowy (chyba 6) i kombinerki
opiszę jak to jest w themie u Ciebie powinno być podobnie.
Zanim sprężyna wlazła w d... przerwała kabel grzewczy.
grzałka to jest cienki izolowany drut przyklejony do wierzchniej strony gąbki ułożony rownolegle na środkowej powierzchni siedziska.
Najpierw trzeba wydłubać fotel- podnieś go max do góry, przejedź do tyłu i odkręć dwie przednie sruby wpustowe trzymające prowadnice do podlogi, przejedź fotelem do przodu i zrób to samo z tyłu. Wyłącz zapłon odepnij elektrykę. i juz masz fotel w garści. zdejmij plastikowy panel sterowania (zwróć uwagę jak są ułożone kable zeby ich potem nie przyszczypać przy eksploatacji fotela).
Od dołu zobaczysz złośliwą sprężynę. W tylnej części tapicerka jest zaczepiona o ostre ząbki więc ją delikatnie naciągnij uwolnij z zaczepów następnie mocno ściśnij gąbkę na krawędzi siedziska i wyciągnij brzeg tapicerki spod blaszanej rynienki. odchyl obicie tapicerki i zobaczysz grzałkę. Przypuszczam że jest przerwana w miejscu pęknięcia sprężyny. Rodzaj drutu raczej nie nadaje się do lutowania więc spróbuj zacisnąć wykorzystując obciętą część konektorka. Nie zapomnij o nałożeniu koszulki termokurczliwej w miejscu łączenia.
co do spręzyny to myślę że fso polonez uratuje Ci tyłek,
posprawdzaj co z gąbką może trzeba pokleić. nie wiem czy w obiciu nie ma dotatkowych usztywnień zapinanych klamerkami do sprężyn na przelot przez gąbkę w takim przypadku musisz odpiąć klamry bo nie dostaniesz się do grzałki
montaż w odwrotnej kolejności
Opisałem jak bym to zrobił u siebie jesli będziesz miał problem możesz zadzwonić 608594406. Szkoda kasy na tapicera.
Miłej zabawy, daj znać czy operacja się udała
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6