Kappa - fotel kierowcy

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Re: grzanie

Post autor: Jurek K. » 16 mar 2005, 20:23

"Jacek" pisze: miałem przyjemność rozbierania fotela bo był uszkodzony mechanicznie

_________________
Thema 3.0V6 LS
A jak się wyciąga podgłówek(zagłówek), nie mogę podnieść wyżej, a docisk do fotela jest duży. Fotel jest elektryczny(zagłówek również). Mam Kappe ale może podobnie jest.
Pozdrawiam Jurek
ps. z tą przyjemnością tak chyba nie do końca :roll: :lol:
Kappa 2.4 LX 97' (niestety rozbita w grudniu 2014)
Kappa 2.4 LX 00'

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: grzanie

Post autor: sanchez » 16 mar 2005, 22:44

"Jacek" pisze:Zanim zrobisz doktorat z tapicerologii :roll: sprawdź omomierzem tzw przejście
czyli czy grzaly są dobre zlokalizuj dwa cienkie czarne kable wchodzące w tapicerkę fotela, jeśli brak przejścia to zdejmij tył oparcia (gdzies powinien byc konektor na przewodach do grzania oparcia- też sprawdź).
Rozbierania tapicerki Ci nie życzę. Jak coś sprawdzisz to napisz, miałem przyjemność rozbierania fotela bo był uszkodzony mechanicznie. Ja podejrzewam że zdechł wyłącznik (zamień je miejscami i coś wiecej będziesz wiedział)
No niestety to grzalka. Sprawdzalem. Byłem nawet u elektryka. Dodatkowo jak juz pisalem wyszla mi jakas sprezynka i chcialbym zrobic te dwie rzeczy razem, bo bez rozbierania fotela sie nie obejdzie. :?
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Re: grzanie

Post autor: sanchez » 16 mar 2005, 22:47

"Jurek K." pisze:A jak się wyciąga podgłówek(zagłówek), nie mogę podnieść wyżej, a docisk do fotela jest duży. Fotel jest elektryczny(zagłówek również). Mam Kappe ale może podobnie jest.
Pozdrawiam Jurek
ps. z tą przyjemnością tak chyba nie do końca :roll: :lol:
Ten pionowy regulator z boku fotela - do góry i zagłówek musi wyjechać.
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: Jacek » 17 mar 2005, 10:10

Może to zająć jakieś półtorej godziny, trochę cierpliwości, klucz wpustowy (chyba 6) i kombinerki
opiszę jak to jest w themie u Ciebie powinno być podobnie.
Zanim sprężyna wlazła w d... przerwała kabel grzewczy.
grzałka to jest cienki izolowany drut przyklejony do wierzchniej strony gąbki ułożony rownolegle na środkowej powierzchni siedziska.
Najpierw trzeba wydłubać fotel- podnieś go max do góry, przejedź do tyłu i odkręć dwie przednie sruby wpustowe trzymające prowadnice do podlogi, przejedź fotelem do przodu i zrób to samo z tyłu. Wyłącz zapłon odepnij elektrykę. i juz masz fotel w garści. zdejmij plastikowy panel sterowania (zwróć uwagę jak są ułożone kable zeby ich potem nie przyszczypać przy eksploatacji fotela).
Od dołu zobaczysz złośliwą sprężynę. W tylnej części tapicerka jest zaczepiona o ostre ząbki więc ją delikatnie naciągnij uwolnij z zaczepów następnie mocno ściśnij gąbkę na krawędzi siedziska i wyciągnij brzeg tapicerki spod blaszanej rynienki. odchyl obicie tapicerki i zobaczysz grzałkę. Przypuszczam że jest przerwana w miejscu pęknięcia sprężyny. Rodzaj drutu raczej nie nadaje się do lutowania więc spróbuj zacisnąć wykorzystując obciętą część konektorka. Nie zapomnij o nałożeniu koszulki termokurczliwej w miejscu łączenia.
co do spręzyny to myślę że fso polonez uratuje Ci tyłek,
posprawdzaj co z gąbką może trzeba pokleić. nie wiem czy w obiciu nie ma dotatkowych usztywnień zapinanych klamerkami do sprężyn na przelot przez gąbkę w takim przypadku musisz odpiąć klamry bo nie dostaniesz się do grzałki
montaż w odwrotnej kolejności
Opisałem jak bym to zrobił u siebie jesli będziesz miał problem możesz zadzwonić 608594406. Szkoda kasy na tapicera.
Miłej zabawy, daj znać czy operacja się udała
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
sanchez
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 200
Rejestracja: 19 kwie 2004, 0:00
Lokalizacja: Warszawa

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: sanchez » 17 mar 2005, 10:36

"Jacek" pisze:Zanim sprężyna wlazła w d... przerwała kabel grzewczy.
Właśnie, myśle ze u mnie jest dokladnie to samo. Jak przestanie padać, to w wolna sobote sie za to zabiore. Serdeczne dzieki za info :wink:
k 2.4 - było i minęło.
??? ?? ?????? ,? ??????? ,?????? ??? ??????!

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Re: grzanie

Post autor: Jurek K. » 17 mar 2005, 16:27

"sanchez" pisze:
"Jurek K." pisze:A jak się wyciąga podgłówek(zagłówek), nie mogę podnieść wyżej, a docisk do fotela jest duży. Fotel jest elektryczny(zagłówek również). Mam Kappe ale może podobnie jest.
Pozdrawiam Jurek
ps. z tą przyjemnością tak chyba nie do końca :roll: :lol:
Ten pionowy regulator z boku fotela - do góry i zagłówek musi wyjechać.
Nie chce do góry za dużo podjechać, ale za to jak pisałem mocno dociska do fotela jak jedzie w dół. Nie wiem jak go podciągnąć wyżej. :cry:
Kappa 2.4 LX 97' (niestety rozbita w grudniu 2014)
Kappa 2.4 LX 00'

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: Jacek » 17 mar 2005, 21:57

"Jurek K." pisze:Jak już jest temat fotela to jak podnieść do góry zagłówek za mało się podnosi (więcej się nie da), a dość mocno dociska do fotela - jest sterowany elektrycznie?
Nie wiem jak jest w kappiszonie, ja kupiłem themę bodniętą w kierowcę i musiałem naprawiać samodzielnie fotel bo nie było komu zlecić.
żeby to rozwiązac najlepiej dojedź max w dół Wyłącz zapłon i wydłub silnik od podnoszenia zagłówka (pewwnie siedzi gdzies u góry w oparciu) i podnieś zagłówek tak by nie byl "wbity" w oparcie następnie załóż silnik a układ będzie dalej "myslał' że jest jak było. (silniki maja oprócz zasilania napędu enkodery kontroli położenia). Podejrzewam że ktoś byl łaskaw wcześniej bezmyślnie pogrzebać. Nie wyciągnij go za dużo bo może być problem z przeciążeniem silnika. Najlepiej sprawdź przejazd w obie strony. Mordowałem się z takim przypadkiem przy układzie wysokości siedziska a zagłówek mam ręczny choć też mógłby być wyżej.
pozdrawiam
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

Zagłówek

Post autor: Jacek » 18 mar 2005, 8:18

tak przy okazji
czy sprawdziłeś u innych ze powinien podnosić się wyżej?
zrób to przed być może niepotrzebnym demontażem.
Pamiętaj o tym, że zagłówek to istotny element bezpieczeństwa i nie należy go przerabiać, więc upewnij się czy żeczywiście masz źle.
pozdrawiam,
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Jurek K.
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 140
Rejestracja: 28 gru 2004, 0:00
Lokalizacja: Staszów

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: Jurek K. » 18 mar 2005, 16:15

Mam porównanie z zagłówkiem pasażera, tam jest ok i regulacja w porządku.
Jurek
Kappa 2.4 LX 97' (niestety rozbita w grudniu 2014)
Kappa 2.4 LX 00'

Awatar użytkownika
Jacek
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 461
Rejestracja: 11 mar 2005, 0:00
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:

zagłówek

Post autor: Jacek » 18 mar 2005, 22:05

w takim razie po wyjęciu silnika spawdź jaki jest ruch góra-dół i jeśli jest inaczej niz u pasazera to zobacz czy nie ma w przekładni koła pośredniego z niepełną liczbą zębów na obwodzie. To że wchodzi głębiej sugeruje że tak właśnie jest u ciebie. Wtedy trzeba doświadczalnie przestawić zazębienie koła pośredniego. Daj znac do czego doszedłeś
FFE (F**K Fuel Economy) teraz AR156SW 2,4JTD20V -mała szara ropucha, Flavia Berlina 1.8, Honda CB750K , nowa pasja: Motobecane M2 250ccm SV JAP-iszon z1929 roku.
były:
BMW1602, Manta A SR, BMW528i rekin, Argenta VX, Thema 3,0V6LS, Thesis 3,2V6

Anonymous

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: Anonymous » 28 mar 2005, 22:17

w ogole to na wstepie chcialbym sie przywitac- witam serdecznie!!! ciesze sie,ze istnieje Wasze forum i na pewno zaczne brac w nim aktywny udzial. zaczynam od posta akurat w tej rubryce,bo w mojej Kappie rowniez brakuje ciepelka w fotelu kierowcy...kontrolka na desce rozdzielczej sie pali...rozumiem,ze bez wyzej opisanego przez kolege Jacka (przepraszam,jesli zbytnio sie spoufalilem) "zabiegu" sie nie obejdzie...prosilbym o odpowiedz,jesli jest jeszcze jakas nadzieja na szybsze wyeliminowanie tej usterki.OD czego mam zaczac?? Co najpierw sprawdzic??
Z gory dziekuje za odpowiedz!!

Awatar użytkownika
Torell007
Założyciel LKP
Założyciel LKP
Posty: 1363
Rejestracja: 09 sty 2005, 0:00
Imię: Michał
Lokalizacja: Gdynia

Kappa - fotel kierowcy

Post autor: Torell007 » 29 mar 2005, 8:32

"carlo84" pisze:w ogole to na wstepie chcialbym sie przywitac- witam serdecznie!!! ciesze sie,ze istnieje Wasze forum i na pewno zaczne brac w nim aktywny udzial. zaczynam od posta akurat w tej rubryce,bo w mojej Kappie rowniez brakuje ciepelka w fotelu kierowcy...kontrolka na desce rozdzielczej sie pali...rozumiem,ze bez wyzej opisanego przez kolege Jacka (przepraszam,jesli zbytnio sie spoufalilem) "zabiegu" sie nie obejdzie...prosilbym o odpowiedz,jesli jest jeszcze jakas nadzieja na szybsze wyeliminowanie tej usterki.OD czego mam zaczac?? Co najpierw sprawdzic??
Z gory dziekuje za odpowiedz!!
Witam kolejną osobę z Trójmiasta :)
Wiele serc, jedno bicie, ciężarówki ponad życie ;-)

Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Nadwozie i wnętrze”