Lybra - nie działa regulacja lędźwi
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Witam
Na początku informuję, iż przeszukałem forum na powyższy temat i nic nie znalazłem.
Mój problem polega na nie działającej regulacji odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.
Podejrzewam brak zasilania tegoż systemu bo ani mi nic nie wystaje z tyłu fotela, ani ruszanie oparciem nie pomaga...
Coś chyba mam pomieszane w kabelkach pod fotelem kierowcy.
Szukałem na schematach elektrycznych ale sterowania nie znalazłem. Możliwe że gdzieś jest spalony bezpiecznik w obwodzie... Może ktoś już przerabiał taki problem.
W związku z tym proszę o zrobienie fotki kabelków umieszczonych pod fotelem kogoś, kto ma działającą regulację w aucie sprzed liftingu.
Pozdrawiam z góry dziękując za wszelkie podpowiedzi.
Na początku informuję, iż przeszukałem forum na powyższy temat i nic nie znalazłem.
Mój problem polega na nie działającej regulacji odcinka lędźwiowego fotela kierowcy.
Podejrzewam brak zasilania tegoż systemu bo ani mi nic nie wystaje z tyłu fotela, ani ruszanie oparciem nie pomaga...
Coś chyba mam pomieszane w kabelkach pod fotelem kierowcy.
Szukałem na schematach elektrycznych ale sterowania nie znalazłem. Możliwe że gdzieś jest spalony bezpiecznik w obwodzie... Może ktoś już przerabiał taki problem.
W związku z tym proszę o zrobienie fotki kabelków umieszczonych pod fotelem kogoś, kto ma działającą regulację w aucie sprzed liftingu.
Pozdrawiam z góry dziękując za wszelkie podpowiedzi.
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Klubowicz
- Posty: 963
- Rejestracja: 16 lip 2009, 7:30
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Mówisz o tym przycisku z boku fotela? On się nie raz blokuje, ale jak zmienisz lekko kąt oparcia, to potrafi załapać i działa
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Tu raczej nie chodzi o mechanikę tylko o elektrykę...declamer pisze:ani ruszanie oparciem nie pomaga...
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
No ja tak miałem, oddałem do mechanika przy okazji innej roboty zrobił
Okazało się ze wiązka była przetarta...raz stykało raz nie, tak tez przypuszczałem ale schematu nie znalazłem wiec wolałem nie kombinować
Okazało się ze wiązka była przetarta...raz stykało raz nie, tak tez przypuszczałem ale schematu nie znalazłem wiec wolałem nie kombinować
QV...soon:)
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Heathen: mógłbyś pstryknąć zdjęcie tego co masz pod fotelem kierowcy?
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
fotki już nie są mi potrzebne... poradziłem sobie
UWAGA: Opis dotyczy naprawy w mojej Lybrze - nie jestem w stanie określić czy w moim samochodzie nie było coś "pokopane" w elektronice. Jeśli ktos ma jakieś uwagi, proszę o sprostowanie poniższego tekstu.
Cały ten system działa wraz z podgrzewaniem foteli, więc jeśli ktoś ma podgrzewanie a nie ma regulacji odcinka lędźwiowego to prawdopodobnie problem tkwi w samym przełączniku regulacji zamontowanym w fotelu kierowcy.
Gdy nie działa regulacja odcinka lędźwiowego i wszelkie ruszanie oparcia fotela zawodzi należy:
- sprawdzić, czy jest napięcie na złączce znajdującej się pod fotelem kierowcy (u mnie złączka 3-polowa) - napięcie na regulacje podawane jest po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR.
Jeśli nie ma to należy sprawdzić stan bezpieczników znajdujących się pod kierownicą:
- bezpiecznik znajdujący się w górnej partii; bezpiecznik znajduje się na dołączonym niebieskim gnieździe bezpiecznika (u mnie 15A)
- bezpiecznik w górnej partii pierwszy z góry w prawej kolumnie (u mnie 25A a wg schematu 7,5A)
Jeśli są one dobre to należy sprawdzić przekaźnik 50A znajdujący się przy w/w bezpieczniku; czy cewka przekaźnika jest dobra.
Jeśli wszystko jest sprawne to należy sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR pojawia się napięcie w gnieździe przekaźnika (lewy i prawy otwór- zasilanie cewki)
Jeśli napięcie sterujące przekaźnikiem się pojawia to omomierzem trzeba sprawdzić przewody zasilające regulację odcinka ledzwiowego. W tym celu należy wyciągnąć przekaźnik B20 (ten w niebieskim dodatkowym gnieździe) i sprawdzić połączenie pomiędzy złączem pod fotelem a gniazdem tegoż bezpiecznika.
W moim przypadku okazało się, że w gnieździe opisywanego przekaźnika wypadła blaszka, brak połączenia pomiędzy przewodem a nóżką sterowania przekaźnika. Przekaźnik się nie załączał po przekręceniu stacyjki i nie załączał obwodu zasilania regulacji odcinka lędźwiowego.
Mam nadzieję, że kogoś tym tekstem naprowadzę przy poszukiwaniu zaginionego napięcia:)
UWAGA: Opis dotyczy naprawy w mojej Lybrze - nie jestem w stanie określić czy w moim samochodzie nie było coś "pokopane" w elektronice. Jeśli ktos ma jakieś uwagi, proszę o sprostowanie poniższego tekstu.
Cały ten system działa wraz z podgrzewaniem foteli, więc jeśli ktoś ma podgrzewanie a nie ma regulacji odcinka lędźwiowego to prawdopodobnie problem tkwi w samym przełączniku regulacji zamontowanym w fotelu kierowcy.
Gdy nie działa regulacja odcinka lędźwiowego i wszelkie ruszanie oparcia fotela zawodzi należy:
- sprawdzić, czy jest napięcie na złączce znajdującej się pod fotelem kierowcy (u mnie złączka 3-polowa) - napięcie na regulacje podawane jest po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR.
Jeśli nie ma to należy sprawdzić stan bezpieczników znajdujących się pod kierownicą:
- bezpiecznik znajdujący się w górnej partii; bezpiecznik znajduje się na dołączonym niebieskim gnieździe bezpiecznika (u mnie 15A)
- bezpiecznik w górnej partii pierwszy z góry w prawej kolumnie (u mnie 25A a wg schematu 7,5A)
Jeśli są one dobre to należy sprawdzić przekaźnik 50A znajdujący się przy w/w bezpieczniku; czy cewka przekaźnika jest dobra.
Jeśli wszystko jest sprawne to należy sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR pojawia się napięcie w gnieździe przekaźnika (lewy i prawy otwór- zasilanie cewki)
Jeśli napięcie sterujące przekaźnikiem się pojawia to omomierzem trzeba sprawdzić przewody zasilające regulację odcinka ledzwiowego. W tym celu należy wyciągnąć przekaźnik B20 (ten w niebieskim dodatkowym gnieździe) i sprawdzić połączenie pomiędzy złączem pod fotelem a gniazdem tegoż bezpiecznika.
W moim przypadku okazało się, że w gnieździe opisywanego przekaźnika wypadła blaszka, brak połączenia pomiędzy przewodem a nóżką sterowania przekaźnika. Przekaźnik się nie załączał po przekręceniu stacyjki i nie załączał obwodu zasilania regulacji odcinka lędźwiowego.
Mam nadzieję, że kogoś tym tekstem naprowadzę przy poszukiwaniu zaginionego napięcia:)
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Może mało istotna będzie moja wypowiedź ale tylko potwierdzę pierwszą diagnozę w niniejszym wątku Dokładnie w ten sam sposób ten sam problem został u mnie rozwiązany w dniu dzisiejszym! Nawet sobie nie zdawałem sprawy że rozwiązanie jest tak banalne
LANCIA LYBRA 1.9 JTD - odjechała w siną dal ...
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
FIAT TIPO 1.4 16V 2016
MojaWłoskaMiłość
-
- Klubowicz
- Posty: 1185
- Rejestracja: 13 lip 2010, 22:29
- Imię: Krzysiek
- Lokalizacja: Gorzyce (woj.śląskie)
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Co było u Ciebie nie tak?MICHO pisze:Może mało istotna będzie moja wypowiedź ale tylko potwierdzę pierwszą diagnozę w niniejszym wątku Dokładnie w ten sam sposób ten sam problem został u mnie rozwiązany w dniu dzisiejszym! Nawet sobie nie zdawałem sprawy że rozwiązanie jest tak banalne
było Uno 1.0, Bravo 1.2 16V, była Lybra LX SW 1.8 LPG, była Croma 1,9 150KM jest Lancia Ypsilon Platino 0.9 i Ford Galaxy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 sty 2021, 14:36
- Imię: Kamil
Re: Lybra - nie działa regulacja lędźwi
Z fotela wychodzą mi dwie białe wtyczki, ale z podłogi jedna biała w której nie ma napięcia. Cewka przekaźnika działa, napięcie na gnieździe przekaźnika jest. Nie mogę jednak znaleźć :Kris pisze: ↑06 lut 2011, 15:11 fotki już nie są mi potrzebne... poradziłem sobie
UWAGA: Opis dotyczy naprawy w mojej Lybrze - nie jestem w stanie określić czy w moim samochodzie nie było coś "pokopane" w elektronice. Jeśli ktos ma jakieś uwagi, proszę o sprostowanie poniższego tekstu.
Cały ten system działa wraz z podgrzewaniem foteli, więc jeśli ktoś ma podgrzewanie a nie ma regulacji odcinka lędźwiowego to prawdopodobnie problem tkwi w samym przełączniku regulacji zamontowanym w fotelu kierowcy.
Gdy nie działa regulacja odcinka lędźwiowego i wszelkie ruszanie oparcia fotela zawodzi należy:
- sprawdzić, czy jest napięcie na złączce znajdującej się pod fotelem kierowcy (u mnie złączka 3-polowa) - napięcie na regulacje podawane jest po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR.
Jeśli nie ma to należy sprawdzić stan bezpieczników znajdujących się pod kierownicą:
- bezpiecznik znajdujący się w górnej partii; bezpiecznik znajduje się na dołączonym niebieskim gnieździe bezpiecznika (u mnie 15A)
- bezpiecznik w górnej partii pierwszy z góry w prawej kolumnie (u mnie 25A a wg schematu 7,5A)
Jeśli są one dobre to należy sprawdzić przekaźnik 50A znajdujący się przy w/w bezpieczniku; czy cewka przekaźnika jest dobra.
Jeśli wszystko jest sprawne to należy sprawdzić, czy po przekręceniu kluczyka w pozycję MAR pojawia się napięcie w gnieździe przekaźnika (lewy i prawy otwór- zasilanie cewki)
Jeśli napięcie sterujące przekaźnikiem się pojawia to omomierzem trzeba sprawdzić przewody zasilające regulację odcinka ledzwiowego. W tym celu należy wyciągnąć przekaźnik B20 (ten w niebieskim dodatkowym gnieździe) i sprawdzić połączenie pomiędzy złączem pod fotelem a gniazdem tegoż bezpiecznika.
W moim przypadku okazało się, że w gnieździe opisywanego przekaźnika wypadła blaszka, brak połączenia pomiędzy przewodem a nóżką sterowania przekaźnika. Przekaźnik się nie załączał po przekręceniu stacyjki i nie załączał obwodu zasilania regulacji odcinka lędźwiowego.
Mam nadzieję, że kogoś tym tekstem naprowadzę przy poszukiwaniu zaginionego napięcia:)
Kod: Zaznacz cały
- bezpiecznik znajdujący się w górnej partii; bezpiecznik znajduje się na dołączonym niebieskim gnieździe bezpiecznika (u mnie 15A)