Witam
Po wstępnych oględzinach nie wiem jak się do tego zabrać, dostęp fatalny, a raczej jego brak Może ktoś sciągał. Kolektor jest praktycznie taki sam jak w 16v bez VIS, Jest dwuczęściowy łączony na gumach.
Themie 16VT - jak ściągnąć kolektor ssący
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Themie 16VT - jak ściągnąć kolektor ssący
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Piszczyk
- Klubowicz
- Posty: 916
- Rejestracja: 19 sie 2007, 0:00
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: opole lubelskie
Re: Jak ściągnąć kolektor ssący w Themie 16VT
z mojego VISa wyrywałem w dłuuugi weekend...
(masakra - robiłem wymiane uszczelniaczy zaworowych + docieranie i regulacja zaworów + simmeringi
+ podkładka miski + urwana śruba głowicy przy dokręcaniu ... uff 3 dni mnie żona i córka nie widziały...)
- może podpowiem (choć to nie 16VT)
jest jedna śrubka psująca wszystko - wspornik kolektora od tyłu
eper thema z VIS
ja obszedłem to poprzez odkręcenie całego wspornika (2x nakrętka 13mm)
poza tym wiadomo - 5x 13mm górny rządek i 4x 13mm dolny rządek śrubek kolektor-głowica
ewentualnie wersja turbo:
jakiś dziwny rysunek z eper`a
(masakra - robiłem wymiane uszczelniaczy zaworowych + docieranie i regulacja zaworów + simmeringi
+ podkładka miski + urwana śruba głowicy przy dokręcaniu ... uff 3 dni mnie żona i córka nie widziały...)
- może podpowiem (choć to nie 16VT)
jest jedna śrubka psująca wszystko - wspornik kolektora od tyłu
eper thema z VIS
ja obszedłem to poprzez odkręcenie całego wspornika (2x nakrętka 13mm)
poza tym wiadomo - 5x 13mm górny rządek i 4x 13mm dolny rządek śrubek kolektor-głowica
ewentualnie wersja turbo:
jakiś dziwny rysunek z eper`a
...niewykonalność jakiegoś zadania jest tymczasowa i spowodowana jedynie złym doborem narzędzi...
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
jest :
DELTA I 1.6 GTi.e.`1992 w wiecznym remoncie
AR166 2,5 V6 `2000 holownik
HiLux 3.0d `2007 służbowy
Thesis 3,0V6 `2002 żony
Thema 2,8 PRV powrót do przeszłości
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Themie 16VT - jak ściągnąć kolektor ssący
Bułka z masłem Jak ściągałem kolektor to zajęło mi to jakąś godzinę... maks dwie.
Zacząć musisz od początku dolotu. W Turbo będzie trochę inaczej ale opisze jak było u mnie
(2.0 16v bez V.I.S)
- Odkręcamy przepływomierz od "Airboxa" i od "Power" rury
- Wyciągamy przepływomierz
- Wyciągamy "Airboxa" i "Power" rurę
- Odkręcamy przepustnicę (krzyż na droge jak ją bedziesz przykręcał z powrotem) i odciągamy ją na bok. Nie odpinaj wszystkich przewodów bo przepustnica jest podgrzewana.
- Odkręcamy dwie śruby mocujące kolektor do głowicy (te na wierzchu)
- Odkręcamy osprzęt na kolektorze... cewki przewody podciśnienia i inne pierdoły.
- Popuszczamy opaski na gumowych rurach łączących kolektory. Jest ich 8 trzeba popuścić 4, po jednej na każdej rurce
- Ciągniemy kolektor w stronę grodzi (dlatego trzeba odkręcić cewki) upewniając się ze na pewno wszystko odpięliśmy.
- Wyciągamy kolektor.
- Zostaje nam druga cześć wyposażona w wtryskiwacze. Jak chcesz ją ściągać to kup od razu uszczelkę kosztuje 5.99 zł a na przyszłość zaoszczędzi roboty. Ze ściągnięciem tego kolektora nie powinno być już większego problemu. (Tak samo jak wydechowy)
Potrzebna Ci będzie najlepiej grzechotka na 1/4 cala (mała) z łącznikiem elastycznym (sprężynowym) i nasadką do odkręcania opasek. Idealne do tego. Jak nie masz... no to musisz próbować śrubokrętem i wtedy może pojawić się problem:/
Masz przy tej robocie dużo rzeczy na wierzchu. Między innymi wtryskiwacze i rozrusznik. Warto sprawdzić czy z nimi wszystko w porządku, bo po co rozbierać dwa razy
Kup sobie od razu materiał do uszczelek i wytnij uszczelkę pod przepustnice. Mi nie udało się jej dopaść mimo że intensywnie szukałem... niedostępna
Myślę że w Turbo poza paroma przewodami różnic być nie powinno.
Zacząć musisz od początku dolotu. W Turbo będzie trochę inaczej ale opisze jak było u mnie
(2.0 16v bez V.I.S)
- Odkręcamy przepływomierz od "Airboxa" i od "Power" rury
- Wyciągamy przepływomierz
- Wyciągamy "Airboxa" i "Power" rurę
- Odkręcamy przepustnicę (krzyż na droge jak ją bedziesz przykręcał z powrotem) i odciągamy ją na bok. Nie odpinaj wszystkich przewodów bo przepustnica jest podgrzewana.
- Odkręcamy dwie śruby mocujące kolektor do głowicy (te na wierzchu)
- Odkręcamy osprzęt na kolektorze... cewki przewody podciśnienia i inne pierdoły.
- Popuszczamy opaski na gumowych rurach łączących kolektory. Jest ich 8 trzeba popuścić 4, po jednej na każdej rurce
- Ciągniemy kolektor w stronę grodzi (dlatego trzeba odkręcić cewki) upewniając się ze na pewno wszystko odpięliśmy.
- Wyciągamy kolektor.
- Zostaje nam druga cześć wyposażona w wtryskiwacze. Jak chcesz ją ściągać to kup od razu uszczelkę kosztuje 5.99 zł a na przyszłość zaoszczędzi roboty. Ze ściągnięciem tego kolektora nie powinno być już większego problemu. (Tak samo jak wydechowy)
Potrzebna Ci będzie najlepiej grzechotka na 1/4 cala (mała) z łącznikiem elastycznym (sprężynowym) i nasadką do odkręcania opasek. Idealne do tego. Jak nie masz... no to musisz próbować śrubokrętem i wtedy może pojawić się problem:/
Masz przy tej robocie dużo rzeczy na wierzchu. Między innymi wtryskiwacze i rozrusznik. Warto sprawdzić czy z nimi wszystko w porządku, bo po co rozbierać dwa razy
Kup sobie od razu materiał do uszczelek i wytnij uszczelkę pod przepustnice. Mi nie udało się jej dopaść mimo że intensywnie szukałem... niedostępna
Myślę że w Turbo poza paroma przewodami różnic być nie powinno.
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Themie 16VT - jak ściągnąć kolektor ssący
Witam
Dzięki za odpowiedzi.
To jest ten kolektor dzielony z tymi gumowymi rurami, generalnie musze wyciągnąć tą część, w której są wtryskiwacze. Przy okazji jeszcze wywalić maglownice i dmuchawe.
Jeszcze mam pytanie czy tą część w której są wtryskiwacze da się jakoś spawać?
Pozdrawiam
Dzięki za odpowiedzi.
To jest ten kolektor dzielony z tymi gumowymi rurami, generalnie musze wyciągnąć tą część, w której są wtryskiwacze. Przy okazji jeszcze wywalić maglownice i dmuchawe.
Jeszcze mam pytanie czy tą część w której są wtryskiwacze da się jakoś spawać?
Pozdrawiam
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
- Mariusz91
- Klubowicz
- Posty: 2738
- Rejestracja: 08 cze 2007, 0:00
- Skype: Mariusz8.32
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Kraków
Re: Themie 16VT - jak ściągnąć kolektor ssący
To jest zrobione z aluminium więc sposób spawania musisz dopasować do tego materiału;)
Lancia Thema 2.0 16v Turbo LX <--- Miss Zlotu Muszyna 2014 / V-ce-Miss Zlotu Topornia 2015 / Miss Zlotu Zwierzyń 2016 / II V-ce-Miss Zlotu 2018
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'
Lancia Y10 "Lila" 1.1 8v <-- II V-ce Miss Zlotu Muszyna 2014 / II V-ce Miss Zlotu Topornia 2015
Łada Niva <---- Prace Twają!
Moja Była
Lancia Thema 2.0 16v 90'