Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Fajny wykaz, tylko omija wiele detali. Przykładowo napisali, że dodatkowe światła dalekosiężne można zamontować symetrycznie i tylko dwa - pominęli fakt, że można je montować tylko w okreslony sposób (taki wykaz odległości jak przy dziennych) i np. na dachu nie wolno tego zakładać.
Poza tym:
Poza tym zmiana silnika w zasadzie zawsze wymaga zmiany w dowodzie, bo nawet jak osiągi pozostaną takie same to numer silnika będzie inny. Widocznie jednak dziennikarz musiał się zmieścić w wierszówce, że opuścił takie rzeczy.
Poza tym:
Zauważyć zauważy, więc weźmie analizator spalin i na jego podstawie oceni te ingerencję. W Civicu '91 miałem wycięty kat i wstawioną zwykłą rurę (nawet bez pozoranckiej obudowy kata), więc na każdym przeglądzie sprawdzali mi spaliny i... sprawdzali ponownie zapasowym analizatorem jeśli mieli, bo nie mogli uwierzyć w wyniki niemal jak z fabryki. Ja tam nie wiem, nic w silniku nie poprawiałem, już taki był. Problemów z tego tytułu nikt mi nie robił.Niedopuszczalne jest poza tym demontowanie katalizatorów i filtrów cząstek stałych. Ponieważ wymiana tych elementów jest kosztowna, w przypadku awarii często bywają usuwane i zastępowane np. rurką. Podczas badania technicznego diagnosta niemal na pewno zauważy niedopuszczalną ingerencję w układ wydechowy.
Poza tym zmiana silnika w zasadzie zawsze wymaga zmiany w dowodzie, bo nawet jak osiągi pozostaną takie same to numer silnika będzie inny. Widocznie jednak dziennikarz musiał się zmieścić w wierszówce, że opuścił takie rzeczy.
Drop a gear and disappear!
- Dudi
- Członek Zarządu LKP
- Posty: 12270
- Rejestracja: 30 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- Kontakt:
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
W dowodzie rejestracyjnym nie masz numeru silnika, więc żadna zmiana nie jest potrzebnaBorek pisze:Poza tym zmiana silnika w zasadzie zawsze wymaga zmiany w dowodzie, bo nawet jak osiągi pozostaną takie same to numer silnika będzie inny. Widocznie jednak dziennikarz musiał się zmieścić w wierszówce, że opuścił takie rzeczy.
Chyba, że zmieniasz silnik na całkiem inny pod względem mocy, bo tylko moc/pojemność masz podane. Oraz "B" lub "D", czyli benzyna/diesel.
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Oż faktycznie, my bad - numery są w karcie pojazdu. O tyle łatwiej, że tylko trzeba wstukać zmianę, a nie wymieniać cały dokument.
Drop a gear and disappear!
- Ricardus
- Forumowicz/ka
- Posty: 605
- Rejestracja: 17 kwie 2008, 0:00
- Lokalizacja: Łódź/Grotniki
- Kontakt:
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Silnik od jakiegoś czasu nie jest chyba nigdzie odnotowywany, jest to część zamienna. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Tak, już od kilku lat.Ricardus pisze:Silnik od jakiegoś czasu nie jest chyba nigdzie odnotowywany, jest to część zamienna. Niech mnie ktoś poprawi jeśli się mylę.
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
A to nie jest tak, że jak zmieniam silnik na większy, to nie trzeba tego zmieniać w DR?
- NIKI
- Forumowicz/ka
- Posty: 712
- Rejestracja: 01 sie 2009, 12:18
- Imię: Bartosz
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Numeru silnika niema ani w dowodzie ani w karcie pojazdu.
Silnik już od ładnych paru lat jest traktowany jak cześć wymienna i tyle.
Jedynym problemem będzie jeżeli wymieniamy silnik na taki który będzie miał inne parametry (moc pojemność itp) Wtedy trzeba to zmienić w dokumentach auta... Tylko kto to robi ?
Silnik już od ładnych paru lat jest traktowany jak cześć wymienna i tyle.
Jedynym problemem będzie jeżeli wymieniamy silnik na taki który będzie miał inne parametry (moc pojemność itp) Wtedy trzeba to zmienić w dokumentach auta... Tylko kto to robi ?
Moje byłe Włoszki
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Ciekawe, bo ja mam numer w karcie (wydana w 2001, więc to norma) oraz aktualny wzór karty nadal posiada takie pole. Z drugiej strony łatwo mi uwierzyć, że urzędy i drukarnie mimo tylu lat nadal biją stary wzór...NIKI pisze:Numeru silnika niema ani w dowodzie ani w karcie pojazdu.
Drop a gear and disappear!
- Wilkin
- Klubowicz Wspierający
- Posty: 5284
- Rejestracja: 02 lis 2009, 21:40
- Imię: Grzesiek
- Lokalizacja: Pruszków
- Kontakt:
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
odkopięBorek pisze: Poza tym:Zauważyć zauważy, więc weźmie analizator spalin i na jego podstawie oceni te ingerencję. W Civicu '91 miałem wycięty kat i wstawioną zwykłą rurę (nawet bez pozoranckiej obudowy kata), więc na każdym przeglądzie sprawdzali mi spaliny i... sprawdzali ponownie zapasowym analizatorem jeśli mieli, bo nie mogli uwierzyć w wyniki niemal jak z fabryki. Ja tam nie wiem, nic w silniku nie poprawiałem, już taki był. Problemów z tego tytułu nikt mi nie robił.Niedopuszczalne jest poza tym demontowanie katalizatorów i filtrów cząstek stałych. Ponieważ wymiana tych elementów jest kosztowna, w przypadku awarii często bywają usuwane i zastępowane np. rurką. Podczas badania technicznego diagnosta niemal na pewno zauważy niedopuszczalną ingerencję w układ wydechowy.
katalizator wg przepisów euro jest wymagany od 1996r.
więc nie ma się co dziwić że Civic z 91.r mieści się w swoich normach
Swoją drogą gapy z diagnostów
byłe: Delta II 1.6 16V Hpe,Kappa 2.0 20V "Litwin" ,Kappa 2.0 20V "Przemytnik",Delta II bi-colore 2.0 16V Vice miss Sypniewo,Ypsilon 1.3 JTD bi-colore Miss Topornia,Kappa 3.0 Coupe Aut 2vice Zwierzyń, Kappa 2.0 20 VT. Alfa 166 3.0 sportronic.
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Obecne
Kappa 3.0 sportronic,Kappa 3.0 SW sportronic, Gamma 2.5 Aut.Tipo 1.4 T-jet SW.Ford expedition 5.4. Volt,126p.
Tak z grubsza
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
A był jakiś temat o ksenonach, bo nie mogę się odnaleźć... W różnych artykułach, różnie napisane... Kwestia HIDów pogrzebana. Najważniejsze, żeby lampa miała homologację i była przystosowana do ksenonu, musi być też samopoziomowanie, chociaż też znalazłem artykuł o dopuszczonej: "ręcznej regulacji przewidzianej z góry przez producenta", ale co np. ze spryskiwaczami (tzw. układ samooczyszczania)? Nawet na forum istnieją użytkownicy, mający założone oryginalne zestawy lamp ksenonowych, ale nie mają spryskiwaczy na zderzaku. Co więc z tym fantem?
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Spryskiwacze do ksenonów są obowiązkowe powyżej jakiejś mocy ksenona. Słabsze ksenony nie muszą mieć spryskiwacza, ale nie pamiętam wartości granicznej.
Lybra 2.0 comfotronic czarna
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Lybra 2.0 comfotronic niebieska
Lybra 2.0 comfotronic kombi błękitna
Lybra 2.0 comfotronic kombi srebrna
Lybra 2.0 comfotronic kombi czerwona
Y10 1.1
Były: 3x Delta 1.8 8v, 2x Kappa 16vT, Lybra 2.4 JTD
Re: Co wolno zmienić w aucie używanym zgodnie z prawem?
Znalazłem coś takiego: "6.2.9. (...) Światła mijania ze źródłem światła o wartości obiektywnego strumienia świetlnego powyżej 2 000 lumenów można stosować wyłącznie w połączeniu z instalacją urządzeń do oczyszczania świateł przednich, zgodnie z regulaminem nr 45. Ponadto, w odniesieniu do odchylenia pionowego, postanowień pkt 6.2.6.2.2 powyżej nie stosuje (...) " Tyle, że inni piszą też, że skoro auto w produkcji (bo prawo nie działa wstecz) miało na wyposażeniu ksenony bez spryskiwaczy to można je posiadać, inaczej zawsze z samooczyszczaniem. W przypadku Kappy, to chyba zawsze były spryskiwacze.