Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Witam Wszystkich
W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.
Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.
Na początku kilka zdjęć starego tłumika:
Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:
Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Teraz porównanie starego i nowego tłumika
Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.
To tyle Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.
Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami
W niniejszym poście zamieszczam krótki tutorial jak wymienić tłumik końcowy. Tłumik, który przedstawiony jest na zdjęciu został zakupiony na allegro u użytkownika IPACOSKLEP za kwotę 210zł z przesyłką. Jest to zamiennik , posiada 2 lata gwarancji i jest o prawie 400zł tańszy od tłumika oryginalnego. Idealnie pasuje w miejsca montażowe i moim zdaniem nie ma sensu płacić 3 krotnie więcej za kawałek pofałdowanej blachy.
Przechodząc do sedna. Do wymiany potrzebny jest klucz 12 (najlepiej nasadkowy z grzechotką) i tak jak to było u mnie: młotek, majzel (przecinak) i brzeszczot.
Na początku kilka zdjęć starego tłumika:
Pierwszą rzeczą jest zdjęcie obejmy. W tym celu odkręcamy śrubę i przesuwamy obejmę w górę (może być potrzebny do tego młotek).
Następnie w miejscach nacięć, staramy się rozszerzyć stary tłumik i wybić go do góry. U mnie się to nie powiodło, dlatego przeciąłem brzeszczotem rurę (na prostym odcinku, ok 10 cm od puszki tłumika) i w taki sposób go zdjąłem.
Tłumik zawieszony jest na trzech uchwytach. Pokazane są na zdjęciach poniżej:
Tylni uchwyt po stronie lewego tylnego koła.
Uchwyt z tyłu, bliżej środka samochodu
Przedni uchwyt po stronie lewego tylnego koła
Teraz porównanie starego i nowego tłumika
Tłumik montujemy w banalny sposób. Wieszamy go na uchwytach, wkładamy na rurę tłumika środkowego i skręcamy obejmą.
To tyle Całość zajęła mi 1,5 godz, gdyż stary tłumik był zapieczony i miałem problem z jego rozłączaniem.
Tak jak zwykle, w razie czego służę pomocą.
Pozdrawiam Wszystkich i niech cisza będzie z nami
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999
Rover 416 1.6+gaz 1999
Re: Wymiana tłumika końcowego Lybra 1.9 jtd
No proszę - całkiem sympatycznie - gratuluję!
Czyli rozumiem, że ten zamiennik nie wystaje w dół (puszka) spod zderzaka i nie kole w oczy, tak jak zamiennik z Walkrera? Wygląda to z zewnątrz tak samo jak w oryginale?
Czyli rozumiem, że ten zamiennik nie wystaje w dół (puszka) spod zderzaka i nie kole w oczy, tak jak zamiennik z Walkrera? Wygląda to z zewnątrz tak samo jak w oryginale?
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Wymiana tłumika końcowego Lybra 1.9 jtd
Od dołu to prawie nic nie wystaje, z odległości ok 5-6 m widać tłumik, ale uważam, że nie rzuca się on w oczy. Jutro zrobię zdjęcie to sam zobaczysz;-)
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999
Rover 416 1.6+gaz 1999
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Super - czekam na foto
Drążę temat, bo u siebie mam zamiennik z Walkera-Teneco - puszka jest owalna i niestety widać ją spod zderzaka - to jedyny mankament tego zamiennika, ale po roku od wymiany zaczyna mnie to irytować
Drążę temat, bo u siebie mam zamiennik z Walkera-Teneco - puszka jest owalna i niestety widać ją spod zderzaka - to jedyny mankament tego zamiennika, ale po roku od wymiany zaczyna mnie to irytować
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
A orientujecie się może czy w 1.8 jest taki sam tłumik?
Była: Lybra 1.8 LPG, Lybra 2.4jtd CF3 - 2000r
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Jest: Alfa Romeo 156SW 2.5 V6
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Jak poszukiwałem zamiennika, to wszystkie możliwe opcje producentów wykazywały, iż do Lybry był jeden typ tylnego tłumika, do wszystkich wersji silnikowych ten sam. Może ktoś natrafił na inne info?
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.
Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska
Zajrzyjna Fiat Klub Polska
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 45
- Rejestracja: 17 sty 2010, 22:12
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Tak jak obiecałem wrzucam zdjęcia tłumika:
Pierwsze robione w pozycji stojącej ok 3 m od auta:
Drugie robione z wysokości zderzaka (w pozycji kucającej ):
Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem tłumik jest bardzo dobrze skryty.
Co do głośności to nie wiem jak może się on spisywać w benzynie, ale zawsze zamawiam tłumiki z allegro (niezależnie od rodzaju samochodu) i jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby zamiennik był słyszalnie głośniejszy od oryginału
Pierwsze robione w pozycji stojącej ok 3 m od auta:
Drugie robione z wysokości zderzaka (w pozycji kucającej ):
Tak jak już wcześniej pisałem, moim zdaniem tłumik jest bardzo dobrze skryty.
Co do głośności to nie wiem jak może się on spisywać w benzynie, ale zawsze zamawiam tłumiki z allegro (niezależnie od rodzaju samochodu) i jeszcze nie spotkałem się z tym, żeby zamiennik był słyszalnie głośniejszy od oryginału
Lancia Lybra SW 1.9 jtd 2001
Rover 416 1.6+gaz 1999
Rover 416 1.6+gaz 1999
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Na allegro są dedykowane tłumiki do benzyny w wyższej cenie . Ciekawe czy jest to ten sam tłumik? Producentem jest firma "Ferroz" z Ostrowa Wlkp. Myślę, że informacji można szukać bezpośrednio u producenta. Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?miszko pisze:Uwaga! W benzynie tego mniejszego tłumika się nie stosuje, jest zbyt głośny. Montuje się tylko ten na wzór oryginalnego. Zaś do diesla można wpakować ten co jest pokazany w poradniku czyli ten mniejszy. Bynajmniej jak takie informacje usłyszałem od faceta, który miał tłumiki do Lucyny.
Może jednak ktoś się pokusił o to i powie jak jest? Bynajmniej ja przekładam zdanie jakie miał sprzedawca tych tłumików.
Znalazłem takie oto informację. Firma "Ferroz" produkuje do Lybry dwa rodzaje o nr katalogowych 36.035 do Pb i 36.036 do ON. Wynika z tego, prezentowany przez autora wątku tłumik dedykowany jest do Pb.
Ostatnio zmieniony 12 kwie 2012, 19:12 przez stabraf, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Powód: Nie klep posta pod postem, tylko kliknij "zmień".
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
A to widzisz, jak kiedyś szukałem bo myślałem, że tłumik mi się przepalił (a to jedynie rurka dolotowa - uff) to były tylko dwa rodzaje tłumików.
Te mniejsze ale tylko do silników ON i te na wzór oryginalnego do silników PB. Widać ta firma coś wyprodukowała też dla motorów PB, a wyglądem odbiegające od oryginału. Bynajmniej te dedykowane dla ON miały mieć mniej komór tłumiących. Mogę się już mylić bo szukałem to ponad pół roku temu.
Te mniejsze ale tylko do silników ON i te na wzór oryginalnego do silników PB. Widać ta firma coś wyprodukowała też dla motorów PB, a wyglądem odbiegające od oryginału. Bynajmniej te dedykowane dla ON miały mieć mniej komór tłumiących. Mogę się już mylić bo szukałem to ponad pół roku temu.
Lybra 1.6 jako auto do dojazdów do pracy.
Zajrzyjna Fiat Klub Polska
Zajrzyjna Fiat Klub Polska
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi...pamaj pisze: Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Ja bym raczej radził spojrzeć na to troszkę inaczej tj gdzie mucha do słonia, jakie są gabaryty oryginału a jakie zamiennika więc ten zamiennik "wygotuje" sie momentalnie to takie porównanie jak byśmy tą samą grzałką grzali wodę w szklance i tą samą w wiaderku czyli dwa, trzy lata i do wymiany ale o to chodzi bo przecież mało kto jeździ dłużej jednym autem.Rafako pisze:Naprawdę jest tak, że ludzie, którzy kupują tłumik 3-5 razy tańszy od oryginału czy wyśmienitego zamiennika i liczą na to, że takowy zamiennik wytrzyma im 8-12 lat niczym oryginał, powinni zacząć leczyć się na nogi...pamaj pisze: Jednak znalezione informacje o produktach tej firmy nie są zbyt pochlebne, a jak jest naprawdę...?
...zamiast wypisywać opinie, o których piszesz.
Prawda jest taka, że taki tłumik z Ostrowa te 3 lata wytrzyma a jak go ktoś raz do roku obmaluje farbą do tłumików, to może nawet i przy dobrych wiatrach 4-5 lat.
Serdecznie pozdrawiam.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Utal! Dzięki za foto Doskonale to wygląda - w porównaniu do wiszącej puchy z Walkera to niebo a ziemia Nawet jeśli miałoby wytrzymać tylko 2-3 lat, to wydaje mi się, że warto.
Re: Lybra 1.9 JTD - wymiana tłumika końcowego
Inna sprawa to taka, że jeśli ten zamiennik wytrzyma np. 3 razy krócej od oryginału, a jest 3 razy tańszy to suma sumarum i tak mamy to samo. Tylko, że część z nas woli wydać to w "ratach".
Volvo S60 R-Design D5
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX
Były:
Alfa Romeo MiTo 1.4 16V
Alfa Romeo 159 SW 2.4JTDm
Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD
Lancia Lybra SW 1.9JTD
Daewoo Espero 1.5 GLX