oryginalny zawór padł. Włożyłem zawór z silnika 16v NA, ale wydaje mi sie, że się wiesza.
Ktoś wie z czego jeszcze można dopasować zawór?
Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów
Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów
Cześć, podaje Ci spis numerów om tej części i wykaz samochodów do jakich pasuje:
Numery OE
Marka
60808200
ALFA ROMEO
7740101
ALFA ROMEO
60808200
FIAT
7740101
FIAT
YB0985/3
FORD
YB09853
FORD
60808200
LANCIA
7740101
LANCIA
213716000702
MAGNETI MARELLI
VAE01
MAGNETI MARELLI
VAE06
MAGNETI MARELLI
VAE06/02
MAGNETI MARELLI
VAE0602
MAGNETI MARELLI
Auta:
Marka:
ALFA ROMEO
Model:
155 (167)
Typ:
2.0 16V Turbo Q4 (167.A2B, 167.A2C, 167.A2E)
2.0 16V Turbo Q4
Marka:
FIAT
Model:
COUPE (FA/175)
Typ:
2.0 16V Turbo
Model:
CROMA (154)
Typ:
2000 i.e. (154.AM, 154.LM)
2000 i.e. (154.AD)
Model:
TEMPRA (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. (159.AP)
Model:
TEMPRA S.W. (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. 4x4 (159.AP)
Model:
TIPO (160)
Typ:
1.8 i.e. (160.AY)
2.0 i.e. (160.AT, 160.AJ)
2.0 i.e. 16V Sport (160.EF)
2.0 16V (160.AV)
Marka:
LANCIA
Model:
DEDRA (835)
Typ:
1.8 i.e. (835BD, 835AD)
2.0 i.e. (835AL)
2.0 16V (835ED)
2.0 i.e. Turbo (835AR)
2.0 HF Integrale (835AP)
Model:
DEDRA SW (835)
Typ:
2.0 16V (835ED)
2.0 Integrale (835ED)
Model:
DELTA I (831AB0)
Typ:
1.6 GT i.e. (831AB.016)
1.6 HF Turbo (831AB.020)
2.0 HF Integrale (831AB.019)
2.0 HF Integrale (831AB.024S, 831AB.028)
2.0 HF Integrale (831AB.024)
2.0 16V HF Integrale (831AB.026)
Model:
DELTA II (836)
Typ:
2.0 16V (836AA, 836CA)
2.0 16V Turbo (836AB)
Model:
PRISMA (831AB0)
Typ:
1.6 i.e.
2.0 i.e. 4WD
Model:
THEMA (834)
Typ:
2000 i.e. (834B)
Tu jest chyba wszystko co będzie Ci potrzebne.
Poza tym możesz go odkręcić i sprawdzić czy za każdym przekręceniem stacyjki bez odpalania wraca na to samo miejsce.
A co z tymi obrotami jest nie tak?
Bo są również inne rzeczy odpowiedzialne za obroty , np. przepustnica.
Numery OE
Marka
60808200
ALFA ROMEO
7740101
ALFA ROMEO
60808200
FIAT
7740101
FIAT
YB0985/3
FORD
YB09853
FORD
60808200
LANCIA
7740101
LANCIA
213716000702
MAGNETI MARELLI
VAE01
MAGNETI MARELLI
VAE06
MAGNETI MARELLI
VAE06/02
MAGNETI MARELLI
VAE0602
MAGNETI MARELLI
Auta:
Marka:
ALFA ROMEO
Model:
155 (167)
Typ:
2.0 16V Turbo Q4 (167.A2B, 167.A2C, 167.A2E)
2.0 16V Turbo Q4
Marka:
FIAT
Model:
COUPE (FA/175)
Typ:
2.0 16V Turbo
Model:
CROMA (154)
Typ:
2000 i.e. (154.AM, 154.LM)
2000 i.e. (154.AD)
Model:
TEMPRA (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. (159.AP)
Model:
TEMPRA S.W. (159)
Typ:
1.8 i.e. (159.AN)
1.8 i.e. (159.AN)
2.0 i.e. 4x4 (159.AP)
Model:
TIPO (160)
Typ:
1.8 i.e. (160.AY)
2.0 i.e. (160.AT, 160.AJ)
2.0 i.e. 16V Sport (160.EF)
2.0 16V (160.AV)
Marka:
LANCIA
Model:
DEDRA (835)
Typ:
1.8 i.e. (835BD, 835AD)
2.0 i.e. (835AL)
2.0 16V (835ED)
2.0 i.e. Turbo (835AR)
2.0 HF Integrale (835AP)
Model:
DEDRA SW (835)
Typ:
2.0 16V (835ED)
2.0 Integrale (835ED)
Model:
DELTA I (831AB0)
Typ:
1.6 GT i.e. (831AB.016)
1.6 HF Turbo (831AB.020)
2.0 HF Integrale (831AB.019)
2.0 HF Integrale (831AB.024S, 831AB.028)
2.0 HF Integrale (831AB.024)
2.0 16V HF Integrale (831AB.026)
Model:
DELTA II (836)
Typ:
2.0 16V (836AA, 836CA)
2.0 16V Turbo (836AB)
Model:
PRISMA (831AB0)
Typ:
1.6 i.e.
2.0 i.e. 4WD
Model:
THEMA (834)
Typ:
2000 i.e. (834B)
Tu jest chyba wszystko co będzie Ci potrzebne.
Poza tym możesz go odkręcić i sprawdzić czy za każdym przekręceniem stacyjki bez odpalania wraca na to samo miejsce.
A co z tymi obrotami jest nie tak?
Bo są również inne rzeczy odpowiedzialne za obroty , np. przepustnica.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo
Odp: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów
Dzięki za informacje!
Problem ciągnie się już dość długo. W pierwszym etapie wolne obroty były w okolicy 1500 i falowały. Po dokładnym skręceniu opasek przestały falować, ale ciągle były zbyt wysokie. Postanowiłem rozebrać zawór i go wyczyścić. Operacja pomogła doraźnie. Zawór czasem się blokował i obroty szły w górę. Dodatkowo żeby ustawić wolne obroty musiałem niemal całkowicie wykręcić śrubkę do regulacji.
Kilka dni temu założyłem zawór od silnika NA i objawy są takie same.
Problem ciągnie się już dość długo. W pierwszym etapie wolne obroty były w okolicy 1500 i falowały. Po dokładnym skręceniu opasek przestały falować, ale ciągle były zbyt wysokie. Postanowiłem rozebrać zawór i go wyczyścić. Operacja pomogła doraźnie. Zawór czasem się blokował i obroty szły w górę. Dodatkowo żeby ustawić wolne obroty musiałem niemal całkowicie wykręcić śrubkę do regulacji.
Kilka dni temu założyłem zawór od silnika NA i objawy są takie same.
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów
Najpierw ustaw sobie wolne na odpiętym vae. Jeśli się blokował to spróbuj przeszlifować zaworek drobnym papierem, może ma jakieś zadziory. Jak miałem 16v to wieszała się cewka w zaworze i obroty cały czas były na 3000, wymieniłem na inny używany, który miał uszkodzony zaworek, tłoczek, złożyłem z 2 jeden i było git. Teraz mam w Delcie silnik z Tempry 2,0 8v obroty mam za wysokie, ale muszę przeczyścić dziada, jak nie pomoże to odkręce trochę śrubkę w nim. Dam znać czy pomoże gdzieś za tydzień, jak będę w pl.
Re: Delta II 2,0 16vT - zawór regulacji wolnych obrotów
Wsadź silniczek do kąpieli w ropie lub kup środek do czyszczenia przepustnic. Kąpiel zaplanuj na nockę hahaha.
Niech się wymoczy. Może nagarem tylko zaszedł.
Niech się wymoczy. Może nagarem tylko zaszedł.
Lublin - Lancia Delta II HPE HF Turbo