Y - jak jeździć ekonomicznie???
- felix
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 0:00
- Lokalizacja: Slupca / Poznan
Y - jak jeździć ekonomicznie???
Witam mam pytanko: wie ktos moze jak najbarsziej ekonomicznie wychodzi dobranie biegów? Szczególnie "4" i "5". Zastanawiam sie czy u Was jest tak samo: po miescie góra na "3".
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
biegi w Ygrek
Znajdź w necie albo w manualu, przy jakich obrotach jest max moment i przyspieszaj na najniższym biegu do tych obrotów, po sekundzie zmieniaj na bieg wyżej i znowu do tych obrotów (nie dalej). No i hamuj silnikiem oraz zwalniaj z dala widząc czerwone światło, mniej cisnąc na gaz...
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
biegi w Ygrek
a jaki masz silnik w tym swoim Ygreku?
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
- felix
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 10 wrz 2007, 0:00
- Lokalizacja: Slupca / Poznan
biegi w Ygrek
dzieki a silnik 1,4 12V
biegi w Ygrek
no to staraj się nie wkręcać go na wysokie obroty...
3 lub 3,5 tys to max do zmiany biegów
chyba że masz ciężką nogę, to wtedy powyższa zasada nic nie da
3 lub 3,5 tys to max do zmiany biegów
chyba że masz ciężką nogę, to wtedy powyższa zasada nic nie da
była LANCIA MUSA:((
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
nowe cavallino rampante:)))) tylko w innym opakowaniu:)))
tel. 504 279 488
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 12:21
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Y - jak jezdzic ekonomicznie???
witam,
kupiłem żonie Y rocznik '2000, silnik 1,1
dopiero teraz będę liczył, jakie ma spalanie (jeździ po mieście, początkujący kierowca)
jak ustawić prędkość do ekonomicznej jazdy? widzę, że licznik jest elastyczny, ale nie chciałbym go zajechać
4: od 45 km/h
5: od 65 km/h
co proponujecie? nie mam obrotomierza
kupiłem żonie Y rocznik '2000, silnik 1,1
dopiero teraz będę liczył, jakie ma spalanie (jeździ po mieście, początkujący kierowca)
jak ustawić prędkość do ekonomicznej jazdy? widzę, że licznik jest elastyczny, ale nie chciałbym go zajechać
4: od 45 km/h
5: od 65 km/h
co proponujecie? nie mam obrotomierza
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
To trzeba niestety wyczuć, ciężko to napisać na podstawie suchych liczb.
Mój Y 1.2 8V z pedałem w podłodze pali 8 litrów , natomiast przy normalnym (ale nieekonomicznym) obchodzeniu się pali jakieś 6,5.
Za dwa tygodnie mam do zrobienia 1000km to sprawdzę spalanie na trasie w dwóch wariantach - ogień i piórko to dam znać.
Mój Y 1.2 8V z pedałem w podłodze pali 8 litrów , natomiast przy normalnym (ale nieekonomicznym) obchodzeniu się pali jakieś 6,5.
Za dwa tygodnie mam do zrobienia 1000km to sprawdzę spalanie na trasie w dwóch wariantach - ogień i piórko to dam znać.
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 13
- Rejestracja: 21 mar 2012, 11:02
- Imię: Karol
- Lokalizacja: Wypełnij to pole
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Na szczęście te ipsilionki są całkiem ekonomiczne, choć przy obecnych cenach paliw to każdy oszczędzony litr się liczy
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 12:21
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
znów miałem okazję trochę pojeździć, wyszła mała modyfikacja:
3: od 20 km/h
4: od 40 km/h
nigdy tak nie jeździłem, a tu mam wrażenie silnik (na słuch) pracuje najlepiej
oczywiście na prostej drodze przy ekonomicznej jeździe wieczorem po głównych drogach miasta
obawiam się, że spalanie w przypadku Y mojej żony to będzie jakieś 7 l/100km minimum
ponawiam pytanie, czy silnik tego typu (1,1) nie wykituje mi przy jeździe na tak niskich obrotach?
3: od 20 km/h
4: od 40 km/h
nigdy tak nie jeździłem, a tu mam wrażenie silnik (na słuch) pracuje najlepiej
oczywiście na prostej drodze przy ekonomicznej jeździe wieczorem po głównych drogach miasta
obawiam się, że spalanie w przypadku Y mojej żony to będzie jakieś 7 l/100km minimum
ponawiam pytanie, czy silnik tego typu (1,1) nie wykituje mi przy jeździe na tak niskich obrotach?
- evoluzione
- Forumowicz/ka
- Posty: 107
- Rejestracja: 07 cze 2008, 0:00
- Lokalizacja: Qrów
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Jak powiedziałem, tak uczyniłem i 1 maja mój Y zrobił 1000km.
Prędkość przelotowa zawierała się w przedziale 90 - 130km/h.
Średnia wyszła mi aż 80km/h - ale to zasługa w miarę pustych dróg tego dnia.
Spalanie 5,12 l/100km. Wynik ten uznałem za całkiem dobry zważywszy, że 120km/h to była norma. Przyjmując, że jazda ekonomiczna to około 90-100km/h to wynik zapewne byłby poniżej 5 litrów, tak z 4,7 może, ale to już "gdybanie".
Podsumowując Y spalił odrobinę mniej niż zakładałem i całkiem przyjemnie się jechało
Prędkość przelotowa zawierała się w przedziale 90 - 130km/h.
Średnia wyszła mi aż 80km/h - ale to zasługa w miarę pustych dróg tego dnia.
Spalanie 5,12 l/100km. Wynik ten uznałem za całkiem dobry zważywszy, że 120km/h to była norma. Przyjmując, że jazda ekonomiczna to około 90-100km/h to wynik zapewne byłby poniżej 5 litrów, tak z 4,7 może, ale to już "gdybanie".
Podsumowując Y spalił odrobinę mniej niż zakładałem i całkiem przyjemnie się jechało
pozdrawiam
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Daniel
503134781
Jest - Lancia Y 1.2 8V Słonik, Honda Transalp 600V, Honda Varadero 125
Jest w rodzinie - Lancia Lybra 2.0 20v SW
Były - W kolejności chronologicznej - Fiat 126p 600cm włoski, Daewoo Matiz , Corsa B GSi, Cinque Sporting 1.1, Corsa A GSi, Cinque 900 Trofeo Abarth, Cinque Sporting 1.1, BMW E30 325, Fiesta 1.8D, Corsa B 1.7D, Suzuki Samurai 1.3, Lancia Delta 2.0 HPE, Suzuki Vitara 1.6, Citroen Berlingo 1.9D
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Byłem kiedyś na mini szkoleniu z Mistrzem Polski w Ecodriwingu ( nie pamiętam nazwiska )
Podał główną zasadę stosowaną przez niego i innych speców . Na każdym biegu wciskać pedał do ok. 3/4 głębokości i po osiągnięciu ok. 2500 obr. wrzucać następny bieg aż do momentu włączenia zakładanego biegu docelowego . Następnie utrzymywać stałą prędkość na docelowym biegu i możliwie niskie obroty . Nie bać się zbyt niskich obrotów ( np. na poziomie 1500 obr. w nowoczesnym TD ) ale przy konieczności przyspieszania zredukować bieg a nie przyspieszać ze zbyt niskich obrotów ( ochrona dwumasu ) Nie bać się wysokiego ciśnienia w oponach ( mówił nawet o 2,8 - 3,0 bar ) pod warunkiem akceptacji pogorszenia komfortu . Do tego rzeczy oczywiste - jak nie wożenie mas zbędnych ( czyli "tony" pierdół w bagażniku , wyłączanie klimy jeśli są ku temu warunki ) , zamykanie okien itp.
No i oczywiście pamiętajmy , że prędkość podnosi siłę oporu powietrza do kwadratu
Podał główną zasadę stosowaną przez niego i innych speców . Na każdym biegu wciskać pedał do ok. 3/4 głębokości i po osiągnięciu ok. 2500 obr. wrzucać następny bieg aż do momentu włączenia zakładanego biegu docelowego . Następnie utrzymywać stałą prędkość na docelowym biegu i możliwie niskie obroty . Nie bać się zbyt niskich obrotów ( np. na poziomie 1500 obr. w nowoczesnym TD ) ale przy konieczności przyspieszania zredukować bieg a nie przyspieszać ze zbyt niskich obrotów ( ochrona dwumasu ) Nie bać się wysokiego ciśnienia w oponach ( mówił nawet o 2,8 - 3,0 bar ) pod warunkiem akceptacji pogorszenia komfortu . Do tego rzeczy oczywiste - jak nie wożenie mas zbędnych ( czyli "tony" pierdół w bagażniku , wyłączanie klimy jeśli są ku temu warunki ) , zamykanie okien itp.
No i oczywiście pamiętajmy , że prędkość podnosi siłę oporu powietrza do kwadratu
"Jak pięknie się różnimy..."
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
DELTA 1.6 MultiJet ORO - EGR & DPF off z nową mapą : 149 KM / 362 Nm - Tramonto / Fiat 500 L PopStar 1.4 95 KM + LPG kolor BLACK / WHITE
Ty nie kupiłeś Lancii . Dostałeś Ją gratis . Zapłaciłeś tylko za udział w przedsięwzięciu ... No i przedsięwzięcie się zes...ło
-----------------------------------------
-
- Dopiero zaczyna na naszym forum
- Posty: 6
- Rejestracja: 11 mar 2012, 12:21
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Amerykańscy naukowcy (no bo jacy inni jeszcze mogli to zbadać ) doszli do wniosku, że bardziej opłacalne z punktu widzenia poboru mocy i oszczędności paliwa jest włączenie klimy, niż otwarcie okna
oczywiście im wyższa prędkość, tym różnica spalania (na niekorzyść otwartego okna) jest jeszcze większa
otwarte okno to morderstwo dla aerodynamiki pojazdu
w 1.1 nie mamy obrotomierza, ale na słuch wyczuwam, kiedy takie obroty są osiągnięte
co do TDI (skoda służbowa) rzeczywiście przyspieszenie jest najbardziej efektywne przy naciśnięciu gazu do 3/4
oczywiście im wyższa prędkość, tym różnica spalania (na niekorzyść otwartego okna) jest jeszcze większa
otwarte okno to morderstwo dla aerodynamiki pojazdu
w 1.1 nie mamy obrotomierza, ale na słuch wyczuwam, kiedy takie obroty są osiągnięte
co do TDI (skoda służbowa) rzeczywiście przyspieszenie jest najbardziej efektywne przy naciśnięciu gazu do 3/4
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Kiedyś mogli być nie tylko amerykańscy naukowcy, ale i radzieccy uczeniAlexRS pisze:Amerykańscy naukowcy (no bo jacy inni jeszcze mogli to zbadać ) doszli do wniosku, że bardziej opłacalne z punktu widzenia poboru mocy i oszczędności paliwa jest włączenie klimy, niż otwarcie okna
oczywiście im wyższa prędkość, tym różnica spalania (na niekorzyść otwartego okna) jest jeszcze większa
otwarte okno to morderstwo dla aerodynamiki pojazdu
To prawda, ale jak kiedyś tam wyczytałem, tylko powyżej jakiejś tam prędkości. Tylko jakiej?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Mi Y1.4 12V nigdy więcej jak 7 nie spalił, a silnik napewno już nie jest pierwszej młodości 210 000km, dodam jeszcze, że mam opony 185.
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Re: Y - jak jeździć ekonomicznie???
Nat pisze:Kiedyś mogli być nie tylko amerykańscy naukowcy, ale i radzieccy uczeniAlexRS pisze:Amerykańscy naukowcy (no bo jacy inni jeszcze mogli to zbadać ) doszli do wniosku, że bardziej opłacalne z punktu widzenia poboru mocy i oszczędności paliwa jest włączenie klimy, niż otwarcie okna
oczywiście im wyższa prędkość, tym różnica spalania (na niekorzyść otwartego okna) jest jeszcze większa
otwarte okno to morderstwo dla aerodynamiki pojazdu
To prawda, ale jak kiedyś tam wyczytałem, tylko powyżej jakiejś tam prędkości. Tylko jakiej?
Można przyjąć że od tych 100 km/h aerodynamika i opór powietrza zaczyna istotnie działać - dlatego też utrzymując te 90-110 samochód pali "mało" a w porównaniu do 130-140 przy których spalanie zaczyna drastycznie rosnąć.
Dla porównania - moje R19, przy przelotowych 90-110 paliło 6,2-6,5l/100. wystarczyło pogonić na 130-140 i wskakiwało na 7,5
BMW E39 Touring - 4,4 V8