Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
- mediamobil
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
- Imię: Miro
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs
Ostatnio zmieniony 31 maja 2012, 21:16 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!Poprawiłem.
Powód: Prosimy tytułować zgodnie z zasadami!!!Poprawiłem.
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
A nie lepiej wrzucić 2.4 JTD? Albo nowsze JTDm 200ps?
Da się w ogóle przerejestrować zmianę z on na pb? Gdzieś słyszałem że jakieś problemy z tym są
Da się w ogóle przerejestrować zmianę z on na pb? Gdzieś słyszałem że jakieś problemy z tym są
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- mediamobil
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
- Imię: Miro
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Ale przy nowszym silniku będzie ciężko z elektryka i połączeniem wszystkiego. Z tego co ja wiem problemu z on na pb nie powinno być bo znam parę osób u siebie w wichurze co tak zrobiło i no problemo
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA
- Cromik
- Odszedł od nas na zawsze
- Posty: 997
- Rejestracja: 16 sty 2007, 0:00
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Zagórze k/Zielonej Góry
- Kontakt:
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Zmiana tego diesla na benzynę czy na nowszego diesla, to taka sama kombinacja.
I tu i tu multum kabli dojdzie. Nie głupio by było mić w Themie 200 konnego diesla
I tu i tu multum kabli dojdzie. Nie głupio by było mić w Themie 200 konnego diesla
Fiat Croma MKI 3.0 V6 '87, Lancia Thema SW MKIII 3.0V6 LS upgraded to LX '92, Range Rover P38 2.5 DT '98
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
Fundacja pomocy owczarkom podhalańskim BONO
- mac1us
- Klubowicz
- Posty: 1321
- Rejestracja: 01 wrz 2009, 20:10
- Imię: Maciek
- Lokalizacja: Radziszów Kraków
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.
Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
-
- Klubowicz
- Posty: 2136
- Rejestracja: 16 lut 2010, 22:59
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry \ Regensburg DE
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Hmm ciekawy temat, jak rzeka. Jedyne co da sie zrobić bez problemów to wpakować 16VT. Problem w tym, że sam silnik nam nie wystarczy. Potrzebujemy całe auto jako dawce, a to już nie takie proste. Kategorycznie odradzam silnika 16VT z Themy o mocy 177 km i 181 km Pozostałe 16 VT czyli Thema 201 km, Kappa 205 km, Delta 186 km, FC 190 km. Mogą być
Thema SW 2.0 VIS, Thema 16VT MK III LX (dawca), Kappa 2.0 SW wel gruz ,Bravo 2.0 20V - jeszcze bez - VT, Y 1.2 8V Peugeot 206 cc
Odp: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Ewentualnie kupić całą Cromę turbo. Wszystko powinno dość dobrze pasować a potencjał silnika jest niewiele mniejszy niż 16vT.
Swoją drogą mam cały napęd łącznie z kołyską - tyle że jestem zbyt daleko żeby się opłaciło po to jechać.
viva la macchina!
Swoją drogą mam cały napęd łącznie z kołyską - tyle że jestem zbyt daleko żeby się opłaciło po to jechać.
viva la macchina!
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Problemy są zawsze ,ale nie aż tak straszne.mediamobil pisze:Witam wszystkich, chcę zrobić swapa silnika jak w temacie. Wiem że wiele osób może być sceptycznie nastawiona do tego, lecz mam czas i przede wszystkim $$ by zainwestować w to, a że lubię takie rzeźby więc dla mnie to będzie przyjemność Mam pytanie najlepiej jakie 2.0 turbo wybrać, czy z lancii która wychodziła z tym silnikiem czy można zaadoptować silnik z fiata coupe 2.0T, jakie mógłbym mieć problemy w elektryce bo oto rozbija się wszystko tak naprawdę, proszę o jakieś rady w tym temacie jeśli ktoś jest zorientowany w temacie. No chyba że jest ktoś w stanie mi podsunąć pomysł na genialne podniesienie mocy w TDs
Musisz mieć motor z wiązka,sterownik ,licznik,pompkę paliwa zewnętrzną i reszta to mała zabawa .Ława silnika jest ta sama tylko poduszki delikatniejsze .Jeśli się zdecydujesz na taka zabawę to kupuj komplet -motor -skrzynia-półosie
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Swap na 16vt też nie będzie zbyt tani, pasuje od razu motor rozebrać i zrobić remont bo nie sądzę żeby dało się jeszcze kupić 16vt "na lata"mac1us pisze:Swap na nowego jtd to kosmiczna kasa i kosmiczne problemy, w większości są na can-ie i niewiele osób podejmie się przełożenia elektroniki.
Co do 16vt nawet z FC to się mylicie, bo jest to dość prosty swap, wiązka elektryczna jest prosta i łatwa do podłączenia nawet w innym aucie.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- mediamobil
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
- Imię: Miro
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
Dziękuje za rady, swap już jest w planach, lecz najtrudniejszą rzecza jak wspomnieliście będzie cała croma na czesci, jestem jak narazie w trakcie poszukiwan, jak sie nie uda nic w polsce bede sie staral sciagnac zza granicy jakiegos rozbitka bez praw do rejestracji Co do remontuy silnika tez sie od razu nad tym zastanawialem, powiedzcie mi ile moze kosztowac kompletny remont takiego silnika?
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
jesli 2.16 turbo to na cacy około 7 tys
raczej poszukaj czegoś na chodzie co by nie pakować sie remonty -to zawsze zdążysz zrobić
raczej poszukaj czegoś na chodzie co by nie pakować sie remonty -to zawsze zdążysz zrobić
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
- mediamobil
- Forumowicz/ka
- Posty: 57
- Rejestracja: 04 gru 2011, 13:25
- Imię: Miro
- Lokalizacja: Tarnobrzeg
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
Lancia Thema TURBO DS 2500 STATION WAGON LE USA
- Gros
- Klubowicz
- Posty: 2700
- Rejestracja: 22 maja 2011, 19:44
- Imię: BogdanA
- Lokalizacja: Osterode -Mazury Zachodnie
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
nie liczyłem osprzętu tylko motor.vanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
elektryk okiełzna Ci to w kilka godzin -wyzej napisałem co musisz miećmediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
Re: Thema - SWAP 2,5 TDs na 2.0 16v TURBO
A w jaki sposób stwierdzisz czy motor jest zadbany?mediamobil pisze:To jednak lepiej poszukac czegos zadbanego bynajmniej narazie
a czy z delty bedzie wszystko pasowalo? a co z elektryka?
Czyli co? Silnik zrobi i założy stare turbo i rozrząd? Jeśli już liczymy to liczmy wszystkoBogdanA pisze:nie liczyłem osprzętu tylko motorvanisch pisze:7 tys? Nie ma opcji.
Liczyłem sobie to kiedyś, turbo też pewnie by trzeba było zrobić, wałki trochę kosztują, kute tłoki ok 2000zł, rozrządy itp pierdółki- 9-10tys zł.
Mam cały zestaw na swapa z Delty 2.0 16vt.
Były:
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting
Dedra 1.6 IE, Dedra 1.8 16v VVT, Dedra 2.0 16v, Dedra 1.6 16v LPG
Delta 1.6 16v, Delta 2.0 16v,
Delta VVT i 2.0 16v Turbo na części
Lybra 2.0 20v Emblema
Megane mkI ph2 1.9dCi, Polonez Caro Plus GLI, Golf mk2 GT, Poldolot Cargo Plus GSi
Ulysse, Doblo Malibu, Peugeot 207, Fiat Doblo, Pro_Ceed, IS200
GTC, Meriva, Vectra
Berlingo
Są:
BMW + 3x Dedra + K V6 + Yaris Verso + Vibe + SC Sporting