Jakie będą koszty wymiany instalacji

Problemy, porady i opinie dotyczące LPG w Naszych Lanciach
Awatar użytkownika
Bichoń
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 5043
Rejestracja: 09 sie 2007, 0:00
Lokalizacja: Kraków

Jakie będą koszty wymiany instalacji

Post autor: Bichoń » 16 sie 2012, 17:36

Mam w delcie 1.8 8v instalację BRC Blitz (II generacja), z której nie jestem zadowolony, bo przy jeździe na LPG zdarza się zgasnąć po wysprzęgleniu. I żaden gazownik nie może nic na to poradzić. Instalacja ma ze 3 lata.
Ostatnio instalacja mi padła zupełnie, po odpaleniu na przełączniku nie świeciła się żadna diodka, na gaz się nie przełącza. Być może to jakiś głupi problem z zasilaniem (chociaż zajrzałem pod maskę i żadnego bezpiecznika w okolicy nie znalazłem), może coś grubszego. W każdym razie jest to dla mnie kolejny impuls do zastanowienia się nad wymianą instalacji na inną.
Nie mogę się zdecydować, czy brać dalej II generację, czy jakąś sekwencję. Co byście mi zaproponowali i jakie mogą być tego rozwiązania koszty? Chciałbym to zrobić przy rozsądnych kosztach, z wykorzystaniem tego co już jest w samochodzie zainstalowane, ale też chcę to mieć zrobione porządnie. Reduktor przy tym wszystkim też bym chętnie wymienił.

Awatar użytkownika
marceli
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 2091
Rejestracja: 14 cze 2010, 22:12
Skype: marcin.kasinski82
Imię: Marcin
Lokalizacja: Opatów/świętokrzyskie
Kontakt:

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

Post autor: marceli » 16 sie 2012, 19:58

To zależy czy chcesz mieć tani czy całkiem ekonomicznie.

Możesz zmienić na inną II gen,jakaś sterowalna bardziej np bingo bądź jakiś stag 100-150,czy tam inne wg uznania, bo brc blitz to staroć.
Wtedy będzie najtaniej, bo wymienisz centralkę,może krokowca(jak w ogóle masz) no i reduktor na jakiś inny(do II gen),choć zależy jaki teraz masz.

Sekwencja to już niestety inna droga i trzeba zmienić wszystko z przodu, tył jak butla ważna może zostać.
Koszta hmm,temat rzeka, zależy jakie komponenty,fachowcy,gdzie montaż.Myślę,że na nowych gratach w przedziale 2000-2500zł.
dwa cztery benzyna..ale zjadająca LPG :)
Obrazek
Moja Kappa
Obrazek

Awatar użytkownika
Krzys
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 672
Rejestracja: 12 kwie 2008, 0:00
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: Piaseczno / Krasnobród

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

Post autor: Krzys » 16 sie 2012, 20:51

Co do sekwencji to można taniej kupić używkę. Sama elektronika to wydatek w granicach 400zł + reduktor nowy 200zł + wtryski np. OMVL 150zł. Podstawowa znajomość elektryki i mechaniki spokojnie wystarczy by samemu wstawić.
Lancia Lybra Intensa 1,9 JTD + virus Ramzesa

Awatar użytkownika
bassman
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 1680
Rejestracja: 25 sty 2007, 0:00
Imię: Szymon
Lokalizacja: Łódź

Re: Jakie będą koszty wymiany instalacji

Post autor: bassman » 18 sie 2012, 19:21

Bichon, jeśli masz jakiekolwiek pojęcie o mechanice i elektryce (na poziomie lampek choinkowych), to ja na Twoim miejscu nie bawiłbym się w II generację.
Plus tego wszystkiego jest taki, że wszystko co sprawdzają na przeglądzie technicznym (butla gazowa i jej homologacja) zostaje. Więc nie musisz robić dodatkowego przeglądu i starać się o homologację.
Ten silnik, jeśli chodzi o lpg, nie jest wymagający (dziwię się w niemożność regulacji przez gazmanów w Twojej okolicy). Można, jak Krzyś podpowiada, kupić używkę. Ja bym zrobił tak, poszukałbym sterownika najprostszej najtańszej sekwencji na allegro (takiej gdzie bez problemu z neta ściągniesz schemat podłączeń, program do regulacji itd), najlepiej stag 200 (plastikowa obudowa kompa zmieści się przy kompie ecu), reduktor - lepiej nowy - (najlepiej z naddatkiem mocy około 25-30%) jakiś stały termicznie i ciśnieniowo - trzeba by poczytać, listwa wtryskowa jakaś tania podebrana rezystancją do kompa lpg (jeśli stag 200 to lepiej nie mniej jak 3 ohm'owa), zawór fazy ciekłej jeśli masz oddzielnie (nie na reduktorze) i z filtrem - zostaje, rurki miedziane zostają, jeszcze jakiś filtr fazy lotnej trochę węży gumowych i można montować.
Problem możesz mieć jedynie z nawierceniem kolektora ssącego - ale wystarczy pooglądać kilka zdjęć w necie (prawidłowo wykonanych) nawiertów i sam będziesz wiedział o co chodzi.
Przewody z emulatora wtryskiwaczy możesz wykorzystać jaki i inne z II generacji - nie musisz sam pruć instalacji by się wpiąć.
Jeśli masz jakieś pytania, to załączaj fotki z pytaniem a Ci odpowiemy co i jak zrobić.
To nie jest magia, tylko zwykłe lpg.

Pozdrawiam.
Dla klubowiczów naprawię, wyreguluję samochód, instalację lpg.
Wykonam naprawy (spawanie) w stali, żeliwie, miedzi, aluminium, głównie TIGiem.


Żony:
Lancia Musa Platino 1,4 16V
Moje:
Lancia Dedra LX SW 1,6 mpi 95' - NA SPRZEDAŻ, z pokaźnym pakietem części.
Lancia Dedra LS SW 1,6 mpi 96 - dawca części, w pakiecie j.w.

: yesyes : Czerwony Gruz - Honker 91'
Pupowóz - Jeep Commander

ODPOWIEDZ

Wróć do „::: LPG :::”