Thesis 3.0 - wymiana rozrządu - co mogłem sknocić?

Awatar użytkownika
Jedrek
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 165
Rejestracja: 07 lut 2007, 0:00
Imię: Andrzej
Lokalizacja: Jędrzejów

Thesis 3.0 - wymiana rozrządu - co mogłem sknocić?

Post autor: Jedrek » 01 maja 2012, 16:43

Witam i proszę specjalistów od silników o wskazówki -sprawa dotyczy silnika 3,0

Zauważyłem że cieknie mi uszczelniacz wałka rozrządu i zasyfił pasek i wszystko co tylko mógł.
Ponieważ to dużo pracy postanowiłem wymienić wszystkie uszczelniacze po stronie rozrządu.
Napracowałem się jak wół, wymieniłem wszystkie uszczelniacze, założyłem nowy pasek.
Rozrząd ustawiłem fachowo za pomocą blokad, I-wszy tłok w górne położenie.
Żeby mieć pewność ze wszystko robię OK i czy moje blokady są dobre (kupowane były do Alfy 166 3,0)
-blokady zamontowałem jeszcze przed zdjęciem starego paska
Po złożeniu wszystkiego, autko odpaliło natychmiast, ale na wolnych obrotach i przy próbie przyspieszania silnik ma wibrację -która mija na większych obrotach. Po krótkim czasie wyświetla mi "Engine control system faull" i "go to diler"
Moje wrażenie organoleptyczne -tak jakby nie palił jeden cylinder albo źle ustawiony wałek balansowy (ale ten silnik nie ma takowego)-choć to może mylne wrażenie - bo na wyższych -ponad 3000 obrotów nie mam się czego czepić -praca jest równa
Ponownie zdemontowałem pompę wtryskową, dostałem się do wtyczek cewek zapłonowych, do wtrysków -wszystko podłączone jak trzeba, nic nie pomyliłem.
Po ponownym odpaleniu -efekt ten sam. Na niskich obrotach i przy próbie przyspieszania wibracja....

Panowie -co mogłem sknocić ?

Awatar użytkownika
facio
Klubowicz
Klubowicz
Posty: 412
Rejestracja: 02 gru 2007, 0:00
Lokalizacja: Wrocław

Re: Thesis 3,0 wymiana rozrządu -co mogłem sknocić?

Post autor: facio » 01 maja 2012, 17:25

: beczy : Duże prawdopodobienstwo że któraś świeca ma przebicie ,to takie objawy.
We Wroclawiu utworzylem mały klub kappy można poznać nas po rejestracjach wszystkie zaczynaja sie DW 222 mam tez duzo czesci lanci... Tel.691-771-549 A teraz do stadka dołączy Thesis 2.4 jtd mojej żonki DW 898

odysik2
Forumowicz/ka
Forumowicz/ka
Posty: 59
Rejestracja: 03 wrz 2011, 10:08
Lokalizacja: Sosnowiec

Re: Thesis 3.0 - wymiana rozrządu - co mogłem sknocić?

Post autor: odysik2 » 03 maja 2012, 0:23

Jak masz możliwość podpięcia kompa i wyjdzie ci błąd wtryskiwacza to na pewno cewka jest do wymiany. jak nie to powykręcaj wszystkie cewki i pooglądaj czy niema znaków przebicia. W najgorszym wypadku mogłeś poruszyć tłok przy składaniu rozrządu aby to wykluczyć. Wskaźnik zegarowy w cylinder i po ściągnięciu pokryw zaworów na wałkach od strony skrzyni są nacięcia każdy wałek ma po jednym wyraźnie innym niż wszystkie i one mają się ułożyć w linii prostej

LUKI82

Re: Thesis 3.0 - wymiana rozrządu - co mogłem sknocić?

Post autor: LUKI82 » 22 wrz 2012, 11:12

I jak Jedrek już silniczek cyka prawidłowo?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik, przeniesienie napędu i układ chłodzenia”