Lancia Y 1996 silnik 1,2 8V.
Wyłącznie podczas manewrów (czyli przy bardzo niskiej prędkości) przy maksymalnym skręcie kół w prawo stuka w okolicach prawego amortyzatora. Jest to jeden, bardzo wyraźny i głośny stuk. Ewidentnie z amortyzatora - jeżdżąc z otwartą maską i dotykając amortyzator od góry ręką, czuje się to "puk". Jeśli wrzuci się wsteczny i cofnie - stuk się powtarza - ale też tylko raz. I tak "po razie" w każda stronę.
Myślałem, że łożysko, ale wymieniona cała poduszka, a efekt ten sam.
Szarpaki nic nie wykazały - pomimo skręconych kół - na szarpakach cisza.
Przeguby są OK.
Wszystkie śruby dokręcone.
Poszukuję dobrych pomysłów, co tam się może dziać...
Y - amortyzator stuka, ale czemu?
- Nat
- Klubowicz
- Posty: 20000
- Rejestracja: 25 lis 2005, 0:00
- Lokalizacja: Poznań & Warszawa Masz problem na Forum? Pytaj!
- Kontakt:
Y - amortyzator stuka, ale czemu?
Pozdrawiam
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Nat
+ Phedra JTD + Lybra SW 2,0 na emigracji i DS20
Stasiu, co jest najważniejsze w życiu? Staś (2 lata): Luuuuuzik!!! ||| Piotruś (2 lata): Tata, nie ce Pasem, ce Gekiem!
Proszę, używaj polskich znaków! To chyba różnica, czy robisz komuś łaskę, czy laske?
Re: Y (zapewne i inne modele Lancii) amorek stuka, ale czemu
Szarpaki czy schocktester (szarpaki służą do kontroli luzów w zawieszeniu i szarpią nim wzdłużnie, schocktester służy do kontroli stanu amortyzatorów i przekazuje na koło drgania góra-dół)Nat pisze:Lancia Y 1996 silnik 1,2 8V.
Wyłącznie podczas manewrów (czyli przy bardzo niskiej prędkości) przy maksymalnym skręcie kół w prawo stuka w okolicach prawego amortyzatora. Jest to jeden, bardzo wyraźny i głośny stuk. Ewidentnie z amortyzatora - jeżdżąc z otwartą maską i dotykając amortyzator od góry ręką, czuje się to "puk". Jeśli wrzuci się wsteczny i cofnie - stuk się powtarza - ale też tylko raz. I tak "po razie" w każda stronę.
Myślałem, że łożysko, ale wymieniona cała poduszka, a efekt ten sam.
Szarpaki nic nie wykazały - pomimo skręconych kół - na szarpakach cisza.
Przeguby są OK.
Wszystkie śruby dokręcone.
Poszukuję dobrych pomysłów, co tam się może dziać...
Pomysły:
uszkodzone górne mocowanie amortyzatora
luz na dolnym mocowaniu amortyzatora (niedokręcona lub wyrobiona śruba)
uszkodzony odbój amortyzatora
uszkodzone ("przekoszone") tłoczysko amortyzatora
Serdecznie pozdrawiam.
- topcio
- Prezes Lancia Klub Polska
- Posty: 11985
- Rejestracja: 20 sie 2007, 0:00
- Lokalizacja: Lublin woj. Lubelskie
Re: Y (zapewne i inne modele Lancii) amorek stuka, ale czemu
Stuknięcie powstaje przy skręcaniu kół czy jest raczej efektem toczenia się auta?
Re: Y - amortyzator stuka, ale czemu?
albo źle zmontowane górne mocowanie, albo pęknięte tłoczysko. sprawdzałeś amortyzatory, czy nie sa wylane i czy tłumienie w porzadku?
Druga sprawa, podnieś auto i poszarp kołem góra-dół i lewo-prawo
Trzecia sprawa, pęknięta sprężyna
ja bym stawiał na 3
Druga sprawa, podnieś auto i poszarp kołem góra-dół i lewo-prawo
Trzecia sprawa, pęknięta sprężyna
ja bym stawiał na 3